Hallo mensen,
Sinds een paar dagen ben ik ook een bezitter van een Audi A2 1,4i S-Line zwart. Ik ben erg blij met de aanschaf van deze zeer compacte gezins auto aan gezien wij geen grote mensen zijn.
Vind wel jammer dat ik zelf niet alert ben geweest. Is me de 2de koop tot nu toe. Want ik heb een paar probleempjes waargenomen:
- een raar geluid bij het starten van de auto.
- Er kom ook een bonkende geluid onder bij de rechter wiel.
En wat andere niet mechanische problemen.
A.s donderdag moet ik hem 09:00 bij de garage brengen. Dan gaan ze deze punten even na checken.
Hoop niet dat ik geflashed ben door de verkoper. Want vind daze aatje wel heel erg leuk.
K' houd jullie wel op de hoogte, foto's komen nog
Gr. Virgil
edit: topic gesplitst
Welkom Virgil
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoi Virgil, welkom en we zien graag foto,s natuurlijk. Jammer dat je direct wat probleempjes hebt en hopenlijk blijft het hierbij. Wat betreft het geluid bij het starten. Ik vermoedt het effe meedraaien van de startmotor, dit is een probleem wat vaker voorkomt. Het kan geen kwaad. ik rijdt er zelf al 3,5 jaar mee rond. Het bonkend geluid kan duiden op de motorsteun, dit onderwerp is pas nog hier besproken. Wellicht kun je dit meenemen naar de garage
- A2ColourStorm
Hi Virgil,
Welkom en ben benieuwd naar de foto's. Belangrijker, ik hoop dat je probleempjes snel zijn opgelost. Succes!!!
Wim
Welkom en ben benieuwd naar de foto's. Belangrijker, ik hoop dat je probleempjes snel zijn opgelost. Succes!!!
Wim
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Welkom welkom Virgil!
Veel autohandelaren hebben geen idee van wat ze precies verkopen. Zwarte A2 en hup verkopen die handel... Wil je meer zekerheid, dan moet je er één kopen met 6 maanden garantie, maar daar betaal je dan ook weer (zelf) voor. Veel geluk met je A2.
Veel autohandelaren hebben geen idee van wat ze precies verkopen. Zwarte A2 en hup verkopen die handel... Wil je meer zekerheid, dan moet je er één kopen met 6 maanden garantie, maar daar betaal je dan ook weer (zelf) voor. Veel geluk met je A2.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- RedSoxCoder
Helemaal mee eens, de mijne had jammer genoeg geen airco (wel een stel andere extra's), en heb in verhouding veel moeten betalen - hij komt van de dealer en heb nog geen dag spijt van gehad
Anyway, welkom op het forum!

Anyway, welkom op het forum!

Alles hebben ze zowat gemaakt. Alleen zit er nog een storing in. Uit laten lezen deze geeft aan lambdasonde storing. Moet deze nog wel na laten kijken. Maar volgens mij niet echt urgent.
Heb afentoe dat er vermogen wegvalt bij het optrekken. Weet dat meer power inzit in mijn S-line.
Tot nu toe erg blij en toch geen mis koop gedaan. Next year als tie nog goed blijf rijden ga ik aantal dingen aanschaffen/vernieuwen zoals cruise control, nieuwe vooruit (deze is beschadigd), xenon lampen. enz. gewoon beetje opknappen.
Ik moet nog foto's plaatsen maar nog geen idee hoe dat moet.
Heb afentoe dat er vermogen wegvalt bij het optrekken. Weet dat meer power inzit in mijn S-line.
Tot nu toe erg blij en toch geen mis koop gedaan. Next year als tie nog goed blijf rijden ga ik aantal dingen aanschaffen/vernieuwen zoals cruise control, nieuwe vooruit (deze is beschadigd), xenon lampen. enz. gewoon beetje opknappen.
Ik moet nog foto's plaatsen maar nog geen idee hoe dat moet.