Even voorstellen: EasyRider

Stel hier jezelf en je A2 voor.
audietje

03 jan 2012, 09:11 0 x

met een A 2 ben je met iets bijzonders onderweg en het rijdt bovendien erg lekker.
De UP lijkt me inderdaad een leuke auto maar na verloop van tijd net zo gewoon als een Aygo, en consorten.
Mocht je overstappen dan krijg je iedere keer de kriebels als je een A2 ziet rijden.
groet
audietje
j.hoeben1

03 jan 2012, 10:33 0 x

In mij ogen appels met peren vergelijken. Een Up is een heel ander type wagen als een A2. Volgens mij wat gebruiksgemak betreft een stuk minder (2 deurs) en is ook een heel pak kleiner, dus waar kies je voor!!

Sjors
EasyRider

03 jan 2012, 11:53 0 x

[quote="j.hoeben1"]In mij ogen appels met peren vergelijken. Een Up is een heel ander type wagen als een A2. Volgens mij wat gebruiksgemak betreft een stuk minder (2 deurs) en is ook een heel pak kleiner, dus waar kies je voor!![/quote]

Ruimte en gebruiksgemak interesseren me niet zoveel. Het gaat mij meer om design, afwerking, zitcomfort, geluidscomfort, kwaliteit van de geluidsinstallatie en tot slot de gebruikskosten. Op al deze punten scoort de Up wat mij betreft hoog... En het is een nieuwe auto, dus de eerstkomende 8 jaar of zo naar verwachting geen last van ouderdomsverschijnselen :?
mister

03 jan 2012, 13:27 0 x

Voor geluidsinstallatie moet je bij de A2 zijn. Origineel af fabriek 8 speakers. Nou dat is een geluid met de originele radio van Audi. Daar kan een Up echt niet tegen aan. Ok wat betreft onkosten dat zul je met de Up voorlopig niet hebben. Mits je in de garantie valt.

Ik vind de Up een hele mooie auto alleen houdt mij 1 ding tegen. En dat is de electrische raambediening aan de passagierszijde die kun je niet vanaf je bestuurdersstoel bedienen. Dat zijn punten wat mij irriteren. Daar is gewoon op bezuinigd. Bij onze A2 kun je dat met gemak buiten de auto afsluiten met je afstandbediening. Nou dat noem ik ''comfort''.

Maar waarom geen A1? Dat is ook een exclusieve auto wat je niet zo vaak tegenkomt? En waardevast...

Veel succes met je Uppie... :D
erichollea2

03 jan 2012, 13:36 0 x

EasyRider nog geen 2e auto er bij gekocht ?? :mrgreen: :mrgreen: .

verkoop de porsche koop een audi a2 en een vw up klaar is kees .

vg eric. :D :D
EasyRider

03 jan 2012, 15:32 0 x

[quote="mister"]Maar waarom geen A1? Dat is ook een exclusieve auto wat je niet zo vaak tegenkomt? En waardevast...
[/quote]

Hele leuke auto, een A1. Maar wel 2x zo duur als een up. Ik heb mijn budget al verdubbeld, van 6.500 euro naar 13.000 euro. Voor een leuk aangeklede A1 moet ik het nogmaals verdubbelen naar zo'n 25.000 euro :o :lol: What's next, een leuke A5 voor 50.000 euro? :lol:
Romulus

03 jan 2012, 16:16 0 x

Goed dat je de Up al eens geprobeerd hebt. Ik vond het filmpje op AutoWeek.nl er niet verkeerd uitzien. Maar je ziet wel waar de verschillen met de A2 kunnen zitten. Onbekleed staal op de portieren zul je aan de A2 niet vinden. En vier verslaggevers in de Up past eigenlijk niet, terwijl dat in de A2 prima gaat.

Je noemt inderdaad wat vaker voorkomende euvels in A2-land. Maar dit wil niet zeggen dat elke A2 alle euvels vertoont. Natuurlijk worden de problemen op internetfora als deze uitvergroot weergegeven, omdat mensen zich vaak alleen melden als ze een probleem hebben. De A2 was en is een buitengewoon goede en probleemloze auto. Van de Up moeten de statistieken nog komen, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat ze beter zullen zijn.

Heb je al eens een A2 proefgereden? Ik blijf bij mijn stellige geloof dat de Up de A2 niet kan overtreffen, juist op de punten die jij noemt. Gezien je andere auto verwacht ik dat je een auto met karakter wel kunt waarderen. En zoals al eerder gezegd is het twijfelachtig of de Up, zodra hij gemeengoed is geworden in het straatbeeld, dit karakter kan tonen. De A2 wel en laten we wel wezen, gemeengoed zal die niet worden...
EasyRider

03 jan 2012, 17:26 0 x

[quote="Romulus"]Heb je al eens een A2 proefgereden? En zoals al eerder gezegd is het twijfelachtig of de Up, zodra hij gemeengoed is geworden in het straatbeeld, dit karakter kan tonen. De A2 wel en laten we wel wezen, gemeengoed zal die niet worden...[/quote]

Nog niet proefgereden met de A2... Ik vrees dat het er niet meer van gaat komen, waarschijnlijk heb ik morgen een Up gekocht :) Sowieso rijd ik liever nieuw dan tweedehands, en de verhalen op dit forum over allerlei probleempjes met A2's hebben me in die overtuiging gesterkt. Een A2 is echt heel leuk, maar als ik een auto met olieverbruik krijg geleverd, een auto van 7-12 jaar oud waarvoor ik toch nog een fors bedrag betaal (tot wel 13.000 euro voor een A2 uit 2006!), dan zou dat een enorme teleurstelling zijn... Dat wil ik gewoon niet.

Overigens denk ik dat de Up uiteindelijk wel een soort icoon(tje) wordt, van een hogere categorie dan de Lupo... en vergelijkbaar met een A2.
Gompie

03 jan 2012, 18:23 0 x

What's Up EasyRider?
Ik denk dat je er goed aan doet met de Up. Als ie maar half zo goed is als de film Up,
dan kan het niet mis gaan (banden niet te hard op pompen, je zou nog gaan vliegen :P ).
Je loopt minder risico door garantie en je hebt al een liefhebbersauto.
Ik vind het altijd sneu te lezen dat mensen een A2 kopen als zout eter voor de winter...
Hoewel winter? Meer herfst tegenwoordig!
Groeten, Gompie
j.hoeben1

03 jan 2012, 20:36 0 x

[quote="EasyRider"][quote="j.hoeben1"]In mij ogen appels met peren vergelijken. Een Up is een heel ander type wagen als een A2. Volgens mij wat gebruiksgemak betreft een stuk minder (2 deurs) en is ook een heel pak kleiner, dus waar kies je voor!![/quote]

Ruimte en gebruiksgemak interesseren me niet zoveel. Het gaat mij meer om design, afwerking, zitcomfort, geluidscomfort, kwaliteit van de geluidsinstallatie en tot slot de gebruikskosten. Op al deze punten scoort de Up wat mij betreft hoog... En het is een nieuwe auto, dus de eerstkomende 8 jaar of zo naar verwachting geen last van ouderdomsverschijnselen :?[/quote]

Dan Up naar de Up :D :mrgreen:

Sjors
Plaats reactie