Introductie van een nieuwkomer

Stel hier jezelf en je A2 voor.
anne_64

05 sep 2015, 15:39 0 x

Hallo allemaal,

Ondanks dat ik al dankbaar gebruik heb gemaakt van dit forum ga ik me nu even officieel voorstellen. Mijn naam is Anne en kom uit het noorden van het land. Vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb reed ik voornamelijk in relatief grote auto's en dan met name BMW. Van sedan, cabrio's tot touring. Afgelopen zomer ben ik een compleet andere weg ingeslagen.
Vermoedelijk heeft dat toch iets met de leeftijd te maken(51 jaar) anderzijds is de houderschapbelasting dusdanig gestegen dat ik heb besloten iets kleiner te gaan rijden. Aangezien ik een 4 daagde werkweek heb en carpoo is het niet rendabel om nog een grote diesel te rijden.
Tijdens mijn zoektocht in de wereld van kleine auto's stuit ik op allerlei exotische merken die ongetwijfeld goed aangeschreven staan maar het heeft mijn voorkeur niet. Ik ben ook nog even in het bezit geweest van een polo uit 2006 maar ook dat is allemaal plastic wat de klok slaat. Aangezien mijn voorkeur toch naar Duitse auto's ging viel mijn oog op een Audi A2. Na wat speurwerk op internet bleek dit een auto te zijn met hoogstaande techniek en ruimer is dan dat de auto doet voorkomen. Vervolgens gekeken hoe betrouwbaar de auto is en of de onderdelen nog voldoende te krijgen heb ik uiteindelijk de stap genomen om diverse bedrijven te bezoeken en een proefrit te maken in dit technisch wonder.
Na een bezoek in het verre zuiden was ik gelijk verkocht. Zoals de auto erbij stond, zeer goed onderhouden, strak in de lak maar vooral de gehele onderhoudshistorie aanwezig deed mij besluiten om deze auto te kopen. Tijdens de proefrit bleek de ventilatie een eigen leven te leiden maar ik had al wat huiswerk gedaan en wist toen dat dit niet de hoofdprijs ging kosten.
Ik heb nu de auto een paar maanden in mijn bezit en er zitten al wat nodige kilometers op en ben een paar dingetjes tegen gekomen welke wat irritaties veroorzaken. Gelukkig ben ik handig genoeg om veel technische problemen zelf op te lossen anders waren de reparaties aardig opgelopen. De grootste irritatie is toch wel het motormanagementlampje welke brandt naar aanleiding van een storing in de EGR klep. Dit is trouwens ruim behandeld in het forum van de A2.
Anderzijds blijft het een uitdaging om zelf met behulp van andere leden de storing te achterhalen en dit uiteindelijk zelf op te lossen.
Als het hier bij blijft dan mag ik niet klagen. Ik hou steeds meer van dit karretje en ben blij dat ik overgestapt ben naar deze auto. Ondanks de strakke vering rijdt de auto geweldig, een fantastisch geluid in de audio installatie en voorzien van alle gemakken.
De Audi A2 die ik bezit komt uit 2000, heeft een aparte blauwe kleur en is volgens mij de exclusieve uitvoering. De auto is voorzien van climatcontrol, 4 elektrische warmtewerend en getinte ramen, fantastische audio installatie,1.4 16v motor, mooi sportief interieur, lichtmetalen velgen van Audi. Eigenlijk teveel om op te noemen. De auto doet niets onder voor de auto's die heden te dagen gefabriceerd worden.
Ik hoop dan ook dat ik de komende jaren heel veel plezier mag beleven van dit karretje.
Ook blijf ik het forum met grote regelmaat volgen omdat er zoveel leuke en nuttige informatie op gezet wordt. Ik wil een ieder die een bijdrage aan levert hartelijk bedanken want het heeft me nu al veel geld bespaart.
Groeten van een gelukkige Audi A2 rijder.
Auzz

05 sep 2015, 18:06 0 x

Wat een leuke introductie. Van harte welkom een veel veilige en leuke kilometers gewenst!
Audi_gekkie

05 sep 2015, 20:59 0 x

Bedankt Anne voor deze positieve intro.
Je hebt het over een Exclusive-uitvoering, maar die bestaat volgens mij niet.
Met deze uitvoering wordt erg veel geadverteerd net zoals S-line uitvoering. Die laatste bestaat wel, maar zijn wel "exclusive" ;)

Kijk voor uitvoeringen op:
http://www.audia2museum.de/41.html

Volgens mij hebben we nog geen foto's van je bolide gezien.

Ik wens je heel veel plezier met je A2 en op dit forum natuurlijk.
Dirck

05 sep 2015, 21:41 0 x

welkom broertje... nog wel...
Zoals je ziet, zelfde kleur, motor en bouwjaar, alleen de Chauffeur zal wel totaal niet op elkaar lijken....

De ERG kleppen zijn bekend, ook de bougie kabels, even water erop en ik had vuurwerk en storingen dus probeer bij motor uit even nat maken en starten, en na gas geven zie je of die goed zijn... anders blijf je resetten en die kabels, prijzen vallen best mee...
En in Friesland een garage met A2 ervaring maar dat zul je al wel gelezen hebben...
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

05 sep 2015, 22:02 0 x

welkom , leuke introductie.
Egr klep gewoon reinigen, opnieuw inleren en dan verder kijken.
Wybren3L

06 sep 2015, 07:47 0 x

Welkom op het forum. Zou je een paar foto's kunnen plaatsen?
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 sep 2015, 07:54 0 x

Leuk intro Anne,

duidelijk omschreven qua voorkeur type auto je graag wilt rijden.
Ook wij zijn zeer tevreden met de het voor zijn tijd qua bouwijze en qua lijnen van de Audi A2.
Alleen het kontje valt mij tegen qua smalle vorm.

Het zou zo een recensie kunnen zijn van een groot autoblad....

Vooral de opties die de A2 onderdoet zich niet van zijn grote broers of broertje A1.

De wegligging was bij ons niet heel stug aangezien deze origineel Audi waren en in ons geval te soepel waren na de verden km ters.

Ook wij hebben een door Audi dealer onderhouden A2 en nog met mobiliteitsgarantie de beurten door o.a dealer en betrouwbare garage ook gedaan worden.

Nu wij Koni Fsd in combi Mad verlagingset veren van -25 mm zijn wij desondanks steviger afveerde veren zeer tevreden.

Lekker strak bochten nemen en niet meer duiken bij het afremmen en bij lange diepe kuilen op de snelweg met 130 niet meer met "zwevend" onderbuik gevoel net als je in een achtbaan je een afdaling duikt.

Heel veel ongestorde rijplezier met je bolide en misschien zien wij je wel eens rijden in het hoge noorden rond Leeuwarden.

Grt
Rolf

Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
anne_64

06 sep 2015, 09:37 0 x

Allemaal hartelijk bedankt voor de leuke reacties. Ik wil toch even reageren op de toelichtingen die werden gedaan. Als je een andere EGR klep hebt geplaatst moet je die dan inleren. Andere vraag is, waar zit die vakbekwame A2 garage in Friesland dan? Voor het geval dat ik er zelf niet meer uitkom. Ik was trouwens wel van plan om de beurten uit te laten voeren, puur voor de administratie in het onderhoudsboekje.
Allen heel veel rijplezier gewenst in dit technisch vernuft karretje.
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 sep 2015, 11:41 0 x

Dat is autobedrijf Terpstra in Sexbierum.

Is bekende bij Audi clubs.

http://www.autobedrijfterpstra.com
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
anne_64

06 sep 2015, 13:47 0 x

Oké, die ken ik wel. Doet ook de verkoop van old timer Audi's. Misschien binnenkort even vrijblijvend een bezoekje brengen.
Plaats reactie