seven, een gelukkige nieuwe A2 bezitter
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Elk goed smeermiddel...Ik gebruik voor mijn schuifdaken als oppervlakkige eerste smering WD 40 nadat ik de geleidingen schoongemaakt heb. En 1 keer in het jaar wat grondiger met een siliconensmering of bijvoorbeeld "white Grease" van Valvoline. Maar er zijn vele goede smeermiddelen op de markt, die voor dit doel ge-eigent zijn. Ben ik daar mee bezig, dan doe ik meestal ook gelijk alle scharnieren van de portieren, enz. Niet overdadig gebruiken, maar met mate.
- Seven
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
[quote="Rinus"]Elk goed smeermiddel...Ik gebruik voor mijn schuifdaken als oppervlakkige eerste smering WD 40 nadat ik de geleidingen schoongemaakt heb. En 1 keer in het jaar wat grondiger met een siliconensmering of bijvoorbeeld "white Grease" van Valvoline. Maar er zijn vele goede smeermiddelen op de markt, die voor dit doel ge-eigent zijn. Ben ik daar mee bezig, dan doe ik meestal ook gelijk alle scharnieren van de portieren, enz. Niet overdadig gebruiken, maar met mate.[/quote]
Bedankt voor deze informatie. Dit zijn de dingen die dit forum zo nuttig maken!
Bedankt voor deze informatie. Dit zijn de dingen die dit forum zo nuttig maken!
Audi blijkt zelf een smeermiddel te gebruiken dat goed werkt maar peperduur is, de naam is mij ontschoten.
Let wel, WD 40 heeft zeer beperkende smeereigenschappen, en sterke reinigende/losmakende eigenschappen.
Ik zou dit zelf nooit gebruiken voor een schuifdak. Ik zou gewoon na schoonmaken de rails met een hoogwaardig vet behandelen, en de scharnieren met een idem spray.
Let wel, WD 40 heeft zeer beperkende smeereigenschappen, en sterke reinigende/losmakende eigenschappen.
Ik zou dit zelf nooit gebruiken voor een schuifdak. Ik zou gewoon na schoonmaken de rails met een hoogwaardig vet behandelen, en de scharnieren met een idem spray.
- bikemaster
ik zou daar zelf NOOIT geen vet gebruiken, want vet smeert niet allen goed, maar houd ook alle stof, zand en overige vuil vast, daarom kun je zoiets beter smeren met siliconen spray 

Ieder zijn ding nartuurlijk. Audi gebruikt zelf duidelijk een soort vet.
Mocht je zelf willen smeren dan zou ik zeker een hoogwaardig type nemen en niet de eerste de beste vetspuit uit de schuur halen.
Overdaad, zoals eerder aangehaald, kan idd ook veel vuil aantrekken, niet doen dus..
Mocht je zelf willen smeren dan zou ik zeker een hoogwaardig type nemen en niet de eerste de beste vetspuit uit de schuur halen.
Overdaad, zoals eerder aangehaald, kan idd ook veel vuil aantrekken, niet doen dus..
@seven
zijwind schermen zitten geplakt met dubbelzijdig tape en is ook weer verwijderbaar.
smeren (vetten) OSS rubbers en mechanisme artikelnr is G-000-450-02 en is een tube met een witte substantie wat lijkt op vaseline. ongeveer 25 euro bij de dealer
zijwind schermen zitten geplakt met dubbelzijdig tape en is ook weer verwijderbaar.
smeren (vetten) OSS rubbers en mechanisme artikelnr is G-000-450-02 en is een tube met een witte substantie wat lijkt op vaseline. ongeveer 25 euro bij de dealer
" Alleen wrijving geeft glans"
- Audi_gekkie
[quote="advanced"]@seven
smeren (vetten) OSS rubbers en mechanisme artikelnr is G-000-450-02 en is een tube met een witte substantie wat lijkt op vaseline. ongeveer 25 euro bij de dealer[/quote]
Afzetters
hock:
Dit lijkt op remcylinderpasta en dat is een stuk goedkoper...
smeren (vetten) OSS rubbers en mechanisme artikelnr is G-000-450-02 en is een tube met een witte substantie wat lijkt op vaseline. ongeveer 25 euro bij de dealer[/quote]
Afzetters

Dit lijkt op remcylinderpasta en dat is een stuk goedkoper...
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Daärom gebruik ik voor de echte smering White Grease van Valvoline. Trekt geen vuil aan, bestand tegen van alles en nog wat, en blijft zijn smerende eigenschappwen lang houden. Zit in een spuitbus, krijg je ook geen vuile handen. WD40 is alleen over de reiniging en oppervlakkige smering. Gebruik White Grease al jaren.
http://www.valvoline.nl/onderhoud/onder ... ite_grease

http://www.valvoline.nl/onderhoud/onder ... ite_grease