hallo,
Naast onze dagelijkse VW touran voor man, vrouw en 3 kinderen, (en VW kever 1972) moest er een andere kleine auto komen. Ik was er al uit dat Kia, Hyundai, Suzuki, Daihatsu en consorten niet in aanmerking kwamen. Niet omdat het slechte auto's zijn maar het is zo'n eenheidsworst en als je een duur dicht slaat klinkt het nog blikkeriger als in mijn Kever.
Na wat rond gekeken te hebben viel mijn oog op een Audi A2, oogt nog steeds modern en zit degelijk in elkaar.
Ik woon aan de grens, Duisburg 40km, Bochum 70, je zit zo in de Ruhrpot.
In Bochum heb ik uiteindelijk mijn Audi gekocht.
Audi A2 1.6 FSI
Kleur zwart zonder deukjes of krassen.
Helaas wel lichte stoelen, zonder stijtage maar wel een koffieplek op de bestuurdersstoel na een abrupte rem-actie.
De A2 heeft 1 jaar oude vredestein winterbanden op staal met audi wieldeksels en 1 jaar oude Michelins op originele 16Inch (geloof ik) aluminium velgen.
De auto is extra uitgerust met: centr. vergrendeling met afstandbediening, alarm, climatronic, cruise controll, leder stuurwiel, lendesteun, mistlampen, trekhaak, verwarmde voorstoelen, bekerhouders, stoelairbags(standaard of optie?), dubbele boden/kofferbak ,RNS-E MMI, parkeersensoren en ik zal best nog iets vergeten zijn.
Eerste eigenaar was Audi AG Ingolstadt, heeft hier zonder aangemeld te zijn in showroom gestaan.
Eerste jaren heeft Audi het onderhoud gedaan. Distributieriem, waterpomp en spanrollen bij 100000 vervangen.
Voor 1 jaar niuewe schijven en blokken.
Het FSI probleem met het "Saugrohr" is reeds verholpen en ook de bobines zijn reeds vervangen.
Invoeren heb ik al vaker gedaan, maar dan vooral met oude Volkswagens, en dit stelt dus weinig voor en kan ik iedereen aanraden.
Duitse APK tot 30-11-2013 dus dat hoef ik mook niet meer te doen.
Vrijdag krijg ik de papieren en dan hopelijk vele probleemloze km (6000 per jaar).
Een probleempje heb ik wel, Audi heeft de schroeven waarmee de kentekenplaten bevestigd zijn van binnenuit met moeren vastgezet dus moet de bekleding van de achterklep eruit, vandaar mijn vraag op het interieur gedeelte.
groet jean-Paul
even voorstellen
- Audi_gekkie
Hoi Heini,
Gefeliciteerd met je A2.
Snel en zuinig en nog aardig in de opties.
De stoelairbags zijn standaard. Als je er nog gordijnairbags op hebt zitten zijn dit een optie. In de B-stijl boven de gordel zie je dan "side-airbag" staan.
Zelf heb ik de A2 ook ingevoerd en het inderdaad niet moeilijk.
Ik wens je veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Gefeliciteerd met je A2.
Snel en zuinig en nog aardig in de opties.
De stoelairbags zijn standaard. Als je er nog gordijnairbags op hebt zitten zijn dit een optie. In de B-stijl boven de gordel zie je dan "side-airbag" staan.
Zelf heb ik de A2 ook ingevoerd en het inderdaad niet moeilijk.
Ik wens je veel plezier met de nieuwe aanwinst.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum, en veilige km's met de A2 gewenst.
Leuk zo'n hobby auto erbij. Volgens mij is er nog een op het forum met een Kever.
Leuk zo'n hobby auto erbij. Volgens mij is er nog een op het forum met een Kever.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
[quote="Rinus"]Welkom hier..
Voor je koffievlek op de stoel. Koop de bekledingsreiniger bij de Action (met de rode dop). Kost geen drol, je krijgt er alles mee schoon en tast de kleur niet aan.[/quote]
Offtopic:
Zelfs de stoel vind je niet meer terug :lol:
Maar uh ik vond het tegenvallen dat spul van de Action.
Mijn bekleding was wat smoezelig en is dat na de behandeling nog steeds.
Ik lees goede verhalen over Meguiar's APC.
Dus ik denk dat ik dat binnenkort een ga proberen.
Voor je koffievlek op de stoel. Koop de bekledingsreiniger bij de Action (met de rode dop). Kost geen drol, je krijgt er alles mee schoon en tast de kleur niet aan.[/quote]
Offtopic:
Zelfs de stoel vind je niet meer terug :lol:
Maar uh ik vond het tegenvallen dat spul van de Action.
Mijn bekleding was wat smoezelig en is dat na de behandeling nog steeds.
Ik lees goede verhalen over Meguiar's APC.
Dus ik denk dat ik dat binnenkort een ga proberen.
Hey J.P.
Ben er ook net bij ( A2 forum ) Toevallig ben ik op een sloop in Venlo een A2 tegen gekomen ( zilver )
Het was als of hij was opgegeten en uit gekotst van het interieur was ook niets meer te vinden, de kleur
was volgens mij grijs. Zo zie je maar, dat deze A 2tjes zeldzaam zijn op sloperijen, en dat hij alleen gestript wordt
door A 2 rijders. Dus voor nieuwe binnen bekleding heb je op sloperijen weinig kans.
Maar als je hier in deze A2 club een vraag stelt voor reserve onderdelen, hebben ze altijd wel een adresje.
Welcome 2
Bandolero
Ben er ook net bij ( A2 forum ) Toevallig ben ik op een sloop in Venlo een A2 tegen gekomen ( zilver )
Het was als of hij was opgegeten en uit gekotst van het interieur was ook niets meer te vinden, de kleur
was volgens mij grijs. Zo zie je maar, dat deze A 2tjes zeldzaam zijn op sloperijen, en dat hij alleen gestript wordt
door A 2 rijders. Dus voor nieuwe binnen bekleding heb je op sloperijen weinig kans.
Maar als je hier in deze A2 club een vraag stelt voor reserve onderdelen, hebben ze altijd wel een adresje.
Welcome 2
Bandolero
Heini Welkom op her forum en veilige en leuke km's gewenst met je A2. Je zou de bekleding kunnen reinigen met behulp van een extractor en daarna beschermen met scotchguard. Met lichte bekleding oogt de A2 ruimer, maar vlekken of viezigheid zie je eerder dan op een donkere kleur
" Alleen wrijving geeft glans"