Alvast even voorstellen...

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Johan

21 okt 2010, 19:18 0 x

Helaas hebben jullie gelijk. De turbo zit vast. D.w.z. het varialbele gedeelte is niet variabel meer....

Nieuwe Turbo... 780 euro excl.!

Ben nu even iets minder blij.
MN-NL

22 okt 2010, 00:14 0 x

Hallo Johan,

Die turbo's met variabele schoepen gaan vooral vastzitten als je veel constante toerentallen rijdt. Af en toe de turbo door zijn toerenband jagen helpt dit euvel te voorkomen.

Volgens mij zijn er voor Duitse auto's ook revisiemogelijkheden maar mogelijk is de prijs daar al op gebaseerd (heb je een mazda 6 bijvoorbeeld, dan kan je dat bedrag ruimschoots keer 2 doen -> die turbo's kan je alleen nieuw kopen....).

Ook is er voor rond de 80 euri een reinigingssetje te krijgen. Geen idee over de effectiviteit daarvan, je kunt overwegen eerst die gok te nemen. Niet elke garage wil eraan trouwens.

Succes.

Marc
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

22 okt 2010, 01:24 0 x

[quote="MN-NL"]Hallo Johan,

Die turbo's met variabele schoepen gaan vooral vastzitten als je veel constante toerentallen rijdt. Af en toe de turbo door zijn toerenband jagen helpt dit euvel te voorkomen.

Volgens mij zijn er voor Duitse auto's ook revisiemogelijkheden maar mogelijk is de prijs daar al op gebaseerd (heb je een mazda 6 bijvoorbeeld, dan kan je dat bedrag ruimschoots keer 2 doen -> die turbo's kan je alleen nieuw kopen....).

Ook is er voor rond de 80 euri een reinigingssetje te krijgen. Geen idee over de effectiviteit daarvan, je kunt overwegen eerst die gok te nemen. Niet elke garage wil eraan trouwens.

Succes.

Marc[/quote]

Wij maken die turbo´s weer gangbaar, echter het reinigingssetje is van Innotec en werkt voor geen meter. Ik heb het hier geprobeert en had meteen 4 setjes aangeschaft, echter meteen weer terug gegeven.

Jos.
JBAutoservice BV
MN-NL

22 okt 2010, 12:06 0 x

Ook is er voor rond de 80 euri een reinigingssetje te krijgen. Geen idee over de effectiviteit daarvan
echter het reinigingssetje is van Innotec en werkt voor geen meter
Goed, dat geld kan je dus in je zak houden :mrgreen:

@Jos,

Kan je iets meer vertellen over het weer gangbaar maken en de kans dat je daarmee een duurzame reparatie verkrijgt? Of heb je na het gangbaar maken hoogstens het probleem met een paar maanden verschoven?

En dat is zeker niet als kritiek bedoeld, ik zou als ik zelf in die situatie terecht kom een goede afweging willen kunnen maken tussen repareren en vervangen, met bijbehorende $$$. Ik probeer doorgaans de goedkoopste goede oplossing te kiezen.....

Groet, Marc
Johan

24 okt 2010, 23:02 0 x

Turbo gaat eerst gereinigd worden. Ik heb alleen begrepen dat het ook wel eens kan mislukken....

Sinds wij de auto hebben, wordt deze redelijk door de toeren gejaagd. Wat er daarvoor bij de vorige eigenaar is gebeurd, weet ik natuurlijk niet. Auto zal deze week wel weer terug zijn, dus we zullen zien of het gewerkt heeft.
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

24 okt 2010, 23:52 0 x

Heb onder intensieve begeleiding van Jos & medewerkers de turbo van m'n Lupo 3L 1.2 TDI (gelijk aan turbo A2) gedemonteerd, gereinigd en weer gemonteerd. Het vergt absoluut de nodige deskundigheid, het juiste gereedschap en tijd. Bovendien kan er gemakkelijk een roestig, soms erg vastzittend, boutje afbreken en heb je dus een goed toegeruste garage en de nodige reserveonderdelen nodig. Na revisie werkt de turbo als een nieuwe en trekt de Lupo weer als een tierelier. Aanrader!
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Johan

27 apr 2011, 17:50 0 x

Rij intussen al weer wat kilometertjes in het rond met de schoongemaakte turbo zonder problemen! Dus dat is opgelost.
Intussen doet het isofix ook zijn werk.... Wat een goed systeem zeg! Ik zal er eens een foto van maken.
Plaats reactie