jan
- Jan-Beijer
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hallo,<br id="null"> Mijn naam is Jan en na vele jaren diverse types/modellen Citroen op diesel en lpg te hebben versleten, sinds vorige week woensdag de blije eigenaar van een A2 1.4 benzine, bouwjaar 2003. Ik maak niet meer zo veel kilometers dus ik dacht, laat ik eens iets leuks kopen voor mijzelf. Erg veel mazzel gehad bij de aankoop, hij is aantoonbaar van de 1e eigenaar en geheel volgens het boekje onderhouden. Ik heb de auto gekocht bij autobedrijf van Steenbergen in Bennekom.<br id="null"> Ik heb voor morgen al een afspraak staan om er een originele cruise control in te laten bouwen. Wat ik zelf nog moet doen, de auto is indertijd zonder radio afgeleverd, onbegrijpelijk maar waar. Via het forum hoop ik er achter te komen hoe ik een radio kan inbouwen.<br id="null">Ik wilde er een foto bijzetten maar dat lukt (nog), die wil niet uploaden.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom Jan!
Cruise control is inderdaad een heel comfortabele en gemakkelijk later in te bouwen optie.
Een radio inbouwen is niet ingewikkeld, met name als je een originele Audi Concert (radio/CD-speler) zoekt. Met niet-originele radio's heb je wat uitdagingen, met name het voeden van de antenneversterker. Zijn er trouwens wel luidsprekers ingebouwd? Er horen er 6 in te zitten.
Foto's uploaden gaat het simpelst door ze te verslepen, van je pc en loslaten boven het bericht wat je aan het schrijven bent.
Cruise control is inderdaad een heel comfortabele en gemakkelijk later in te bouwen optie.
Een radio inbouwen is niet ingewikkeld, met name als je een originele Audi Concert (radio/CD-speler) zoekt. Met niet-originele radio's heb je wat uitdagingen, met name het voeden van de antenneversterker. Zijn er trouwens wel luidsprekers ingebouwd? Er horen er 6 in te zitten.
Foto's uploaden gaat het simpelst door ze te verslepen, van je pc en loslaten boven het bericht wat je aan het schrijven bent.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je hebt helemaal gelijk - volgens de in mijn bezit zijnde A2-folder zitten er standaard (altijd) 4 speakers in de auto. De speakers in de achterdeuren zijn een optie.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
- Jan-Beijer
Bedankt voor de reacties. Ik ga van het weekend eens even rustig kijken wat, waar en hoeveel er al aan audiovoorbereiding aanwezig is. Gisteren al de cruise control bij in laten bouwen. Heerlijk, werkt uitstekend.
- HansJan
- Moderator
Welkom hier! Kobaltblau is een prachtkleur. Hopelijk lukt het om wat fraaie plaatjes te uploaden, het weer leent zich er goed voor
Jammer dat de auto af-fabriek niet is geleverd met radio, je zult de nodige aanpassingen moeten maken om dat werkend te krijgen. Zo zit de antenne normaal gesproken op de achterruit verwerkt, maar ik betwijfel of je die hebt. Deuren zonder speakers hebben ook geen bekabeling, dat zal je allemaal moeten aanbrengen. Kabelbomen zijn wel uit sloopauto's te verkrijgen. Het is wel een klus die een hoop handigheid, tijd en geduld vergt ...
Succes!

Jammer dat de auto af-fabriek niet is geleverd met radio, je zult de nodige aanpassingen moeten maken om dat werkend te krijgen. Zo zit de antenne normaal gesproken op de achterruit verwerkt, maar ik betwijfel of je die hebt. Deuren zonder speakers hebben ook geen bekabeling, dat zal je allemaal moeten aanbrengen. Kabelbomen zijn wel uit sloopauto's te verkrijgen. Het is wel een klus die een hoop handigheid, tijd en geduld vergt ...
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Jan-Beijer
Ik heb even gekeken, bedrading en antennekabel gevonden achter het afdekplaatje. Volgens mij alleen speakers in de voorportieren. Heb al een adresje voor een verloopkabel en als het goed is bijpassende radio. Wordt vervolgd.