Peter's Audi A2 1.4
- peternorth
Deze A2 was niet door hem geïmporteerd maar dat doet hij wel. De 1.2 TDI die hij nu heeft had hij net de dag ervoor opgehaald. Mijn A2 komt oorspronkelijk uit België.
Heb m'n velgen al
vanmiddag een snelle beslissing moeten maken na een marktplaats tip van Peter Audi A2 (nogmaals dank daarvoor!). Het zijn de originele 16 inch 5 Spaaks geworden die ook op de rode A2 zitten. Perfect!
Verkoper had veel animo, wat ik snap voor die prijs, maar ik kon ze ophalen omdat ik snel kon handelen. Zat gelukkig op kantoor en het was zo'n 24km van Groningen. Velgen zagen er op de foto's goed uit en dat waren ze irl ook. Maar één kleine kras kunnen ontdekken. Super blij!
Oh ja.. Originele veloursmatten liggen morgen ook voor me klaar bij de dealer :p
Heb m'n velgen al

Verkoper had veel animo, wat ik snap voor die prijs, maar ik kon ze ophalen omdat ik snel kon handelen. Zat gelukkig op kantoor en het was zo'n 24km van Groningen. Velgen zagen er op de foto's goed uit en dat waren ze irl ook. Maar één kleine kras kunnen ontdekken. Super blij!
Oh ja.. Originele veloursmatten liggen morgen ook voor me klaar bij de dealer :p
- peternorth
Omdat er dus toch wat teveel berichten waren over fors minder comfort bij het kiezen van een 17 inch wiel ging me dat toch wat tegen staan. Toen vielen de bovenstaande wielen eigenlijk ook meteen af want die zijn origineel bijna allemaal in 17 inch. De s-lines zijn er wel in 16 inch maar in deze maat heeft een 5-6 spaaks dan toch mn voorkeur want die ogen optisch groter. En die kwamen uit het niets voorbij voor een zeer goede prijs. Verkoper zat in Groningen en meteen gebeld. Hij had nog meer gegadigden en al een afspraak staan voor vrijdagavond maar deze koper had hem geen zekerheid gegeven dus ik was eerste als ik ze kon ophalen dus meteen toegehapt. Voor de prijs had ik geen perfecte velg verwacht maar eigenlijk zijn ze dat wel. Slechts op 1 velg een kleine beschadiging kunnen ontdekken maar wonder boven wonder waren de anderen allemaal schadevrij. Zelfs de naafkapjes zijn nog helemaal perfect. In ieder geval een groot verschil met de huidige velgen want die hebben toch flink wat rare plekken en stoeprand schade. Ze hadden in een schuur gelegen en waren een beetje vuil maar daar kijk ik prima door heen. Er zitten ook nog Continental banden om met 3 - 3,5 mm profiel. Weet niet of ik daar op ga rijden maar zou er misschien nog een paar duizend op kunnen rijden.
Voorbeeldje:

Even door het vuil heen kijken, had ze hier al licht afgeborsteld:

Ben er heel blij mee
Voorbeeldje:

Even door het vuil heen kijken, had ze hier al licht afgeborsteld:

Ben er heel blij mee

- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
vocht in je koplampen is een bekend iets.
is niets anders dan condens en dat is een natuurlijk verschijnsel.
komt door de moderne heldere glazen dat je het ziet want het was vroeger ook al aanwezig bij de ouderwetse glazen die aan de binnezijde geribbeld waren maar daardoor viel het niet op.
komt meer voor als auto langere tijd stilstaat of zonder verlichting is gereden.
de 1 heeft er meer last van dan de ander, bij mij zat er vocht in bij aankoop maar na een tijdje dit is vanzelf verdwenen na onderstaande advies.
advies; rijd met je verlichting aan want dan word de boel warm van binnen en als je echt druppels hebt dan een tijdje de kapjes aan de achterzijde er af halen (waardoor je de lampjes vernieuwd) niet te lang want dan komt er vuil in je koplamp.
en.... ik weet niet of het past maar je hebt ook van die kleine vochtvreter zakjes, die kun je er ook in doet voor een tijdje.
is ooit bij seat de oplossing geweest voor dit probleem.
verder gefeliciteerd met je mooie aanwinst.
is niets anders dan condens en dat is een natuurlijk verschijnsel.
komt door de moderne heldere glazen dat je het ziet want het was vroeger ook al aanwezig bij de ouderwetse glazen die aan de binnezijde geribbeld waren maar daardoor viel het niet op.
komt meer voor als auto langere tijd stilstaat of zonder verlichting is gereden.
de 1 heeft er meer last van dan de ander, bij mij zat er vocht in bij aankoop maar na een tijdje dit is vanzelf verdwenen na onderstaande advies.
advies; rijd met je verlichting aan want dan word de boel warm van binnen en als je echt druppels hebt dan een tijdje de kapjes aan de achterzijde er af halen (waardoor je de lampjes vernieuwd) niet te lang want dan komt er vuil in je koplamp.
en.... ik weet niet of het past maar je hebt ook van die kleine vochtvreter zakjes, die kun je er ook in doet voor een tijdje.
is ooit bij seat de oplossing geweest voor dit probleem.
verder gefeliciteerd met je mooie aanwinst.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="peternorth"]
Heb m'n velgen al
Het zijn de originele 16 inch 5 Spaaks geworden die ook op de rode A2 zitten. Perfect!
[/quote]
je hebt mazzel !! voor de prijs van 5 spaaks heb jij 6 spaaks gekregen.!!! you lucky bastard :mrgreen: :mrgreen:
Heb m'n velgen al

[/quote]
je hebt mazzel !! voor de prijs van 5 spaaks heb jij 6 spaaks gekregen.!!! you lucky bastard :mrgreen: :mrgreen:
- peternorth
Koop, goede tips nog over het condens verhaal. Overdag rij ik altijd met verlichting aan dus ik kan het eens een tijdje aankijken, misschien verdwijnt het vanzelf.
Haha..als je mn post nog even bekijkt dan had ik er net neer gezet 5-6 spaaks
het zijn dus 6 spaaks geworden.
Maar nog even terug over de bandenmaat. Er zitten nu Conti Premium contact 185-50-R16 banden om. Volgens de wiki is dat de originele maat. Nou vallen mij daar twee dingen over op. Het eerste is dat die banden best prijzig zijn. Afwijkende maat? Ze zitten al snel rond de 120-130 per band. Maar aangezien ik nog liever een maatje breder wil zou 195 breed mijn voorkeur hebben. Maar welke maat gaat dan passen? Je hebt die bv in 40 of 45 hoog, dat zou passen? Betekent een lager getal minder hoogte en dus minder comfort? Ik denk het wel maar wil het even polsen. Dit lijkt me dan een goede band:
Dunlop SP Sport 9000 195/40 R16. Die zit onder de 100,-.
Haha..als je mn post nog even bekijkt dan had ik er net neer gezet 5-6 spaaks

Maar nog even terug over de bandenmaat. Er zitten nu Conti Premium contact 185-50-R16 banden om. Volgens de wiki is dat de originele maat. Nou vallen mij daar twee dingen over op. Het eerste is dat die banden best prijzig zijn. Afwijkende maat? Ze zitten al snel rond de 120-130 per band. Maar aangezien ik nog liever een maatje breder wil zou 195 breed mijn voorkeur hebben. Maar welke maat gaat dan passen? Je hebt die bv in 40 of 45 hoog, dat zou passen? Betekent een lager getal minder hoogte en dus minder comfort? Ik denk het wel maar wil het even polsen. Dit lijkt me dan een goede band:
Dunlop SP Sport 9000 195/40 R16. Die zit onder de 100,-.
- Audi_gekkie
Super aankoop!
Kijk op: http://www.johandevries.nl/bandenmaten
Vul daar je bandenmaat in die je nu hebt en die je wilt kopen en kijk naar de verschillen.
Ik heb zelf zoals je ziet aan mijn avatar dezelfde velgen en velgenmaat.
Dit zijn mijn zomervelgen en er liggen banden op van 185/50/16, maar deze worden in de lente vervangen door 195/55/16.
Daardoor wordt de diameter verhoogd met bijna 3cm. Meer zou ik zeker niet doen!
Zie hiervoor de discussie op dit forum grotere-winterbanden-t2108.html (geen schoolvoorbeeld voor dit forum)
Het voordeel van iets grotere diameter is dat het visueel wat leuker er uit ziet (wielkasten iets meer opgevuld) en je wat meer comfort hebt.
Ook zijn 195/50/16 banden lastiger te krijgen dan 195/55/16 en zijn ze veel duurder.
Kijk op http://www.ej-banden.nl/?page=catalog&view=search (heb er eerder banden besteld)
Daar heb je een Dunlop SP01 (max. snelheidscat. T) voor iets meer dan 77 euro!
Maar ook Conti's, Goodyear, Nokian (goede banden) Bridgestone en Pirelli zitten ruim onder de 100 euro.
Kijk op: http://www.johandevries.nl/bandenmaten
Vul daar je bandenmaat in die je nu hebt en die je wilt kopen en kijk naar de verschillen.
Ik heb zelf zoals je ziet aan mijn avatar dezelfde velgen en velgenmaat.
Dit zijn mijn zomervelgen en er liggen banden op van 185/50/16, maar deze worden in de lente vervangen door 195/55/16.
Daardoor wordt de diameter verhoogd met bijna 3cm. Meer zou ik zeker niet doen!
Zie hiervoor de discussie op dit forum grotere-winterbanden-t2108.html (geen schoolvoorbeeld voor dit forum)
Het voordeel van iets grotere diameter is dat het visueel wat leuker er uit ziet (wielkasten iets meer opgevuld) en je wat meer comfort hebt.
Ook zijn 195/50/16 banden lastiger te krijgen dan 195/55/16 en zijn ze veel duurder.
Kijk op http://www.ej-banden.nl/?page=catalog&view=search (heb er eerder banden besteld)
Daar heb je een Dunlop SP01 (max. snelheidscat. T) voor iets meer dan 77 euro!
Maar ook Conti's, Goodyear, Nokian (goede banden) Bridgestone en Pirelli zitten ruim onder de 100 euro.