5 maanden verder

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
peter58

06 apr 2013, 19:39 0 x

Wij rijden nu 5 maanden in onze a2.We hebben inmiddels ook al een aantal mankementen gehad.
Het begon met motorstoringslampje .Hebben we laten uitlezen en uit laten zetten.
Daarna begon de startmotor na te gieren hebben we zelf opgelost met behulp van dit forum
dat is nog een behoorlijk lastige klus .Gelukkig heb ik een handige zoon die graag sleutelt.
Vervolgens heb ik een gebruikt achterlicht gemonteerd er zat een barst in had ik al bij aankoop gezien.
Daarna begon de auto slecht te rijden vooral tijdens en na het starten.Mijn zoon kwam er achter dat 1van
de 4 injectors niet goed werkte .Ik heb bij een auto demontage bedrijf een gebruikte injector gekocht voor 35 euro .Deze hebben we met behulp van de Duitsche A2 reperaturanleitung die ik inmiddels besteld had gemonteerd is ook een spannend klusje voor amateurs .Daarna rijdt de auto weer goed. Vervolgens heb ik een nieuw uitlaatdeel laten monteren. Hierbij ook ontdekt dat er enige oliedruppels onder het carter hangen. Omdat de auto geen alu velgen had bij aankoop heb ik op marktplaats een redelijk uitziend setje
15 inch orginele 6 spaaks velgen gekocht voor 295 euro 2banden heb ik laten vervangen door continental
banden. Daarna heeft de auto een grote beurt gehad en is de airco behandeld i.v.m. een verrotte stank die regelmatig terug kwam. De olie druppels waren gelukkig geen probleem volgens de monteur.Verder ben ik nog van plan cc in te laten bouwen. En mogelijk ook afstandsbediening op de deuren .Wij zijn verder tevreden over onze A2 we hebben er tot nu toe 6000km mee gereden. het verbruik is ca.1op 15.8
gemiddeld we rijden rustig en vooral korte stukjes.
groet peter 58
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 apr 2013, 19:58 0 x

Welkom op het forum, je hebt inmiddels al wat praktijkervaring met de A2.

Leuk dat je een aantal problemen met hulp van het forum op heb kunnen lossen.
Handig, zo'n sleutelende zoon, houdt in ieder geval de kosten in de hand.

Aan het kenteken te zien is de auto later geimporteerd, heb je dit zelf gedaan?

Verbruik is keurig, ik haal zelf net de 1 op 14 op de korte stukjes (8 km enkele reis).
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Drenthe

06 apr 2013, 22:47 0 x

Hallo, welkom!

Dus hij is weer helemaal "fris", mooi werk
De gierende startmotor is een duidelijk A2 (VAG) kwaaltje. I.p.c. hoeft dat helemaal niet kwalijk te zijn, er zijn genoeg die jaren met een gierende startmotor rondrijden. Het kan maar zo dat de nieuwe ook relatief snel gaat gieren, in dat geval zou ik hem lekker laten zitten totdat hij hij echt de geest geeft.
Ik weet niet waar je woont maar er zijn een paar adresjes die erg goed een CC'tje kunnen inbouwen., gezien het bouwjaar is het eigenlijk alleen activeren.
Verbruik is prima hoor, en zeker icm met cc is 1:17 goed haalbaar

Veel plezier met de kogel!
Audi_gekkie

07 apr 2013, 04:00 0 x

Hallo Peter,

Welkom en gefeliciteerd met de aankoop.
Jammer van de valse start, maar hopelijk blijft het hierbij.
Mooie chique kleur!

Ik ben altijd benieuwd waarom men heeft besloten om een A2 aan te schaffen.
Wil je daar antwoord opgeven?
peter58

07 apr 2013, 15:16 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Hallo Peter,

Welkom en gefeliciteerd met de aankoop.
Jammer van de valse start, maar hopelijk blijft het hierbij.
Mooie chique kleur!

Ik ben altijd benieuwd waarom men heeft besloten om een A2 aan te schaffen.
Wil je daar antwoord opgeven?[/quote
Hallo audie gekkie
Ik ben niet helemaal nieuw op dit forum heb me al in november aangemeld
en heb daarom nu mijn ervaringen met jullie gedeeld.
Waarom ik een A2 heb aangeschaft dat is simpel ik vond hem vanaf begin al mooi
maar toen niet geschikt met nog kinderen thuis was hij een beetje te klein.
De prijs was ook wel een opstakel . Ik hou van kwaliteit maar stel geen hoge eisen vind een aluminium
carrosserie helemaal geweldig. Heb voor deze auto een meriva gehad i.v.m. hoge instap dat mis ik nu wel een beetje. Nog een reden is het lage gewicht en het beperkte brandstof gebruik. Ik vind het wel jammer dat ik in bouwjaar nu ouder rijdt, maar dat los ik dan weer op met wat extra onderhoud om de betrouwbaarheid op peil te houden. En niet onbelangrijk mijn vrouw moet er goed me overweg kunnen
en dat is met deze A2 wel gelukt. groet peter58
Audi_gekkie

07 apr 2013, 15:34 0 x

Duidelijk verhaal.
Over hoge instap gesproken. Je kunt, mits je niet al te lang bent, de voorstoelen in de hoogste stand zetten.
Dat scheelt toch weer een paar cm. ;)
Zelf heb ik auto's gehad met een nog lagere instap, dus ik vind dit al een hele vooruitgang.
Plaats reactie