Hallo allemaal!
Ik heb mijn Audi A2 1.2 half april gekocht. Het is een geimporteerde Duitser uit 2001 met 220.000 op de teller. Tot een paar weken geleden probleemloos en superzuinig gereden ermee. Toen bleef ie af en toe hangen in een versnelling. Hydraulische olie gecheckt: peil te laag, bijgevuld en hij ging weer. Maar niet lang. Na een hoop gezoek op internet (onder andere op deze site en op het 3L forum

) bleek dat de drukaccumulator zijn werk niet meer goed deed en dat het dopje op het oliereservoir niet origineel was en dus niet de druk kon behouden. Die twee onderdelen hebben we vervangen. Doordat de pomp steeds bleef doorgaan, was ondertussen de accu leeg. Die uitgebouwd, aan de lader gehangen, vol weer ingebouwd. Starten doet ie vanaf dat moment 1 keer. Daarna gaan wel steeds alle controlelampjes aan en weer uit, maar start ie niet meer. Noodoplossing is nu de minpool van de accu los te maken, een paar keer met de minkabel op de minpool te tikken en dan start hij wel weer. Maar dat werkt natuurlijk niet als je er dagelijks mee wilt rijden. Dus ik heb toch maar een afspraak gemaakt met een Audi garage om de boel naar de basisinstelling terug te zetten.
Kan helaas pas eind juli terecht. Tot die tijd laat ik hem maar staan. Heel heel jammer vind ik dit, hij rijdt geweldig, ik maak veel kilometers dus heb hem uit zuinigheidsoverwegingen gekocht. Heeft iemand nog tips voor ons? Ik ben een beetje huiverig om ermee naar de garage te gaan omdat dit zo'n specifieke auto is!
Groeten van Constance