Hoi iedereen namens Raymond en mijn zwarte A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Rayven

02 feb 2015, 17:51 0 x

Goededag allen,
Ik ben Raymond heb me net aangemeld op dit forum... en heb sinds gisteren een Audi A2.
De BMW 318d was te duur omdat ik niet veel kilometers meer zal maken.... (denk ik).
Speciaal voor benzine gekozen vanwege de wegebelasting.
Hij heeft 118.000 op de teller ziet er goed uit voor een auto uit 2000... alleen een lichte schade aan passagiers zijde achter... lk schade en helaas is het glas van de lamp ook een stukje af.
Die wil ik graag vervangen. Zoals neem ik aan meerdere hier wil ik nog wat dingen aanpakken... er zitten bijvoorbeel geen matten in en helaas geen cruise control.
Heb aandachtig het artikel hier zitten lezen... maar ben toch bang om het zelf te doen.
Verder doet de clima soms wat hij zelf wil.En heb ik geen sleutel met "knopjes", ik weet niet wat standaard is... maar best lastig als je eerst je deur moet opendraaien om bij de achterbak te komen. Dus daar ben ik ook nieuwsgierig naar wat ik daar het beste mee aan kan vangen.
Verder wou ik zeggen dat dit me een leuk forum lijkt en ik ook benieuwd ben om mensen te ontmoeten op een meeting. Ik woon in Tilburg en hoop snel plaats te hebben om mijn A2 in me garage te zetten.
Als iemand hier in het zuiden van het land een goed adres voor me heeft voor een beurt en dus cc monteren en meerder "klusjes"die ik zelf niet kan... dan hoor ik het graag.
Valt me op de het forum erg uitgebreid is... dus duurt wel even eer ik alles doorgenomen heb. Groetjes Raymond
Pocoloco

02 feb 2015, 19:56 0 x

Hallo Raymond ,welkom op het forum en netjes dat je post in het andere draadje heb verwijderd .
Ja er is genoeg info te vinden en kan je dagen zoeken naar dingen die wil weten , maar je kan beter vragen stellen per onderdeel dan wordt je zeker wel geholpen .
foppe

02 feb 2015, 21:25 0 x

Hoi raymond welkom hier hoor,

Ik moet ook nog veel doorspitten, maar we helpen mekaar hier allemaal wel wat. Dus mocht je wat willen weten, er is altijd wel een gek die reageert.
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

02 feb 2015, 21:31 0 x

Hoi Raymond, welkom kruikenzeiker :)

Een beurt moet je gewoon zelf doen, ik wil je anders wel helpen, bij de sleutelgarage net voor de milieustraat aan de caledoniastraat. je betaalt daar voor de brug een tientje en drie euro voor oude olie af te voeren. Bestellen doe je natuurlijk bij mister-auto of ff langs de rotil.
Laat maar weten als je tijd hebt ik kom daar regelmatig.

Verder veel plezier met je A2 .

Gr Lukas
Sturdygurdy

02 feb 2015, 22:05 0 x

Welkom hier!
Ik dacht dat paladore lampen verkocht, kijk voor de zekerheid even op de marktplaats pagina hier.

Veel plezier van dit mooie autotje
Audi_gekkie

02 feb 2015, 22:40 0 x

Hoi Raymond, welkom op dit forum van A2 gekken.
Kun je nog wat foto's plaatsen van je A2?
Je hebt al veel vragen. Wat betreft de clima zou je dit kunnen doorlezen. Ik zit er zelf ook middenin. http://www.audi-a2.nl/discussion/3551/p ... uit#latest

Veel plezier met je A2 en op dit forum natuurlijk!
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2015, 22:58 0 x

Hallo en welkom in ons midden! Heb je een origineel Nederlandse auto, of een geimporteerde? De 1.4 benzinemotor staat erom bekend wat olie te kunnen gebruiken, Audi houdt een gemiddelde aan van 1:1500 maar dat blijkt in de praktijk erg wisselend. Ter illustratie: ons verbruik is 1:2500 met LongLife olie en redelijk korte stukken. Maar via oliewereld.nl kan je voordelig inkopen en mister-auto is ook een prima adres voor je onderdelen.

Een van de eerste tips die ik je wil geven is het controleren, zo niet vervangen van de schroeven van de kentekenplaatverlichting door RVS versies. Als die eenmaal verrot zijn, dan krijg je ze er niet meer uit en moet je de gehele achterplaat van de kofferklep verwijderen. Geen fijn klusjes, maar staat beschreven in de HowTo sectie.

Verder hebben we recent een centrale inkoop georganiseerd van cruise-control modules en knipperlicht comfortmodules. Met de laatste krijg je bij één keer tikken, 3 knippers terug. Erg prettig! Als je geen haast hebt kan je tot de volgende inkoop wachten.

Controleer ook even de afvoerrubbers onder de motorkap, die kunnen verstopt raken. Als dat gebeurt, kan je met een stevige regenbui worden getrakteerd op een watergolf het interieur in. Voorkomen is beter dan genezen ...

Zie dat er hulp dichtbij is, het sleutelen gaat vast lukken. Plaats je nog wat foto's?

Succes en veel plezier hier!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Rayven

11 feb 2015, 11:07 0 x

Bedankt allemaal,
Voor de leuke reacties.
Ik ben er achter gekomen dat mijn A2 toch iets meer kilometers heeft gereden dan op de teller staat. Ik was bij de Audi garage om na te vragen van de sleutel... toen kwam vannuit de Audi dealer history naar voren dat hij in 2009 al 126.700 km op de teller had. Heb lang getwijfeld wat ik ermee moest doen. heb besloten om de auto te houden. Van het autobedrijf wel 500euro compensatie gehad. wat dus neerkomt op een prijs van 3550 euro voor mijn A2 uit 200 met waarschijnlijk ongeveer 200.000 op de teller. Dan wel gerekend dat er een panorama dak in zit (wat me wel erg fijn lijkt). En dat dak en de mooie zwarte kleur gaven voor mij de doorslag deze te houden. OP dit moment staat hij bij de Audi garage om na te laten kijken, vanaf nu wil ik het ook goedkoper doen. Maar hoop op deze manier rariteiten uit te sluiten. Als vandaag alles goed gaat wil ik graag (zoals ik al contact had met Hansjan) een cruisecontrol en de knipperlicht comfortmodules op mijn auto hebben. Winterbanden heb ik ondertussen al... al zouden mooie doppen niet misstaan. en achterlicht wil ik dan dus ook achteraan.
Rayven

11 feb 2015, 11:09 0 x

hmmm foto's plaatsen lukt niet..... doe ik misschien iets fout? toch het blauwe vlakje links boven?? lijkt wel of hij de foto's niet opslaat :(
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 feb 2015, 11:26 0 x

Netjes dat het autobedrijf je een compensatie heeft gegeven voor de hogere kilomerstand. Ik hoop niet dat je dit plus (veel) extra nodig hebt om problemen op te lossen.

Doppen zou je kunnen zoeken via eBay, er worden in Dld veel aangeboden en de meeste Duitsers zijn wel bereid ze naar NL op te sturen. Dat is ook niet meer bijzonder kostbaar.

En foto's uploaden kan toch echt met de blauwe knop geheel links. Als je de foto's in een webalbum hebt staan, dan kan je ook de URL naar de foto plaatsen in het bericht.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie