ook ik zal mij maar gelijk even voorstellen
Tja, ik heb er al de nodige gemonteerd in andere VAG auto's. Echt spannend was het dus niet. Enige is dat de kabelboom er vanuit gaat dat de witte stekker niet bedraad is en dat je dus direct op de ecu moet aansluiten. Als je voor de eerste keer alles uit elkaar trekt denk je echt "was ik maar nooit begonnen". Maar gewoon geduld en blijven denken wat je doet.
Stuur verwijderen stelt echt niks voor. Accu los en even geduld hebben. (Ik koppel altijd de - los en ga eerst kappen uitbouwen.) 2x torx 27 aan de achterkant van het stuur los draaien en de airbag kan je er zo uit pakken (schroefjes blijven zitten in het stuur! Maar je voelt wel wanneer ze los zijn). Dan moet je 1 stekker achter de airbag los maken en de airbag netjes aan de kant leggen. (Niet dat hij überhaupt snel kan/zal ploffen maar advies is altijd om hem op de rug weg te leggen. Mocht hij gaan dan gaat er alleen een zak de lucht in ipv dat het geheel gelanceerd wordt. Maar nogmaals het spul zal echt niet zomaar ploffen)
Daarna zie je de m12 (12kant "torx" bout) zitten. Deze draai je gewoon los. Onder de bout zet ik altijd 2 of 3 streepjes zodat je het stuur precies terug kan plaatsen zoals hij er af komt.
Als het stuur er af is zie je de sleepring. (Dat is ook waar je de airbag stekker uit hebt gehaald) De ronde schijf plak ik zelf altijd gewoon vast aan het huis met wat tape. 2 stekkers links onder er af en dan 2 palletjes aan de bovenkant los halen. Daarna pak je hem er zo af.
Lang verhaal maar mocht je vragen hebben wil ik nog wel proberen om het te verduidelijken. Foto's heb ik bijna niet gemaakt maar wat ik op de telefoon heb zijn 7mb per stuk dus zal die eerst even wat kleiner maken voor de site.
Stuur verwijderen stelt echt niks voor. Accu los en even geduld hebben. (Ik koppel altijd de - los en ga eerst kappen uitbouwen.) 2x torx 27 aan de achterkant van het stuur los draaien en de airbag kan je er zo uit pakken (schroefjes blijven zitten in het stuur! Maar je voelt wel wanneer ze los zijn). Dan moet je 1 stekker achter de airbag los maken en de airbag netjes aan de kant leggen. (Niet dat hij überhaupt snel kan/zal ploffen maar advies is altijd om hem op de rug weg te leggen. Mocht hij gaan dan gaat er alleen een zak de lucht in ipv dat het geheel gelanceerd wordt. Maar nogmaals het spul zal echt niet zomaar ploffen)
Daarna zie je de m12 (12kant "torx" bout) zitten. Deze draai je gewoon los. Onder de bout zet ik altijd 2 of 3 streepjes zodat je het stuur precies terug kan plaatsen zoals hij er af komt.
Als het stuur er af is zie je de sleepring. (Dat is ook waar je de airbag stekker uit hebt gehaald) De ronde schijf plak ik zelf altijd gewoon vast aan het huis met wat tape. 2 stekkers links onder er af en dan 2 palletjes aan de bovenkant los halen. Daarna pak je hem er zo af.
Lang verhaal maar mocht je vragen hebben wil ik nog wel proberen om het te verduidelijken. Foto's heb ik bijna niet gemaakt maar wat ik op de telefoon heb zijn 7mb per stuk dus zal die eerst even wat kleiner maken voor de site.