Even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

16 nov 2013, 18:17 0 x

let ook even op de koppelstang van de stabi, hier willen de kogels wel eens speling krijgen of vast gaan zitten.
haal desnoods dit stangetje er helemaal af en probeer het even uit, niet zeeziek worden want hij wiebelt iets meer en helt iets meer over :D

kan ook je bovenlager / rubber zijn bovenop de demper, is een kwaal bij de oudere A2´s
Audi_gekkie

16 nov 2013, 19:13 0 x

[quote="VerA2"]We hebben hem in sep. 2010 gekocht en toen had hij 58.000km gelopen. Inmiddels, nov. 2013 staat er iets van 135.000km op de klok dus dat is iets van 25.000km per jaar. Behoorlijk wat dus.[/quote]

Waarom heb je geen diesel gekocht of vind je dat niks?
Het omslagpunt zit op 18.000km.
VerA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2013, 20:34 0 x

[quote="koop9"]let ook even op de koppelstang van de stabi, hier willen de kogels wel eens speling krijgen of vast gaan zitten.
haal desnoods dit stangetje er helemaal af en probeer het even uit, niet zeeziek worden want hij wiebelt iets meer en helt iets meer over :D

kan ook je bovenlager / rubber zijn bovenop de demper, is een kwaal bij de oudere A2´s[/quote]

Had ik al geprobeerd zie mijn vorige post: [quote="VerA2"] Alles is spelingsvrij (diverse rubbers en de stabi verbindingsstangen) [/quote]

Ook het bovenlager hadden we al naar gekeken maar was goed.
De enige wat er volgens mij nog aan de hand kan zijn is de linker schokbreker intern.

Eh, nee Audi-gekkie, een diesel vind ik niets, goed voor vrachtwagens en landbouwtrekkers :
Ik weet het, men vind diesels tegenwoordig geweldig lopen maar als je een turbo op benzine auto's zet, loopt het nog veel geweldiger.
VerA2

20 sep 2014, 01:26 0 x

Gisteren kwam Vera thuis met de mededeling dat de airco het niet meer deed. Bij wat navragen kwam het eruit: de ventilator deed het niet meer.
Nou had ik vorig jaar de voorschakelweerstand al eens vervangen omdat de ventilator continue langzamer en harder draaide en er soms even helemaal mee stopte.
Nu zag je wel op het paneeltje dat de voorschakelweerstand werd aangestuurd maar er blies gewoonweg niets.
Vanavond de ventilator er maar eens uitgehaald en hij zat behoorlijk vast. Aangezien het een inelkaar geperst/gefelst geheel is, is het bijna niet te doen om hem uit elkaar te halen. Daar bedoel ik dus mee dat je de motor met ventilator wel uit het huis kunt halen maar de motor zelf eigenlijk niet kunt demonteren.
Afijn, dan maar eerst de motor flink met perslucht schoon geblazen en daarna voorzichtig in de bankschroef gezet en een accu erop aangesloten. Met de spanning aangesloten draaide hij wel maar niet overtuigend en als ik de spanning eraf haalde stond de motor ook meteen stil. Niet zo best dus.
Na verder onderzoek bleek dat de lagertjes zelf, wat overigens gewoon glijlagers zijn, de boosdoeners waren. Eerst met wat kruipolie (zoveel mogelijk van binnen uit aangebracht) geprobeert er wat meer beweging in te krijgen wat, na wat weken (niet in tijd maar meer het oplossen dus), wel lukte. Na beide lagertjes behandelt te hebben kwam er zelfs wat ruimte in lengte richting en draaide de as weer lekker licht. Natuurlijk zit er altijd wat weerstand op door de koolborsteltjes maar als ik er nu even spanning opzet en er weer afhaal dan loopt hij zelfs uit!
Toen maar weer alles terug gebouwd en het werkt weer naar behoren.

Zo'n drie weken terug meende ik dat de achterremmen op waren. Als je remt dan maakte de achterremmen een beetje een schavend geluid. Nu had ik toevallig een setje remschoenen liggen dus gelijk de trommels verwijderd. Wat bleek?? De remschoenen waren nog bijna net zo dik als de nieuwe die ik had liggen. Toen maar alles eens goed schoon gemaakt, de schoenen wat opgeschuurd, de scharnierpunten lichtjes ingevet en de trommels en wielen maar weer terug geplaatst. Goed is goed en remmen doet hij nog steeds goed. De nieuwe remschoenen maar weer terug in de doos en op de plank.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

20 sep 2014, 17:15 0 x

Bij de beurten wordt bij de trommelremmen achter alleen gekeken naar de remvertraging/ongelijk remmen en naar de voeringdikte. Schoonmaken van de remmen wordt alleen gedaan bij klachten en/of bij verzoek.

Grote kans dat dit de eerste keer is dat de trommelremmen los zijn geweest ... ;)

Mooi dat je de de aircoventilator weer aan de praat hebt gekregen. Scheelt weer geld voor een nieuwe.
Doe je al het onderhoud/reparatie in principe zelf?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
VerA2

16 nov 2014, 18:10 0 x

@ Peter_Audi_A2 sorry voor het late antwoord.  Ja ik doe het onderhoud zelf. Heb voor de Seat Leon meteen een VagCom aangeschaft en daar al veel aan gehad. Toen we een vervanger daarvoor moest zoeken (de jongste zoon had de Leon tegen een boom geparkeerd) moest dat natuurlijk een auto zijn waar ik de VagCom ook voor kon gebruiken.Verder doe ik eigenlijk alles zelf, mijn eerste auto was een zelfbouw (FT Bonito), in 1984 kocht ik een Opel A Commodore Coupe, die heb ik helemaal uit elkaar gehaald, gerestaureerd (strak maken en spuiten laten doe) en gemodificeerd. Daar heb ik nog 4 jaar mee gedragraced en ik rijd nog steeds met die auto. Ook heb ik 15 jaar aan race auto's van een maat gewerkt, van Alfa Super Guillia, E30 en E36 M3 en zelfs een fabrieks 320STW. mooie tijden waren dat. Daarna ben ik met de jongste een automaat cross brommer gaan bouwen waar hij Nederlands kampioen mee geworden is. O ja, ondertussen heb ik ook nog een huis gebouwd. Tja ik ben eigenlijk altijd wel ergens mee bezig.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

16 nov 2014, 22:48 0 x

Leuk wagenpark heb je. Mooi dat je zo kunt bezig zijn met allerlei dingen. Heb je de Opel A commodore al een voorgesteld in het "mijn andere auto's" topic?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 nov 2014, 18:30 0 x

Laat Rinus het maar niet horen....... OPEL COMMODORE !!!!
VerA2

17 nov 2014, 18:44 0 x

@ Peter_Audi_A2, Uhm, nee, eigenlijk niet.  Wat het wagenpark betreft, we hebben alleen nog de Audi A2 en de Commodore.

@ koop9  , :-? is Rinus Pro of Contra Commodore??
Kijk dit is hem:
http://imagizer.imageshack.us/v2/280x20 ... 02ajcv.jpg
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

17 nov 2014, 19:14 0 x

@VerA2: Zoek maar eens op "monza" op het forum ... ;)
Plaats reactie