Ik had al een topic die ik aan had gemaakt in 2012 waar ik graag in verder was gegaan : http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/disc ... 2tdi-3l/p1 , maar gek genoeg kwam dat topic niet bovenaan toen ik een nieuwe post deed. Dus daarom maar een nieuw topic, soorvan uit de oude doos! Een leuke wending !
Ik ben sinds een week de nieuwe eigenaar van deze Audi A2. Ik heb hem overgekocht van mijn vader.
Mijn vader kocht hem in 2011 met 113dkm op de klok, en heeft er tot 270.000km mee gereden.
In die tijd veel reparaties verricht, waaronder bij 265.000km ook een nieuwe versnellingsbak aangezien de schakelvork was gebroken. Tijdens die reparatie is mijn vader een beetje verliefd geworden op een Mini die hij te leen had, en zodoende was de Audi A2 niet meer nodig.
Sinds 2011 had ik het onderhoud al gedaan / gecoordineerd, en de auto behandeld alsof het mijn eigen auto was, dus het is niet meer dan logisch dat ik hem nu zou overnemen.
kort samengevat is het een bijzondere Audi A2, bouwjaar 2001, 270.000km, waarvan sinds 113.000km bij bekende eigenaar (vader), destijds gekocht bij een garagebedrijf / vriend. km stand is correct. De Audi is fulloptions voor zover het opties betreffen die leverbaar waren voor de 1.2TDI 3L variant. Ook zijn de onderbumpers meegespoten in de lak kleur island green metallic. En er zit een webasto standkachel in met afstandsbediening. De auto is nadien voorzien van cruise control en is gechipt naar 93pk. De FIS display heb ik laten reviseren. Als extra heb ik in 2011 de doorlopende middenconsole ingebouwd, en de handremverklikker vervangen door een 2e bekerhouder. De koplampen zijn aangepast (zie dit forum) om het condensatie probleem te voorkomen.
Plannen voor de toekomst :
- 16" Up! classic velgen monteren (deze heb ik over van mijn vorige auto, en staan denk ik erg leuk onder de A2)
- bredere wielkasten monteren van normale A2's.
- geribbelde grille monteren
- EGR afsluiten