Peter's Audi A2 1.4

Stel hier jezelf en je A2 voor.
peternorth

10 jan 2013, 10:38 0 x

Ja, had gekund maar ik vond dat de dealer dit gewoon op moest lossen :)

Nog een vraagje. Hoe krijg ik die linker stoel zo omhoog geklapt? Ik kan hem neerklappen, maar dan? Verkoper heeft me dit gedemonstreerd maar kon het daarna zelf niet meer voor elkaar krijgen.

Afbeelding

Of moet die dubbele bodem er dan uit? Want ik zie op dit plaatje wel een hendel onder die stoel maar daar kom ik niet bij want daar zit de bodem voor.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 jan 2013, 11:12 0 x

Yep, die handgreep dien je te gebruiken. Dus als je die niet ziet door de dubbele bodem, moet die er even uit.
peternorth

10 jan 2013, 11:13 0 x

Ok, en die stoel kun je er vervolgens ook weer uit pakken. Ook met diezelfde hendel?
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

10 jan 2013, 12:45 0 x

Jep, als een koffer aan de handgreep eruit te tillen. Zijn best zwaar, de stoelen.
Kheb dr weleens aan gedacht om de stoelen thuis te laten bij bv vakantierit naar spanje.
Maar kweet niet hoe de A2 zich gaat gedragen zonder dat gewicht aan de achterkant! :s hock:

Iemand ervaring met het rijden zonder achterstoelen/bank?

Vriendelijke groet, Joris1980
RvS

10 jan 2013, 13:11 0 x

Ja ik. Ik heb dat al een paar keer gedaan. Je merkt er niks van hoor, qua wegligging. Je vakantie bagage komt hiervoor immers in de plaats, dus het ene gewicht eruit, het andere gewicht erin. Volgens mij hoor je zonder stoelen wel wat meer herrie van buiten. Zeker als je zonder bagage rijdt. Ik bedenk mij nu dat zonder stoelen en zonder bagage de auto ook nog wat stugger is.

Overigens is op dit forum al een paar keer geschreven over het terugplaatsen van de stoelen. Dat gaat niet altijd even soepeltjes. Dus weet waar je aan begint.

Groeten, Rob.
peternorth

10 jan 2013, 13:32 0 x

Thanks heren. Ze hoeven er ook niet uit maar dat opklappen tegen de voorste stoel leek me wel handig. Je sleept zo 's ochtends naar de oppas toch wel het nodige mee :) Verkoper had de stoel er trouwens zo uit en weer in maar ik zal het zelf nog wel eens proberen.
emiel10

10 jan 2013, 13:44 0 x

Als je dat een paar keer gedaan hebt is het goed te doen, maar het is de eerste keer even wat plaren om het er allemaal weer goed in te krijgen :lol:
peternorth

15 jan 2013, 10:32 0 x

Nou ik heb het gisteravond nog eens geprobeerd maar het lukt me nog niet.. wat ik doe, ik doe de bestuurdersstoel beetje naar voren, dan klap ik de stoel naar beneden, dubbele laadvloer er uit, dan is die hendel onder de stoel bereikbaar maar wat doe ik dan? Ik heb geprobeerd om die hendel aan te trekken maar is het dan de bedoeling dat de stoel omhoog komt? Dat lukt me namelijk niet.
Audi_gekkie

15 jan 2013, 16:06 0 x

[quote="peternorth"]Nou ik heb het gisteravond nog eens geprobeerd maar het lukt me nog niet.. wat ik doe, ik doe de bestuurdersstoel beetje naar voren, dan klap ik de stoel naar beneden, dubbele laadvloer er uit, dan is die hendel onder de stoel bereikbaar maar wat doe ik dan? Ik heb geprobeerd om die hendel aan te trekken maar is het dan de bedoeling dat de stoel omhoog komt? Dat lukt me namelijk niet.[/quote]

Ja klopt, je moet met redelijke inspanning aan de hendel trekken. Je merkt dan ook dat de hendel iets "langer" wordt.
Je hoort hier op het forum meer verhalen dat er problemen mee zijn.
peternorth

22 jan 2013, 11:33 0 x

Afbeelding

Zo dat staat en klinkt alvast een stuk beter. We kwamen er gisteren wel achter, althans de monteur, dat de A2 een radio voorbereiding heeft en dat dit niet zo 1op1 past qua aansluitingen. Iemand ervaring mee? Hij had het over een canbus er tussen en nog een kabel? De auto schijnt ook meer speakers te hebben maar ik hoor nu maar 2. Las al iets dat je dit via VagCom moet aangeven. En radio gaat nu niet met contact uit. Omdat ik niet veel tijd had heb ik het eerst maar zo gelaten maar moet dus nog een keer heen.
Plaats reactie