NL

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
robin.pillekers

13 okt 2017, 19:55 0 x

Dag allemaal, zojuist een trotse eigenaar geworden van een Audi A2. Is er een uit 2001 1.4 en rijdt zeer stabiel en fijn. Mankeren nog een paar kleine zaken die dealer nog moet oplossen om er dan link tegen aan te kunnen met voornamelijk kleine ritjes. Rest mij gelijk nog een vraag te stellen. De motor maakt af en toe (bij gas geven) een licht ratelend geluid, dat kan een typisch audi geluidje zijn maar las ook iets over kantelende zuigers. Het geluid is minimaal maar wel aanwezig. Of het zo is weet ik niet want de auto heeft net iets boven een ton gelopen en rijd op zich zelf goed. Wat is jullie advies hieromtrent? De meeste kunnen er prima mee doorrijden las ik zo op dit forum maar ik ken de mogelijke problemen niet voor lange termijn.
O en mochten jullie nog handige adviezen hebben dan verneem ik die graag ;-)
Alvast dank voor jullie reacties!
Groet,
Robin
Auzz

13 okt 2017, 20:37 0 x

Welkom Robin en gefeliciteerd met je aanwinst! Dit kan idd duiden op kantelende zuigers en als dat het geval is hoeft dat geen reden tot zorg te zijn. De mijne heeft het ook. Wel adviseer ik je om het olievervuik goed te monitoren.
robin.pillekers

14 okt 2017, 00:42 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">Auzz</a> schreef:
Welkom Robin en gefeliciteerd met je aanwinst! Dit kan idd duiden op kantelende zuigers en als dat het geval is hoeft dat geen reden tot zorg te zijn. De mijne heeft het ook. Wel adviseer ik je om het olievervuik goed te monitoren.
Dank je wel voor je toelichting ;-)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 okt 2017, 20:27 0 x

Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst. Het ratelende geluid bij gasgeven kan ik niet goed plaatsen, al moet ik wel zeggen dat de motor niet echt stil is (een beetje dieselachtig bij stationair toerental). 
Olieverbruik is iets wat je goed in de gaten moet houden. Is de auto bij de Audi-dealer gekocht?
Wellicht goed om de motorgegevens/kleur/plaats nog even in te vullen. Bij technische vragen kan er dan gerichter antwoord worden gegeven. We zijn hier trouwens gek op foto's (van de de nieuwe aanwinst) ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 okt 2017, 12:19 0 x

Welkom hier! Kantelende zuigers hoor je alleen als de motor koud is. Kan het geluid ook niet plaatsen. Het zou helpen als je je profiel aanvult met gegevens van de auto, dat maakt het eenvoudiger om je op weg te helpen.

Raadpleeg ook de aankooptips die bovenaan de discussiepagina worden getoond.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie