De nieuwe aanwinst...
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ja , als je een goeie hebt dan zijn het fijne autootjes. Bij de mijne is de turbo vervangen door de vorige eigenaar. Was een hele geruststelling. Ik heb tot nu toe bij vastzittende schoepen er mr. Muscle ovenreiniger in gespoten. Dus uitlaat los en volspuiten. Uitlaat weer monteren. Dan een uurtje laten zitten en rondje rijden. Flink in de toeren houden en je hebt geen last meer. Works like a charm. Alle koek blaast hij eruit
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- DED@2
- Audi A2 clublid
Btw, je gaf aan dat je hem graag 80km/u in 5 wilt rijden. Ik begrijp uit jouw woorden dat dat niet lekker rijdt, bokt hij dan? Ik heb net een stuk 80 in 5 gereden en zit dan op bijna 1700rpm zonder hik of wat. Hij trekt vanuit deze toeren ook vlot weg. Dat kan betekenen dat die van mij gechipt is en misschien een andere bakverhouding heeft of dat hij van jou net niet lekker afgestemd is ? Zou dat kunnen? Anders een keer van auto wisselen en ervaren. Ik ben zelf ook best vatbaar voor trillingen en ransere afwijkende geluiden.
Gewoon nieuwsgierigheid.
Groet Duncan
Gewoon nieuwsgierigheid.
Groet Duncan
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik had een paar jaar geleden een 1.2 TDI VW Polo Bluemotion (75 pk) en die liep probleemloos 60 km/u in de hoogste versnelling. Onze ATL is een stuk potenter met 90 pk, maar onder de 1500 tpm vind ik hem wat brommerig.
Die 80 km/u in 5 gaat net, maar op de cruise control bromt ie al wat en accelereren kan, maar dan heel voorzichtig om ernstig gebrom te voorkomen. De motor heeft kracht genoeg en bokt niet, maar lijkt niet gemaakt voor de lage toerentallen zoals modernere motoren.
Maar als de gelegenheid zich voordoet, lijkt het me een leuk experiment om eens van auto te wisselen en te kijken of er verschillen te ontdekken zijn. Ik heb diezelfde nieuwsgierigheid
Die 80 km/u in 5 gaat net, maar op de cruise control bromt ie al wat en accelereren kan, maar dan heel voorzichtig om ernstig gebrom te voorkomen. De motor heeft kracht genoeg en bokt niet, maar lijkt niet gemaakt voor de lage toerentallen zoals modernere motoren.
Maar als de gelegenheid zich voordoet, lijkt het me een leuk experiment om eens van auto te wisselen en te kijken of er verschillen te ontdekken zijn. Ik heb diezelfde nieuwsgierigheid

A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- DED@2
- Audi A2 clublid
Hi Peter, top dan doen we dat. Ik heb verder geen referentie mbt de ATL. Ken alleen mijn eigen auto. Dus altijd goed om te doen wat mij betreft. Tot snel, mvg D