Welkom!
veel veilige en fijne kms toegewenst.
clima doet altijd wat die zelf wil, is "normaal" (of de mijne is ook niet goed...) Ook als je handmatig bediening aanzet, gaat hij vazelf harder blazen als de motor warm is tot de ingestelde temp bereikt is, en dan weer zachter. Ik vind zelf "handmatig op de laagste stand" prettiger dan "auto", bij auto wordt er nl harder geblazen, blijft de clima flink blazen en hoor je veel de kleppen versteld worden.
laat de foutcodes ook maar eens uitlezen...
Hoi iedereen namens Raymond en mijn zwarte A2
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst.
Zijn er nog nieuwe dingen uit het bezoek aan de Audi-garage gekomen?
Zijn er nog nieuwe dingen uit het bezoek aan de Audi-garage gekomen?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Na bezoek aan de audi dealer.... weer bijgekomen. :-O
Soms slaat me A2 af bij het stoplicht, daar zijn 2 mogelijke oorzaken voor een Krukas positie sensor (als hun die vervangen meer dan 300 euro) of het electronische motormanagement... (1300 euro als Audi die voor mij vervangt).
Clima die een eigen leven leidt... dan moet het dashboard uit elkaar... en gaat ookal snel naar de 300 euro.
En je er hoort een sleutel met afstandbediening bij deze auto... maar die regel unit is zo goed als zeker stuk.... en geloof dat de monteur een prijs van meer dan 500 euro opgaf voor de unit vervangen... nu weet ik niet meer of dit met of zonder sleutel was.
Voorlopig hou ik het maar even zo... heb ik besloten.... zo af en toe eens opnieuw starten ... ach zo erg is dat ook weer niet. en de clima doet wat hij wil... maar me ramen beslaan niet, en echt koud is het ook nooit in de auto. En ook de deuren open doen met de sleutel ipv afstandbediening... daar kan ik best mee leven
Soms slaat me A2 af bij het stoplicht, daar zijn 2 mogelijke oorzaken voor een Krukas positie sensor (als hun die vervangen meer dan 300 euro) of het electronische motormanagement... (1300 euro als Audi die voor mij vervangt).
Clima die een eigen leven leidt... dan moet het dashboard uit elkaar... en gaat ookal snel naar de 300 euro.
En je er hoort een sleutel met afstandbediening bij deze auto... maar die regel unit is zo goed als zeker stuk.... en geloof dat de monteur een prijs van meer dan 500 euro opgaf voor de unit vervangen... nu weet ik niet meer of dit met of zonder sleutel was.
Voorlopig hou ik het maar even zo... heb ik besloten.... zo af en toe eens opnieuw starten ... ach zo erg is dat ook weer niet. en de clima doet wat hij wil... maar me ramen beslaan niet, en echt koud is het ook nooit in de auto. En ook de deuren open doen met de sleutel ipv afstandbediening... daar kan ik best mee leven

Graag maak ik binnenkort gebruik van je aanbod om eens vanaf de brug naar mijn auto te kijken... met toeziend oog van iemand die er meer verstand van heeftHoi Raymond, welkom kruikenzeiker![]()
Een beurt moet je gewoon zelf doen, ik wil je anders wel helpen, bij de sleutelgarage net voor de milieustraat aan de caledoniastraat. je betaalt daar voor de brug een tientje en drie euro voor oude olie af te voeren. Bestellen doe je natuurlijk bij mister-auto of ff langs de rotil.
Laat maar weten als je tijd hebt ik kom daar regelmatig.
Verder veel plezier met je A2 .
Gr Lukas

- Audi_gekkie
Clima die een eigen leven leidt kan meerdere oorzaken hebben die niet veel geld hoeven te kosten.
Zo kan de kachelweerstand kapot zijn. Deze kost 5 à 6 tientjes en is binnen een half uur te vervangen. De weerstand zorgt voor het regelen van de luchttoevoer.
Dat onderdeel waar jij op doelt is een temperatuursensor en deze is zonder het dashboard te demonteren te vervangen. Dit vraagt wel lenigheid van de monteur.
Zo kan de kachelweerstand kapot zijn. Deze kost 5 à 6 tientjes en is binnen een half uur te vervangen. De weerstand zorgt voor het regelen van de luchttoevoer.
Dat onderdeel waar jij op doelt is een temperatuursensor en deze is zonder het dashboard te demonteren te vervangen. Dit vraagt wel lenigheid van de monteur.
Hoi Raymond,
Heb je jouw auto in Zwijndrecht gekocht? Ik ben daar bij een auto wezen kijken die precies aan de omschrijving voldoet. Ik heb er mee proefgereden en hem vanwege door jou genoemde problemen laten staan. Het panoramadak werkte wel goed daarentegen.
Heb je jouw auto in Zwijndrecht gekocht? Ik ben daar bij een auto wezen kijken die precies aan de omschrijving voldoet. Ik heb er mee proefgereden en hem vanwege door jou genoemde problemen laten staan. Het panoramadak werkte wel goed daarentegen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Op welke voorwaarden heb je de auto gekocht?Na bezoek aan de audi dealer.... weer bijgekomen. :-O
Voorlopig hou ik het maar even zo... heb ik besloten.... zo af en toe eens opnieuw starten ... ach zo erg is dat ook weer niet. en de clima doet wat hij wil... maar me ramen beslaan niet, en echt koud is het ook nooit in de auto. En ook de deuren open doen met de sleutel ipv afstandbediening... daar kan ik best mee leven![]()
Misschien kan het autobedrijf nog iets voor je betekenen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Tijdje niet meer online geweest..
Bedankt voor de reacties.
Tja ik heb met de proefrit geen problemen gehad
mbouwheermbouwheer dus ja dacht dat ik geen problemen zou krijgen.
En de voorwaarden waren simpel.... garantie kost je 300 euro... niet gedaan dus. ahcteraf bekeken had dat het ruimschoots waard geweest Peter_audi_a2
En Luukske van dat aanbod maak ik graag gebruik... wanneer komt het jou uit? ik ben redelijk makkelijk met tijd indelen. mailen mag ook:
raymondvanderhoeven75@gmail.com
Bedankt voor de reacties.
Tja ik heb met de proefrit geen problemen gehad
mbouwheermbouwheer dus ja dacht dat ik geen problemen zou krijgen.
En de voorwaarden waren simpel.... garantie kost je 300 euro... niet gedaan dus. ahcteraf bekeken had dat het ruimschoots waard geweest Peter_audi_a2
En Luukske van dat aanbod maak ik graag gebruik... wanneer komt het jou uit? ik ben redelijk makkelijk met tijd indelen. mailen mag ook:
raymondvanderhoeven75@gmail.com