Heb je de ECU uitgelezen om de km-stand te checken? Simpel met VCDS te doen. Als die veel hoger is dan de genoemde 270.000 (die je op je instrumentenpaneel afleest neem ik aan) heb je een mogelijkheid de verkoper aan te spreken.
Ik wil mezelf even voorstellen
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- Kasper
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 09 jun 2018, 06:54
- Locatie: Duiven
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Het is echt zo apart... Heb wel de schakelaar en alleen een klein display...Peter_Maathuis schreef: ↑18 jun 2018, 13:14Je hebt hetzij een display in alleen de onderst helft, met een balkje in het midden en een blind plaatje erboven
geenFIS.jpg
dan wel een "heel" display (ook wel aangeduid als FIS) zonder balkje in het midden. Alleen dat laatste toont verbruik, actieradius, etc. En indien de (originele) radio correct is aangesloten (CANbus) toont FIS ook de zender / CD die momenteel speelt.
Het zou heel apart zijn als je wel een reset-knop (en twee knopjes aan het eind van de ruitenwisserhendel) hebt maar een klein display (dus niet FIS).
- Kasper
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 09 jun 2018, 06:54
- Locatie: Duiven
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ik twijfel niet aan de kilometerstand.. Het is ene Nederlandse auto met de volledige geschiedenis er bij en een volgens de RDW "logische"kilometerstand.Peter_Maathuis schreef: ↑18 jun 2018, 13:31Heb je de ECU uitgelezen om de km-stand te checken? Simpel met VCDS te doen. Als die veel hoger is dan de genoemde 270.000 (die je op je instrumentenpaneel afleest neem ik aan) heb je een mogelijkheid de verkoper aan te spreken.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dan resteert er maar één optie: de hulp inroepen van de tellerhuis chirurg MT Automotive in Wijk bij Duurstede. Je treft hem op Marktplaats (Audi FIS reparatie) en Google.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Kasper
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 09 jun 2018, 06:54
- Locatie: Duiven
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Dat ben ik zeker nog van plan.. Maar er zijn nu al een hoop centen in de auto gaan zitten.. Ik wacht er nog maar even mee.. Ik geniet wel van de auto! Hij rijdt heerlijk en ik haal 1 op 22,2 er mee.. Maak wel veel autobaan kilometers dat scheelt wel.. Ik vind de kleurstelling van jouw auto wel heel gaaf trouwens!
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Uiteraard, first things first. Maar het is wel een interessant probleem.
De mijne is een zgn Colour.Storm, uitgedost in geel met zwarte details. Nijmegen is niet ver hier vandaan, we (eigenlijk mijn vrouw en jij) zullen elkaar vast nog wel eens spotten
De mijne is een zgn Colour.Storm, uitgedost in geel met zwarte details. Nijmegen is niet ver hier vandaan, we (eigenlijk mijn vrouw en jij) zullen elkaar vast nog wel eens spotten

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16