ff voorstellen....

Stel hier jezelf en je A2 voor.
ruud

02 aug 2011, 22:04 0 x

Welkom op 't forum Jerry.

groet, ruud
Romulus

02 aug 2011, 22:52 0 x

[quote="Jerry73"]
- Als ik de sleutels in het contact laat.....en ik gooi de deur dicht.....sluit ie dan alsnog alles af? Ik merk dat de auto vanzelf sluit als ik met sleutel en al bijvoorbeeld ga tanken.[/quote]De auto zou alleen mogen worden afgesloten als jij via portierslot of afstandsbediening dat commando geeft. Met of zonder sleutel uitstappen en weglopen, dan mag er niet worden afgesloten (ik zou tenminste niet weten waarom).
Wat mijn auto af en toe heeft, is 30 seconden na het openen weer op slot gaan, als ik alleen een van de achterportieren heb geopend. Ergens zit iets niet goed linksachter of rechtsachter, waardoor de wagen niet doorkrijgt dat er een deur is geopend. Hij sluit dan veiligheidshalve na 30 seconden weer af.
[quote="Jerry73"]Owja inderdaad de olie....reed terug naar NL en schrok me rot van een pieptoon....en ja de manual in het frans he das echt niet handig. En ik had op het forum al gelezen dat er bijzonder olie in moest. En gelukkig heeft mijn vrouw franse les gehad en goed opgelet haha.....uiteindelijk dus olie gevonden bij het benzinstation. Was uiteraard de duurste en kleinste fles maar he dan heb je ook wel wat he hahaha....

Hoeveel verbruikt de Audi gemiddeld? Ik ga vanmiddag even flesje olie halen om vervolgens in de dubbele bodem te stoppen.[/quote]Dat loopt bij de 1.4 benzinemotoren uiteen van 1 liter op 1000 km tot niet meetbaar (minder dan 0,5 liter op het verversingsinterval). De dieselmotoren verbruiken zelden olie. Probleem bij de 1.4 benzines is dat er tot in het laatste bouwjaar (ook) series slechte zuigerveren zijn gebruikt. Er is dus geen garantie dat zelfs de jongste A2 geen olie verbruikt maar ook niet dat alle oudere wel verbruiken. Bij de mijne valt het tot nu toe mee met ongeveer 1 liter op 7000 km. Zorg inderdaad gewoon dat je een liter achterin hebt staan (past in een van de vakjes bij de accu) dan word je nooit erg verrast. Als hij olie verbruikt is het dus waarschijnlijk duur om te repareren; sommigen hebben baat bij andere olie maar anderen ook niet.
Jerry73

03 aug 2011, 01:50 0 x

[quote="audietje"]Hallo Jerry,
gefeliciteerd met je aankoop. Veel plezier ermee !
Ik kocht mijn A2 daar in Zwammerdasm veertien dagen geleden.
Dat boekje wat erbij zit zal in het Frans zijn opgesteld. Leest toch wat lastiger.
Ben benieuwd naar de foto's van je A2.
groet
audietje[/quote]

Had jij die groene net voor mijn neus weggekaapt? :)
Rens 79

03 aug 2011, 02:13 0 x

Hallo Jerry welkom op het forum en veel plezier met de a2.
Veel veilige km´s en hou de glimmende kant boven.
O ja is binnenkort al voorbij :?: Ben inmiddels wel benieuwd wanneer we de foto's kunnen bewonderen of is het rolletje nog niet vol :!:

Grtz Rens
Romulus

03 aug 2011, 19:40 0 x

Voor de duidelijkheid heb ik in overleg met Rens het verhaal dat hierna ontstond over de centrale vergrendeling afgesplitst naar een eigen topic: centrale vergrendeling
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 aug 2011, 19:50 0 x

Goed gedaan, had ik eigelijk zelf al moeten doen!

Theo
Plaats reactie