Bedankt voor de tips! Jos wil het wel doen inderdaad.
Helaas heb ik nu eerst een ander ernstiger probleem: ik heb een fout gemaakt bij de installatie van de CC. Ik heb het aansluitschema van een andere A2-uitvoering dan de mijne gebruikt. Ik heb twee draden uit de 81-polige ECU-stekker losgehaald die niet losgehaald hadden moeten worden. En ik krijg het niet meer goed. De auto start nu niet meer (startmotor gaat wel rond maar hij slaat niet aan). Grote stommiteit, echt balen. Ik hoop dat Jos me ook daar mee kan helpen. Bah.
Even voorstellen: Willy
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Draden los?
Ik monteerde de nieuwe schakelaar, en draadje naar de bodem was grootste probleem het doorvoeren...
dan in juiste al aanwezige gat steken en aanmelden via Laptop met kabel op de OBD II poort!
Als je het los haalde en terug zet kan je veel uurloon bij Jos en bijbehorende zoekwerk besparen!
Ik monteerde de nieuwe schakelaar, en draadje naar de bodem was grootste probleem het doorvoeren...
dan in juiste al aanwezige gat steken en aanmelden via Laptop met kabel op de OBD II poort!
Als je het los haalde en terug zet kan je veel uurloon bij Jos en bijbehorende zoekwerk besparen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Er zijn onderlinge afwijkingen voor de AMF ATL en de ANY en dan zeker met de benzine motoren. Voor zover ik weet wordt er niets aangepast aan de ecu. Ik zie dat je een AMF hebt, dus dat zou recht toe recht aan moeten zijn. Wat heb je los gehaald aan de ecu, als ik vragen mag en waarom kan het niet meer terug gebracht worden in de originele staat?
Mvg
Mvg
- Willy
- Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)
Ik heb de CC op pennen 75, 76, 57 en 38 van de 81-polige stekker van de ECU aangesloten. Op twee van de vier aansluitingen (75, 76, 57 en 38) was een draad aangesloten: 1 groen kabeltje en 1 blauw-zwart kabeltje. Ik weet nu echter niet meer welk kabeltje oorspronkelijk op welke pen zat aangesloten. Ik heb de draden aangesloten zoals ik dacht dat het oorspronkelijk zat en nog wat andere combinaties geprobeerd maar niets lijkt te werken. Grrr
Volgens mijn huidige inzicht (ahum) moet de CC op pennen 14, 44, 45 en 46 van die 81-polige stekker worden aangesloten.
Volgens mijn huidige inzicht (ahum) moet de CC op pennen 14, 44, 45 en 46 van die 81-polige stekker worden aangesloten.
- eekhoorntje
Heb je een Windows XP of Win 7 Computer, ik heb nog enkele DVD's liggen met alle schema's voor elke VAG groep tot de NSU Ro 80 terug!
Kun je via schema voor elke pin de kleur draad en waar deze naar toe moet vinden.
Kun je via schema voor elke pin de kleur draad en waar deze naar toe moet vinden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- eekhoorntje
Helaas is de ECU draden niet op de DVD te vinden, maar als je foto maakt....
Geef ik die aan kleinkinderen en die kunnen dan even mijn kabel los halen, foto maken met de 2 draden en je kunt solderen.
Dat lijkt me snelste en makkelijkste.
Zelf kan ik niet kijken, rugklachten maar hoe vertel ik waar de ECU zit?
Geef ik die aan kleinkinderen en die kunnen dan even mijn kabel los halen, foto maken met de 2 draden en je kunt solderen.
Dat lijkt me snelste en makkelijkste.
Zelf kan ik niet kijken, rugklachten maar hoe vertel ik waar de ECU zit?