Voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
trebbor77
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2018, 07:24 0 x

Mooie kleur auto naamgenoot! Hoop dat je probleempje snel opgelost is en veel plezier met je mooie aanwinst!
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2018, 07:41 0 x

Mooie auto, mooie kleur ook om te detailen....... :D
Veel plezier er mee.

Kachel ventilator of weerstand...............geen ontkomen aan, we zijn allemaal wel een keer aan de beurt als de originele er nog in zit en het is een "minder leuk" klusje om hem te vervangen maar het is te doen.
1 schroef zit op een hele lastige plek, maar er zit recht tegenover deze schroef een gat in het chassis waar je een 1/4 verlengstuk kan doorsteken om het makkelijk te maken.

Als je hem eruit hebt is het tevens een mooie kans om je airco warmtewisselaar eens lekker vol te schuimen met een ontsmettingsmiddel, je kijkt er links zo bovenop. :idea:
C1Rob
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

18 jan 2018, 20:00 0 x

Bedankt!

Vandaag even de auto uitgelezen met VAGCOM van een collega.

De climate control module was alleen totaal niet uit te lezen?! Deze gaf continu teveel fout pogingen. De rest van de modules konden wel gewoon geladen worden.

Ik had vandaag laat pas even tijd om met de garage te bellen, moest morgen maar weer even terug bellen want dan was de monteur er weer...
Wouter Hekk

18 jan 2018, 22:51 0 x

Hallo,

Toevallig zit ik met het zelfde probleem. Inmiddels weet ik bijna zeker dat dit niet door de ventilatormotor of weerstand komt. Beide vervangen voor een nieuwe, maar hierbij blijft het probleem bestaan. De airco unit geeft streepjes weer en loop daarna vrij snel weer terug. Wanneer ik de motor loskoppel dan blijven de streepjes wel staan, maar zodra ik de motor inplug lopen deze terug. Dit doet hij bij zowel de bestaande als de nieuwe motor.

Wat vreemd is, is het feit dat hij het vanmiddag ineens weer deed. Ik heb vanalles geprobeerd om te kijken of er wellicht een stekkertje slecht zat oid maar dat was het allemaal niet. Hij bleef het doen... Tot dat ik even een rondje reed. Ik start de auto opnieuw en prompt doet hij niets meer. Hierna al het bovenstaande geprobeerd maar zonder resultaat.
Zou het een probleem met de unit zijn wellicht?
C1Rob

19 jan 2018, 06:35 1 x

Hoi Wouter,

Hier ben ik zelf ook een beetje bang voor, voorral omdat deze niet was uit te lezen met VAGCOM.

Toch denk ik dat er voor de zekerheid de motor vervangen moet worden aangezien dit toch een kwaal is.
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 jan 2018, 13:12 0 x

Wij hebben heel lang met deze klachten jaren rondgereden tot het te lang duurde de ventilator goed rond draaide,en besloten deze te vernieuwen..

De truc was de ventilator de thermostaat juist op koud en soms juist op heetste stand dus minimaal te zetten ,en temp op hoge stand dus de weerstand " overbruggen ""zeg maar

Vaak was dit het geval bij koudere vochtige dagen,waarschijnlijk het asje dan ook daarbij oxideerde en de versleten spoel van de kachelmotor ( ja wat wil je na 325.000 km ters) en de weerstand die niet jofel is...

De ventilator had ik trouwens bijna al een jaar nieuw liggen in doos incl. de grote kachelweerstand Hella " Premiuim Line" ja de ventilator weer plots tijdlang goed werkte ....

Deze is door Lukas vervangen en vervolgens gewoon werkend ...

Maar bedoelen jullie met soms een " nieuwe" een gebruikte of een nieuw exemplaar uit doos ?

Er zit ook een thermostaat aan die clima unit ....etc. of zijn de connectoren erachter niet ok, geoxideerd ? ?
Wouter Hekk

19 jan 2018, 16:27 0 x

Vanochtend de weerstand en motor terug gebracht. Ik ga eerst de unit maar eens uit laten lezen en de kabels doormeten. Gisteren alles los gehad en bekeken en aan alles lopen sjorren maar dat deed eigenlijk niets.

Overigens ging hij vandaag weer aan en doet hij het de gehele dag gewoon weer. Dus “schiet mij maar lek...”
C1Rob

19 jan 2018, 18:03 0 x

Wouter Hekk schreef:
19 jan 2018, 16:27
Vanochtend de weerstand en motor terug gebracht. Ik ga eerst de unit maar eens uit laten lezen en de kabels doormeten. Gisteren alles los gehad en bekeken en aan alles lopen sjorren maar dat deed eigenlijk niets.

Overigens ging hij vandaag weer aan en doet hij het de gehele dag gewoon weer. Dus “schiet mij maar lek...”
Had je de delen wel vervangen of?

De mijne is nog onderweg.

Ik moet de mijne nog loshalen dus ik heb geen idd wat het precies gaat zijn.
C1Rob

28 jan 2018, 15:49 0 x

Zojuist eindelijk de blower vervangen.

Voor de mensen die die Guide volgen: Hij zit met 6 schroeven vast, niet met 5... Heeft me een uur geduurt om de andere schroef te vinden (en nee, het was niet de schroef achter het frame, deze had ik als eerste gedaan :P)

Nu is het dus niet de blower. Voor ik hem monteerde heb ik het even getest. De blower is uit of blijft op een constante snelheid draaien onafhankelijk van wat er op de climate control wordt aangegeven. De oude blower zag er niet heel geweldig meer uit dus het was niet verkeerd om die te vervangen.

Maar nu, is dit dan de weerstand of is de climatronic unit zelf kapot... Iemand een idee?
Spinazie
Audi A2 clublid

28 jan 2018, 18:31 0 x

Inhoudelijk heb ik niets toe te voegen, maar heb nog wel (een uiterlijk beschadigde maar goed werkende) climatronic liggen die je kunt gebruiken om te testen. Als je interesse hebt kun je hem komen halen.
Plaats reactie