1.4 Color Storm in nieuwe handen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
EricA2CS

28 mar 2015, 22:53 0 x

Hallo,

Graag stel ik me even voor op dit forum als kersverse A2 bezitter. Ik ben Eric, 41 jaar en vader binnen een gezin met twee kinderen. Een maand of twee geleden heb ik besloten om naar een A2 te zoeken als primaire gezinsauto. Momenteel heb ik nog een lease Opel Ampera, maar die moet ik inleveren. Daarnaast staat er een Audi S4 (model B5 uit 1999) ter beschikking, maar die heb ik de afgelopen jaren alleen gebruikt voor de vakanties en de sporadische momenten dat ik vijf zitplaatsen nodig had. En dat wil ik graag zo houden. Dus is voor mij een A2 een ideale auto: licht, zuinig en plek voor maar vier is geen nadeel.
De zoektocht richtte zich eerst op een 1.6FSI, maar uiteindelijk is het om verschillende redenen toch een 1.4 geworden. En hoewel ik verwachtte ervoor naar Duitsland te moeten gaan, is mijn nieuwe auto een origineel Nederlandse auto en wel een 1.4 Color Storm in het blauw. Op papier een perfecte auto, 8 jaar in bezit van de tweede eigenaar, dealeronderhouden, en recent een nieuwe distributie/waterpomp. Of die echt zo goed is zal de komende periode wel blijken. Enig zorgpuntje op dit moment is in ieder geval een wat ratelend geluid bij de koude start, wordt minder als die warm wordt maar verdwijnt niet helemaal. Binnenkort krijgt de auto een grote beurt bij Coen Donkers, waar ik al jaren kom met mijn S4, dan zal de kwaliteit van de auto ook wel even getoetst worden.
In ieder geval hoop ik ook veel aan dit forum te hebben, dus tot op het forum!

Eric
Audi_gekkie

28 mar 2015, 23:35 0 x

Hoi Eric, welkom op dit forum en gefeliciteerd met je 2e Audi!
Wow die S4 is niet niks, maar hoe rijdt zo'n Ampéra eigenlijk? Sorry ondanks mijn nickname was ik heel vroeger pro Opel ;)
Als ik het goed begrijp is jou CS van NL naar D geïmporteerd en nu weer terug? Waarom is die geïmporeteerd? Zitten en veel opties op, anders is in D toch keuze genoeg?

Dat ratelende geluid kan op niet goed werkende hydrolische kleppen duiden.
Weet je ook of de motor olie verbruikt? Daar staan de 1.4 wel bekend om, maar vaak is er geen rden om daar zorgen om te maken. Je kunt iets dikkere olie gebruiken, 10W40.
Ik heb veel goede verhalen over Coen gehoord, dus een oplossing zal er vast wel komen.

Er is op 31 mei een forum-meeting. Bij deze ben je hierbij uitgenodigd.
Zie elders voor meer info op dit forum.
http://audi-a2.nl/discussion/3722/meeti ... forum-2015
foppe

29 mar 2015, 09:23 0 x

Hoi Eric, welkom hier

Wat mij nog steeds verbaasd, is de ruimte binnenin. Vooral achterin, dus ruimtegebrek zal je niet gauw hebben.
EricA2CS

29 mar 2015, 11:00 0 x

Als ik het goed begrijp is jou CS van NL naar D geïmporteerd en nu weer terug? Waarom is die geïmporeteerd? Zitten en veel opties op, anders is in D toch keuze genoeg?
Nee, ik bedoelde dat ik in Duitsland aan het zoeken ben geweest, maar uiteindelijk een origineel Nederlandse auto in Nederland gekocht heb. Eentje die al onder 'aanbieding gespot' op dit forum stond: hij heeft een maandje op autoscout te koop gestaan in Almere. Ik had hem op dag één al in de gaten, maar had toen nog mijn zinnen gezet op een 1.6. Toen ik toch voor een 1.4 wilde gaan, was dit opeens meteen de beste optie voor mij. Ik wilde namelijk graag een blauwe color storm omdat die qua kleurstelling, vooral ook in het interieur, zo leuk past bij mijn S4, die zwart leer met blauw alcantara heeft (de RS2 kleurencombinatie).
Wat ik ook graag wilde was cruise control, een optie die ik niet vaak tegenkwam, maar dat heeft die van mij nu ook. Wat minder duidelijk is of het nou een S-line uitvoering is of niet. Volgens de kentekeninformatie bij de RDW wel, maar binnenin lijkt het een normale color storm, afgezien van het driespaaksstuur en de pookknop. Er zat een S-line onderstel met de mooie 17 inch velgen onder, maar omdat de vorige eigenaar dat te stug vond, zijn de normale dempers en veren eronder gezet met 15 inch velgen. Die 15 inch velgen ga ik vervangen door de AVUS 16 inch velgen, en dan maar even ervaren of ik nog behoefte heb om het onderstel strakker te maken (ik heb de S-line dempers/veren er los bijgekregen).

Bedankt voor de uitnodiging voor die meeting, zal eens kijken of dat past in de agenda. Wel leuk, want ik ben sinds ik mijn zoektocht ben gestart een groot fan van de A2. Toevallig staat er hier in de straat nog een, maar dat vind ik eigenlijk meer nadeel dan voordeel, ik houd namelijk wel van schaarse auto's.
Dat brengt me dan ook nog even over de vraag over de Ampera. Toch ook een relatief schaarse auto en dat zal alleen maar meer worden omdat er geen meer verkocht worden. Hij beviel me uitstekend, elektrisch rijden en vooral 400nm koppel direct ter beschikking hebben is heerlijk. Ik had de auto ook best willen houden, maar het voornemen nu is om over een jaar of twee, als er een paar duizend uit de lease komen, er eentje tweedehands te kopen. Maar misschien wil ik dan wel helemaal niet meer van de A2 af, we zien het wel...

Oja, en foppe: helemaal eens met die verbazingwekkende ruimte. Vier personen zitten ruimer in de A2 dan in mijn S4, waarin ik niet fatsoenlijk achter mezelf zou kunnen zitten. En dat voor en auto die bijna de helft weegt (mijn S4 is bijna 1600kg!).
Audi_gekkie

29 mar 2015, 13:45 0 x

Naar mijn weten moeten er S-line badges op zitten, maar die plakken ze tegenwoordig overal op. Ook zou het dakhemeltje zwart moeten zijn, maar misschien is de CS daarvan uitgezonderd.
Als jij de dempers/veren er los hebt bijgekregen moet dit OEM produkten zijn, dus voorzien met Audi-onderdeelnummers en logo. Best wel bijzonder een echte S-line en zeker in CS.
De cruise control kun je er ook achteraf opzetten voor ca. 150 euro, maar ik heb bij mijn zoektocht ook alleen gezocht met affabriek geleverde cc.
Ohja als je die 15 inch fijn vind rijden en je wilt over naar 16 inch, dan raad ik je aan er 195/**55**/16 banden omheen te leggen. De hogere wanghoogte draagt behoorlijk bij aan het comfort. Let wel dit is de uiterste bandomtrek die je kunt gebruiken!

Je gedachte wat schaarsheid betreft van een auto komt overeen met mijn gedachte.
Hiervoor heb ik een Audi 90 TD (B2) en een 5000 Turbo CS (44) gehad.

We zien je graag tegemoet op de meeting.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 mar 2015, 14:36 0 x

Hallo Eric, welkom op dit forum en dank voor de uitgebreide voorstelronde! Mooi om te lezen dat je als Audi bezitter voor twee uiterste hebt gekozen. En alhoewel op leeftijd zullen ze beiden veel (rij)plezier bieden. Mochten er problemen met de A2 ontstaan dan kan je op dit forum de meest voorkomende problemen en oplossingen wel vinden. Zo niet, dan staat een batterij techneuten en liefhebbers gereed om je van gepast advies te voorzien :-bd

Zoals in elke voorstelronde adviseer ik een ieder om zsm de schroeven van de kentekenplaatverlichting te vervangen. Dit is een van de weinige onderdelen die roest gevoelig en kwetsbaar is. Breekt de schroef af, dan ben je verder van huis. Loshalen van de achterklep plaat is dan noodzakelijk: http://www.audi-a2.nl/discussion/3440/b ... oorgeroest

Controleer tevens de afvoerrubbers onder de motorkap op verstopping. Nog interesse in een knipperlichtmodule? Deze biedt je de zeer handige 'een keer tikken, drie keer knipperen' optie. Niet duur en eenvoudig in te bouwen. We hebben recent een gezamenlijke inkoop afgerond maar nog leverbaar. Stuur me dan even een PB óf bezoek de meeting!

En voor de laatste heeft @Audi_gekkie mij al het gras coor de voeten weggemaaid, maar we zijn erg benieuwd naar de auto en kunnen dan ook vaststellen of én welke S-Line versie het is.

Heel veel plezier van jouw kogel en hopelijk tot op de meeting! :-D
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
EricA2CS

01 apr 2015, 15:57 0 x

Vanaf vandaag is de auto uiterlijk zoals ik hem wilde hebben, dus tijd voor wat foto's. Zoek de verschillen met de andere Color Storm die ook qua introtekst nogal lijkt...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
vheckee

01 apr 2015, 18:58 0 x

Ik wist niet dat het zo gemakkelijk was om deze wielen te vinden!
Het ziet er inderdaad vrij bekend uit. Wat een banale wagen.
Sprintblauw, de kleur van de snellere Audi's!
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 apr 2015, 19:02 0 x

hallo welkom Eric,

Zo'n dezelfde color storm was ook in Almere te koop in Almere Buiten van een dame meen ik die wel nog onlangs eens zag voorbij rijden.

Je komt de A2 's steeds meer tegen merk ik, dit waarschijnlijk dat veel A2's van eigenaren wisselden vooral de 1.2 diesels .

Ziet er goed uit overigens.

Wie weet zien we je bij de meeting in Mei 2015 a.s en heb er maar veel plezier van.

grt,

Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Audi_gekkie

01 apr 2015, 19:35 0 x

Mooi hoor Eric!
Ik zie geen water rondom de auto, dus wasstraatje?

Geniet ervan.
Plaats reactie