Wij wonen in de omgeving van Heerenveen, Ik ben scheepsmonteur, mijn vrouw is basisschoollerares en we hebben een dochter van 3 jaar.
We zochten als vervanging voor een passat variant 1.8 20v zuipbak, een zuinige diesel met enigzins comfort en luxe maar het liefst iets van het VAG concern.
Na verscheidene polo's, ibiza's, fabia's en dergelijke te hebben bekeken en bereden viel ons oog op een A2.
Het ging om een zilvergrijze 1.4 tdi uit 2001 met 180000km op de teller.
Ik ben een ervaren sleutelaar maar ik had nog nooit een A2 van dichtbij bekeken.
Ik wist dus ook niet waar ik op moest letten, in't bijzonder de volledig aluminium carroserie.
Dus even gegoogeled en warempel kom ik dit forum tegen.
Erg informatief! Waarvoor dank.
Eenmaal bij de auto aangekomen bleken de deuren natuurlijk gescheurd.
Verder bleek de auto al z'n 3e kleur te hebben

De auto was nieuw in pine green pearl effect via een leasemaatschappij aan een dokterswacht geleverd.
Daarvoor was hij fluoriserend geel gespoten.
Nadat de auto daar z'n dienst erop had zitten is ie zilvergrijs gespoten om hem aan een particulier te kunnen verkopen.
Technisch waren er ook nog een paar punten;
Er was een motorsteun stuk, de vacuumpomp lekte olie, de motor had weinig kracht onderin en het motorstoringscontrolelampje brandde zo nu en dan.
Van binnen zag alles er nog keurig uit afgezien van wat schroefgaatjes voor de mobilofoon en de achteraf ingebouwde schakelaar voor een zwaailicht en sirene.
Maar toch waren we verkocht.
Gelukkig was de prijs erg laag en ben ik niet vies van wat sleutelwerk.
Inmiddels hebben we de A2 al een maand en heb ik alle technische mankementen opgelost.
Ik heb ook al de reparatiesetjes voor de deuren liggen

Hij rijdt nu echt super!
T'is alleen jammer dat mijn wederhelft er dagelijks in rijdt en ik in mijn oude golf3 tdi. :lol:
Op korte termijn wil ik er nog een trekhaak onder zetten en andere lichtmetalen wielen monteren.
Ik zie hier in de buurt regelmatig andere A2-tjes rondrijden, wellicht andere forumleden?!?
groeten, Sander.