Even voorstellen: EasyRider
[quote="Thck"]Mijn oordeel is gebaseerd op hetgeen ik er tot nu toe over gelezen en gezien heb en dat ziet er allemaal heel positief uit. Mij lijkt (mede gezien de prijsstelling) dat VW met de UP wel eens een schot in de roos heeft.
V.w.b. de vergelijking met de A2, die kun je inderdaad niet maken. Wel is het zou dat indien ik zelf nu een andere (kleine) auto zou moeten kopen ik waarschijnlijk uit economische overweging ook eerder zou kiezen voor een (b.v.) UP dan een 2e handse A2.
Op Marktplaats zag ik gisteren een A2 aangeboden van bouwjaar 2005 (1.4 benz) met +/_ 62.000K op de teller voor een prijs van € 10.000, als je dan bedenkt dat je voor minder een UP nieuw kunt kopen dan ben je natuurlijk niet helemaal wijs indien je voor die A2 zou kiezen (tenzij geld geen rol speelt).
Overigens lijkt mij die A2 wel wat maar ik vind hem toch wel iets te duur.
Theo[/quote]
Ik ben het met jouw niet helemaal eens Theo. Ik kocht destijds de A2 (hij was toen 2 jaar) voor een bedrag waar ik ook een hele mooie nieuwe VW polo met alles erop en er aan voor kon kopen ja zelfs een nieuwe Golf, de Golf wel met een beetje minder luxe maar wel nieuw. Ik heb toen proefgereden maar mijn mening was dat beide wagens wat het rijden betreft maar vervoersmiddelen waren ten opzichte van de A2. Ik kocht de A2 omdat ik in geen enkele zeg maar kleinere wagen zo goed kon zitten met mijn 1.91. Ik kocht hem ook omdat hij van aluminium is. Ik kocht hem ook omdat hij mij meer rijplezier gaf als met het rijden met de beide VW. Als men in de A2 rijd heb je niet het gevoel in een klein tuutje te rijden. In welke kleinere wagens waar de A2 toch onder valt kun je 160 rijden en nog normaal met elkaar kan praten. Je hoeft het stuur dan niet met beide handen goed vast te houden en voor je gevoel geconcentreerd moet rijden voor hem op de weg te houden. Ik heb hem al verschillende jaren en ben er nog steeds niet op uitgekeken. Ik heb dat gevoel en ook het gevoel van degelijkheid nog nooit gehad bij geen enkele andere wagen van wat voor merk dan ook. Ik moet natuurlijk wel zeggen dat de Audi destijds (en nu nog) als nieuw was. Ik kon er werkelijk niets aan vinden en dat is nog steeds zo maar had ook pas 18.000 gelopen. Nu heeft hij er nog maar 64.000km opzitten wat eigenlijk ook erg weinig is, dus de leeftijd doet er bij mij ook niet zo toe met die paar km dat ik per jaar rijd. En het laatste punt, je rijd echt iets aparts. Dat zul je over de Up over twee jaar niet zeggen want dan rijden er meer als het totale aantal A2tjes wat er in Nederland ooit op kenteken zijn gezet. Maar ik kan me de gedachte van EasyRider wel voorstellen als je het zwart wit bekijkt. Maar dat komt van hem het meeste door onwetendheid wat de A2 betreft.
Groet, Sjors
V.w.b. de vergelijking met de A2, die kun je inderdaad niet maken. Wel is het zou dat indien ik zelf nu een andere (kleine) auto zou moeten kopen ik waarschijnlijk uit economische overweging ook eerder zou kiezen voor een (b.v.) UP dan een 2e handse A2.
Op Marktplaats zag ik gisteren een A2 aangeboden van bouwjaar 2005 (1.4 benz) met +/_ 62.000K op de teller voor een prijs van € 10.000, als je dan bedenkt dat je voor minder een UP nieuw kunt kopen dan ben je natuurlijk niet helemaal wijs indien je voor die A2 zou kiezen (tenzij geld geen rol speelt).
Overigens lijkt mij die A2 wel wat maar ik vind hem toch wel iets te duur.
Theo[/quote]
Ik ben het met jouw niet helemaal eens Theo. Ik kocht destijds de A2 (hij was toen 2 jaar) voor een bedrag waar ik ook een hele mooie nieuwe VW polo met alles erop en er aan voor kon kopen ja zelfs een nieuwe Golf, de Golf wel met een beetje minder luxe maar wel nieuw. Ik heb toen proefgereden maar mijn mening was dat beide wagens wat het rijden betreft maar vervoersmiddelen waren ten opzichte van de A2. Ik kocht de A2 omdat ik in geen enkele zeg maar kleinere wagen zo goed kon zitten met mijn 1.91. Ik kocht hem ook omdat hij van aluminium is. Ik kocht hem ook omdat hij mij meer rijplezier gaf als met het rijden met de beide VW. Als men in de A2 rijd heb je niet het gevoel in een klein tuutje te rijden. In welke kleinere wagens waar de A2 toch onder valt kun je 160 rijden en nog normaal met elkaar kan praten. Je hoeft het stuur dan niet met beide handen goed vast te houden en voor je gevoel geconcentreerd moet rijden voor hem op de weg te houden. Ik heb hem al verschillende jaren en ben er nog steeds niet op uitgekeken. Ik heb dat gevoel en ook het gevoel van degelijkheid nog nooit gehad bij geen enkele andere wagen van wat voor merk dan ook. Ik moet natuurlijk wel zeggen dat de Audi destijds (en nu nog) als nieuw was. Ik kon er werkelijk niets aan vinden en dat is nog steeds zo maar had ook pas 18.000 gelopen. Nu heeft hij er nog maar 64.000km opzitten wat eigenlijk ook erg weinig is, dus de leeftijd doet er bij mij ook niet zo toe met die paar km dat ik per jaar rijd. En het laatste punt, je rijd echt iets aparts. Dat zul je over de Up over twee jaar niet zeggen want dan rijden er meer als het totale aantal A2tjes wat er in Nederland ooit op kenteken zijn gezet. Maar ik kan me de gedachte van EasyRider wel voorstellen als je het zwart wit bekijkt. Maar dat komt van hem het meeste door onwetendheid wat de A2 betreft.
Groet, Sjors
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo Sjors,
Ik begrijp alle redenen die je aanvoert om toch voor die a2 te kiezen (en waarom jij destijds er ook voor gekozen hebt!) Zelf heb ik in 2006 er een gekocht die toen een half jaar oud was (dus nog met 1,5 jaar fabrieksgarantie en neem maar van mij aan dat ik voor het geld dat ik er toen voor moest neertellen ook een heel mooi andere "nieuwe" auto had kunnen kopen)! Die a2 heb ik op een gegeven moment weer ingeruild en ben weer overgestapt naar een A4 (die ik daarvoor ook had). Echter het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik moest en zou er toch weer een hebben!!! Dus zoals je weet heb ik er maar weer een gekocht (ditmaal bij de a4 zodat dat probleem zich niet meer zou voordoen). Je kunt dus wel zeggen dat ik een rasliefhebber ben van de A2 (overigens, mijn dochter is in het bezit van een Polo 3cil waar ik enige tijd geleden de distributieketting van moest vevangen (je leest het goed, de ketting was versprongen!) Zij heeft toen een paar dagen met de A2 rondgereden en liet mij vervolgens weten dat ze de Polo niet meer terug hoefde en de A2 wel zou houden!!) Dit is dus niet doorgegaan! Maar ook zij is dus al met dat virus besmet!!
Nu even terug naar mijn statement, de tijden zijn nu natuurlijk wel even anders en velen van ons moeten wat meer op de kleintjes letten en daarom bedoelde ik dat uit economische en financiële motieven gezien de keuze voor een nieuwe VW-UP i.p.v. een A2 van mogelijk 6 of meer jaar oud een in mijn ogen zeer begrijpelijke is en ik die in de huidige omstandigheden waarschijnlijk ook zou maken. Maar dat doet natuurlijk niets af aan de kwaliteiten van de A2
Theo
Ik begrijp alle redenen die je aanvoert om toch voor die a2 te kiezen (en waarom jij destijds er ook voor gekozen hebt!) Zelf heb ik in 2006 er een gekocht die toen een half jaar oud was (dus nog met 1,5 jaar fabrieksgarantie en neem maar van mij aan dat ik voor het geld dat ik er toen voor moest neertellen ook een heel mooi andere "nieuwe" auto had kunnen kopen)! Die a2 heb ik op een gegeven moment weer ingeruild en ben weer overgestapt naar een A4 (die ik daarvoor ook had). Echter het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik moest en zou er toch weer een hebben!!! Dus zoals je weet heb ik er maar weer een gekocht (ditmaal bij de a4 zodat dat probleem zich niet meer zou voordoen). Je kunt dus wel zeggen dat ik een rasliefhebber ben van de A2 (overigens, mijn dochter is in het bezit van een Polo 3cil waar ik enige tijd geleden de distributieketting van moest vevangen (je leest het goed, de ketting was versprongen!) Zij heeft toen een paar dagen met de A2 rondgereden en liet mij vervolgens weten dat ze de Polo niet meer terug hoefde en de A2 wel zou houden!!) Dit is dus niet doorgegaan! Maar ook zij is dus al met dat virus besmet!!
Nu even terug naar mijn statement, de tijden zijn nu natuurlijk wel even anders en velen van ons moeten wat meer op de kleintjes letten en daarom bedoelde ik dat uit economische en financiële motieven gezien de keuze voor een nieuwe VW-UP i.p.v. een A2 van mogelijk 6 of meer jaar oud een in mijn ogen zeer begrijpelijke is en ik die in de huidige omstandigheden waarschijnlijk ook zou maken. Maar dat doet natuurlijk niets af aan de kwaliteiten van de A2
Theo
Wij hebben de A2 nieuw gekocht (in Oostenrijk) en dus niet duur (19.000 euro met winterbanden op alu velg). Nu net de 190.000 KM buurt in Oostenrijk gehad (waar ze dus veel meer met de A2 van doen hebben). De garage zei dat hij in een zo'n goede staat was dat hij er nog jaren tegen kan.
Ook ik heb wel wat kosten gehad zolas de luchtkoeler, de EG...(huppelepup) klep en de stabilisator stang, maar dat waren de enige wat duurdere kosten in die 7 jaar. En hij rijd nog steeds heerlijk. Ik begrijp heel goed dat de Up nieuw is, garantie etc. Maar ik geloof niet dat ik snel zou ruilen voor een Up qua rijervaring etc.
Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde en heeft iedereen zijn eigen voorkeur en dat moeten we zo houden en respecteren. Anders reed ik ook wel in de Q5 van audi (die wil mijn vriendin nu graag maar ik hou nog vast aan de A2!!! En nu willen ze van mijn werk ook nog dat ik een lease auto neem maar dat wil ik eigenlijk ook niet. Dus het wordt nog een interessant jaar 2012)
Ook ik heb wel wat kosten gehad zolas de luchtkoeler, de EG...(huppelepup) klep en de stabilisator stang, maar dat waren de enige wat duurdere kosten in die 7 jaar. En hij rijd nog steeds heerlijk. Ik begrijp heel goed dat de Up nieuw is, garantie etc. Maar ik geloof niet dat ik snel zou ruilen voor een Up qua rijervaring etc.
Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde en heeft iedereen zijn eigen voorkeur en dat moeten we zo houden en respecteren. Anders reed ik ook wel in de Q5 van audi (die wil mijn vriendin nu graag maar ik hou nog vast aan de A2!!! En nu willen ze van mijn werk ook nog dat ik een lease auto neem maar dat wil ik eigenlijk ook niet. Dus het wordt nog een interessant jaar 2012)
Nee klopt, de ruimte heb ik niet nodig.
[quote="j.hoeben1"]Maar ik kan me de gedachte van EasyRider wel voorstellen als je het zwart wit bekijkt. Maar dat komt van hem het meeste door onwetendheid wat de A2 betreft.[/quote]
Dit is een beetje kort door de bocht. Een gebruikte A2 van 10 jaar oud is ook niet zaligmakend. Ik heb er weliswaar niet mee gereden, maar ik rijd nu eenmaal graag nieuw (ook al rijd je dan in een auto uit een lagere klasse). Dat is een keuze en die komt niet voort uit onwetendheid, maar is een bewuste keuze.
[quote="j.hoeben1"]Maar ik kan me de gedachte van EasyRider wel voorstellen als je het zwart wit bekijkt. Maar dat komt van hem het meeste door onwetendheid wat de A2 betreft.[/quote]
Dit is een beetje kort door de bocht. Een gebruikte A2 van 10 jaar oud is ook niet zaligmakend. Ik heb er weliswaar niet mee gereden, maar ik rijd nu eenmaal graag nieuw (ook al rijd je dan in een auto uit een lagere klasse). Dat is een keuze en die komt niet voort uit onwetendheid, maar is een bewuste keuze.
- duitse degelijkheid
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53
Hallo daar...
Je valt natuurlijk wel UP met een A2 :mrgreen:
Je valt natuurlijk wel UP met een A2 :mrgreen:
Ik meld me weer eens
Ik rijd inmiddels vanaf begin maart in mijn high-up blue motion 75pk. Er zit een drive pakket op(parkeersensoren, cruise control en zeer uitgebreide boordcomputer), een executive pakket (airco, navigatie, cd radio met mp3 speler) en 16 inch classic velgen. O ja, ik heb er ook nog edelstalen instaplijsten bijgekocht. Ik ben er zéér tevreden mee. Er staat inmiddels 6.000km op de teller.
Pluspunten zijn de uitstekende geluidsinstallatie, het uitstekende zitcomfort, het zeer volwassen rijgedrag (vering/demping), de hoeveelheid binnenruimte, het geluidscomfort en het benzineverbruik (5,34 liter per 100km gemiddeld, via tankbonnen uitgerekend over 4.000km). En laat ik het design niet vergeten, de up is wat mij betreft een icoon. En de gebruikskosten natuurlijk, ook een groot voordeel. Geen wegenbelasting tot 1-1-2014 en verzekering voor 27 euro per maand (all-risk) bij 20.000km per jaar.
De up met 75pk is lekker pittig, van 80-120km/h in de vijfde versnelling gaat lekker vlot (voor een 1 liter motor), in 15,5 seconden. Dat is een hele goede prestatie. Cruisen met 140-150 gaat in alle rust, je rijdt er zo mee naar Italië (ga ik nog doen). Een A2 1.4 heeft ook 75 pk, dus sneller zal die niet zijn
Ik ben blij dat ik voor de up heb gekozen. Nieuw biedt meer zekerheid dan tweedehands. Wie weet welke onkosten ik had kunnen krijgen aan een gebruikte A2 van 6 tot 10 jaar oud. Ik rijd sowieso liever nieuw. De A2 is in principe een auto van een klasse hoger. Maar naar verluidt rijdt de up zoals een auto van een klasse hoger. Dus wat zal het schelen?
De A2 houdt mijn interesse. Zoals ook oude Ferrari's of Bentleys mijn interesse hebben. Of Honda's S2000. Of de Mercedes w124. Maar ik kan niet alle auto's kopen die mijn interesse hebben, helaas

Ik rijd inmiddels vanaf begin maart in mijn high-up blue motion 75pk. Er zit een drive pakket op(parkeersensoren, cruise control en zeer uitgebreide boordcomputer), een executive pakket (airco, navigatie, cd radio met mp3 speler) en 16 inch classic velgen. O ja, ik heb er ook nog edelstalen instaplijsten bijgekocht. Ik ben er zéér tevreden mee. Er staat inmiddels 6.000km op de teller.
Pluspunten zijn de uitstekende geluidsinstallatie, het uitstekende zitcomfort, het zeer volwassen rijgedrag (vering/demping), de hoeveelheid binnenruimte, het geluidscomfort en het benzineverbruik (5,34 liter per 100km gemiddeld, via tankbonnen uitgerekend over 4.000km). En laat ik het design niet vergeten, de up is wat mij betreft een icoon. En de gebruikskosten natuurlijk, ook een groot voordeel. Geen wegenbelasting tot 1-1-2014 en verzekering voor 27 euro per maand (all-risk) bij 20.000km per jaar.
De up met 75pk is lekker pittig, van 80-120km/h in de vijfde versnelling gaat lekker vlot (voor een 1 liter motor), in 15,5 seconden. Dat is een hele goede prestatie. Cruisen met 140-150 gaat in alle rust, je rijdt er zo mee naar Italië (ga ik nog doen). Een A2 1.4 heeft ook 75 pk, dus sneller zal die niet zijn

Ik ben blij dat ik voor de up heb gekozen. Nieuw biedt meer zekerheid dan tweedehands. Wie weet welke onkosten ik had kunnen krijgen aan een gebruikte A2 van 6 tot 10 jaar oud. Ik rijd sowieso liever nieuw. De A2 is in principe een auto van een klasse hoger. Maar naar verluidt rijdt de up zoals een auto van een klasse hoger. Dus wat zal het schelen?
De A2 houdt mijn interesse. Zoals ook oude Ferrari's of Bentleys mijn interesse hebben. Of Honda's S2000. Of de Mercedes w124. Maar ik kan niet alle auto's kopen die mijn interesse hebben, helaas

[quote="EasyRider"]Ik meld me weer eens
[/quote]Dank voor je uitgebreide verslag. Ook al is de A2 een fantastische auto, ik kan me jouw keuze erg goed voorstellen. Ik zou alleen de ruimte van de A2 gaan missen, dus voor mij komt 't "nicht im Frage"... Ben het trouwens met je eens dat de Up een echt stijlicoon is, hij ziet er erg bijzonder (goed) uit! Veel rijplezier nog!

hallo luitjes!
De up! bevalt nog steeds fantastisch! Ik heb er inmiddels 45.000km mee gereden sinds maart 2012. Verbruik van 1 op 20 bij rustig rijden, onderhoudsbeurten goed te betalen (85 euro voor 15.000km beurt, 125 euro voor 30.000km beurt), zeer comfortabel, zeer snel (191 km/h op de teller op de Duitse autobahn
hock: ) en verder een probleemloze auto. Wel beslaan de ramen snel van binnen als het regent, maar even de airco aan en het probleem is weg! Verder een probleemloze auto... Ik ben er zeer blij mee
fijn weekend allemaal!

De up! bevalt nog steeds fantastisch! Ik heb er inmiddels 45.000km mee gereden sinds maart 2012. Verbruik van 1 op 20 bij rustig rijden, onderhoudsbeurten goed te betalen (85 euro voor 15.000km beurt, 125 euro voor 30.000km beurt), zeer comfortabel, zeer snel (191 km/h op de teller op de Duitse autobahn


fijn weekend allemaal!