even voorstellen...van een A4 naar een A2...

Stel hier jezelf en je A2 voor.
JanvanderGrond

20 nov 2012, 14:24 0 x

@advanced

Ik ben zelf 1,98 meter lang maar ik herken het tankafdekklepdrukknopprobleem niet direct.
Je instap is als volgt:
Manier 1: eerst het hoofd naar binnen, dan leunend op de bijrijderstoel, het achterwerk op de stoel plaatsen, en dan het onderstel naar binnen trekken.
Manier 2: eerst rechterbeen, dan hoofd naar beneden buigen voor de A-stijl, dan achterwerk en lijf naar binnen draaien en zitten.

Manier 2 is de meest toegepaste, maar met manier 1 omzeil je zeker het tankafdekkapdrukknopje....

Succes met dit ietwat rare bericht.
advanced

20 nov 2012, 19:22 0 x

[quote="JanvanderGrond"]@advanced

Ik ben zelf 1,98 meter lang maar ik herken het tankafdekklepdrukknopprobleem niet direct.
Je instap is als volgt:
Manier 1: eerst het hoofd naar binnen, dan leunend op de bijrijderstoel, het achterwerk op de stoel plaatsen, en dan het onderstel naar binnen trekken.
Manier 2: eerst rechterbeen, dan hoofd naar beneden buigen voor de A-stijl, dan achterwerk en lijf naar binnen draaien en zitten.

Manier 2 is de meest toegepaste, maar met manier 1 omzeil je zeker het tankafdekkapdrukknopje....

Succes met dit ietwat rare bericht.[/quote]

Dank je. ik stap op manier 2 in, mijn linker bovenbeen stoot dan tegen de knop
" Alleen wrijving geeft glans"
Audi_gekkie

20 nov 2012, 23:43 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Ben zelf 1.90m lang en heb er geen last van.
Ik zit zelf recht op en kan zo mijn polsen op de bovenkant van mijn stuur leggen, zonder dat mijn bovenrug los komt van de rugleuning.
Misschien lig je iets te ver achterover?
Het is vanaf hier moeilijk te bepalen of iemand een juiste zit heeft.

Misschien is het knopje af te plakken met een tape?
Het schijnt ook mogelijk te zijn om met je afstandsbediening de tankklep te openen via een instelling met Vagcom[/quote]

[quote="advanced"]Ik heb niet het idee dat de rug leuning "in de lig stand staat" ik zit redelijk rechtop. Ik denk dat een extra module http://www.mods4cars.com/sms/shop/index ... iew&id=394 nodig is om dat te bereiken. Ik heb VCDS en heb de optie die jij noemt (nog) niet gevonden. Welk nummer controller moet ik hiervoor hebben? Zelfde geldt voor de OSS, helaas is deze niet te sluiten door de "deuren sluiten" knop op de AB een aantal sec in te drukken. Wel met bovengenoemde module.

Ik heb nog rubber vijverfolie liggen en knip daar een mooi vierkantje uit en ge deze bevestigen met dubbelzijdig tape.[/quote]

Excuses, via jou link heb ik het bewuste filmpje gezien.
Ik dacht dat dit gedaan kon worden via Vagcom.

Persoonlijk vind ik het een belachelijk bedrag voor deze module.
- ramen op en dicht is standaard met je afstandbediening
- wanneer je de auto opent, maar geen deur of achterklep opent sluit de auto weer automatisch (dit is ook standaard)

Blijft alleen over het tankklepje openen die de module extra kan,
Audi_gekkie

20 nov 2012, 23:47 0 x

[quote="advanced"]
Dank je. ik stap op manier 2 in, mijn linker bovenbeen stoot dan tegen de knop[/quote]

Stap je wel in via de bestuurdersdeur of de achterbank? :mrgreen:

Nee even serieus.
Ik heb het idee dat je stoel "te" ver naar achteren staat.

Zelf zit ik ca. 30-35 cm van het stuur.
advanced

21 nov 2012, 00:12 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="advanced"]
Dank je. ik stap op manier 2 in, mijn linker bovenbeen stoot dan tegen de knop[/quote]

Nee even serieus.

Zelf zit ik ca. 30-35 cm van het stuur.[/quote]

Nee via de OSS :lol: Ik heb de stoel al iets naar voren gezet en de leuning iets rechter en dan lukt het ook wel. Op zich is er niet heel veel in te stellen m.b.t. comfortmodule. De OSS is geschakeld via het contact, dus die gaat dan toch niet dicht.

Ik kwam deze pagina nog tegen: http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... ndows.html erg handig dat scriptje... Die controller is bijna hetzelfde op de 8E0 na (A4) 8Z0 (A2)
" Alleen wrijving geeft glans"
Audi_gekkie

21 nov 2012, 23:56 0 x

[quote="advanced"][quote="Audi-gekkie"][quote="advanced"]

Nee even serieus.

Zelf zit ik ca. 30-35 cm van het stuur.[/quote]

Nee via de OSS :lol: Ik heb de stoel al iets naar voren gezet en de leuning iets rechter en dan lukt het ook wel. Op zich is er niet heel veel in te stellen m.b.t. comfortmodule. De OSS is geschakeld via het contact, dus die gaat dan toch niet dicht.

Ik kwam deze pagina nog tegen: http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... ndows.html erg handig dat scriptje... Die controller is bijna hetzelfde op de 8E0 na (A4) 8Z0 (A2)[/quote]

Gaaf hè al die upgrades ie je kunt doen via Vagcom?
Heb zelf mijn brandstofverbruik in FIS omgezet naar aantal km per liter. Vind ik een stuk handiger.
Ben denk ik van de oude generatie, want kw's vind ik ook niks, pk's moet het zijn. :lol:

Heb jij zelf een OBD-tool?
Zo ja, waar heb jij 'm gekocht?
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 nov 2012, 10:26 0 x

Geen last van het hierboven beschreven fenomeen, maar ja, ik ben ook iets kleiner (1.83). :D
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

19 okt 2013, 22:00 0 x

ADVANCED!!!!!!!!

waar is dat lekkere audi broekje gebleven???? (zijn avatar)
ruzie ? :D :P :lol: :mrgreen:
Audi_gekkie

20 okt 2013, 02:57 0 x

Zo strak opgemerkt koop9, ik kon er ook elke keer van genieten...
Plaats reactie