Uiteindelijk is hij er dan toch gekomen: een A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 feb 2013, 08:30 0 x

Welkom hier, en een mooie kleur by the way :D

En leuk om (ex) Opelrijders hioer te ontmoeten. Ook ik heb 2 Caklibra's gehad (naast o.a. ook nog Manta's). En naast 2 Audi's hebben wij nog steeds 2 Opel oldies. Tja, de Kadett E stond niet bekend om zijn roestbestendigheid, al verschilt het sterk per exemplaar.

En als je inderdaad maar zo weinig per jaar gaat rijden, is een 4 seizoenenband band een goede optie. Blijf wel alert op de conditie van je accu. Van heel weinig gebruik worden ze niet beter van. Verkort de levensduur .
blauwe_a2

27 feb 2013, 21:30 0 x

Vandaag olie gepeild. Is het normaal dat je de peilstok er echt in moet frommelen?
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 feb 2013, 22:36 0 x

[quote="blauwe_a2"]Vandaag olie gepeild. Is het normaal dat je de peilstok er echt in moet frommelen?[/quote]

Echt gemakkelijk gaat de peilstok er niet in, je moet het een beetje met beleid doen. Het aflezen gaat bij
mij meestal na 2 of 3 keer peilen met tussentijds schoonmaken.

Er is al een heel topic gewijd aan het oliepeilen:

http://www.audi-a2.nl/topic243.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
blauwe_a2

27 feb 2013, 23:35 0 x

Oliepeil topic heb ik gelezen, maar daar gaat het met name over de kleur van het uiteinde van de peilstok en het moeilijk aflezen ervan.
Maar wat ik wil weten is of het normaal is dat de peilstok er niet in één soepele beweging in gaat.
Audi_gekkie

28 feb 2013, 00:37 0 x

[quote="Rinus"]Welkom hier, en een mooie kleur by the way :D

En leuk om (ex) Opelrijders hioer te ontmoeten. Ook ik heb 2 Caklibra's gehad (naast o.a. ook nog Manta's). En naast 2 Audi's hebben wij nog steeds 2 Opel oldies. Tja, de Kadett E stond niet bekend om zijn roestbestendigheid, al verschilt het sterk per exemplaar.

En als je inderdaad maar zo weinig per jaar gaat rijden, is een 4 seizoenenband band een goede optie. Blijf wel alert op de conditie van je accu. Van heel weinig gebruik worden ze niet beter van. Verkort de levensduur .[/quote]

Waren die Caklibra's bruinkleurig? :lol:
Audi_gekkie

28 feb 2013, 00:43 0 x

[quote="blauwe_a2"]Oliepeil topic heb ik gelezen, maar daar gaat het met name over de kleur van het uiteinde van de peilstok en het moeilijk aflezen ervan.
Maar wat ik wil weten is of het normaal is dat de peilstok er niet in één soepele beweging in gaat.[/quote]

Heb jij een zwart uiteinde of oranje?
Ik heb op dit forum gelezen dat er ook peilstokken zijn met een zwart plastic uiteinde. Zelf heb ik een oranje versie en ik heb geen probleem met het aflezen.
Als je het oliepeil goed wilt aflezen behoor je altijd eerst de peilstok schoon te maken en vervolgens opnieuw te peilen.
En de peilstok hoort met een constante lichte weerstand terug te plaatsen kunnen worden.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 feb 2013, 11:05 0 x

[quote="Audi-gekkie]
Waren die Caklibra's bruinkleurig? :lol:[/quote]

Nope, zilver en rood. :D :D :D De zilveren wel wat aan moeten doen, maar wel 5 jaar mee gereden. De rode was gewoon goed wat dat betreft. Voor de rest heel betrouwbare auto's. Nooi gekke dingen mee gehad.

En nu weer terug op topic. :D

Olipeilstok heeft inderdaad een lichte weerstand te overwinnen. Hij gaat ook door een hele tunnel naar beneden. Aflezen is omslachtig, vooral al je een zwart kunststoffen uiteinde heb. Je hebt ook, zoals hierboven gesteld, oranje uitvoeringen. Die zijn makkelijker af te lezen (en ik zeg bewust niet betrouwbaarder). Het allerlaatste stukje kunststof, het bolletje, wil nog wel eens verdwijnen / afbreken. Daarom heb ik een reserve peilstok al aan de muur hangen.
blauwe_a2

01 mar 2013, 21:27 0 x

Ik heb nog het zwarte uiteinde aan de peilstok. Zal eens op stap gaan voor een nieuwe, met een oranje uiteinde.
Peilen op zich vond ik wel meevallen. Gewoon 3x insteken/schoonmaken en dan heb je wel een aardig beeld.
De peilstok van mijn motor is ook zwart, dus ben ik er al aan gewend :D
Plaats reactie