Nog een A2 in Arnhem

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Frisgenoeg
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 sep 2018, 11:30 2 x

Goedemorgen allemaal,

Ook ik zal mij nog even officieel introduceren op het forum.

Mjn naam is Jaap Fris, 36 jaar en woonachtig in Arnhem met vrouw en zoontje (4 mnd).
Gisteren heb ik de kristalblauwe A2 uit 2002 bij Peter (@Peter_Maathuis) opgehaald. Ben nog niet in de gelegenheid geweest om er zelf mooie foto's van te maken.

De reden om een A2 aan te schaffen heeft te maken met mijn vorige aankoop. We hadden niet een heel groot budget toen en ik ben op zoek gegaan naar een occasion die niemand wilde hebben. Ik kwam uit op de Mitsubishi Spacestar. En na een zoektocht kwam ik uit bij een exemplaar met 160.000 op de teller, 1ste eigenaar en altijd dealeronderhouden geweest. Hij stond ook bij de dealer, want de eigenaar was overleden. Ik heb in de computer de gehele onderhoudsgeschiedenis teruggelezen. En dacht na de proefrit, dit is een gelukje, een buitenkans die ik niet moet laten schieten. Dus, gekocht.

Plezierige kilometers mee gereden, maar zag deze winter wel wat roest aan de achterschermen ontstaan. Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen. APK kwam er aan, bleek de hele achterkant weggerot te zijn. Afkeur. De APK keurmeester gaf aan dat het door de trekhaak kwam. Een Aziaat met een trekhaak vertoont wel vaker dat euvel. Iets met carrosserie platen die over elkaar heen gaan schuiven en gaan rotten. Heb er nog €200 voor kunnen vangen, rijdt nu waarschijnlijk ergen in Afrika.

Dus, er moest een auto komen die niet zou gaan roesten ;-) Op die manier op de A2 uitgekomen. En ben mij gaan inlezen. Stiekem al wel een beetje verliefd geworden. Komt ook door de geschiedenis en de cult die om de auto heen hangt. Ben ooit trotse eigenaar geweest van een witte VW Kever uit 1970. Veel meetings bezocht en ook veel tijd doorgebracht op het forum en in de garage. Veel geleerd.
Doordat ik dit forum ontdekte, kreeg ik dat gevoel weer terug. Heb de vrouw overtuigd en vorige week naar Valkenswaard gereden. Prettige ontmoeting met Peter en Gea en een fijne proefrit gemaakt. Nieuwe APK erbij. Deal. En gisteren dus opgehaald.

De auto is met liefde behandeld en onderhouden. Hij ziet er bijna als nieuw uit. Van buiten en van binnen. Heb er enorm veel zin in om hem zo te houden en waar mogelijk nog mooier/luxer te maken. Hoop met veel kennis en support van jullie.

Tot een meeting!

Grtz,
Jaap
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 sep 2018, 12:46 1 x

Hoi Frisgenoeg,

Welkom op het forum en ik wens je veel veilige kilometers in jullie laatste aanwinst. Ik hoop dat zij jullie net zo gaat verrassen als mijn A2 met ons heeft gedaan.
Veel plezier op het forum en hier zul je zeker de info kunnen vinden, waar je de komende maanden mee vooruit kunt.

Graag tot ziens op een toekomsige A2 meeting.

ArcSissy
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 sep 2018, 14:04 1 x

Mooi verhaal. (: Welkom en geniet van je A2!
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 sep 2018, 22:30 2 x

Mooie nickname, welkom hier en nog een Arnhemmer in ons midden! ;) Ik wil niets afroepen, maar een East Side Meet wordt nu wel heel interessant :cool:

Met de mooie A2 van @Peter_Maathuis kan je voorlopig weer vooruit en zonder een roestduivel die ergens onder de leden schuilt ... ;) Alhoewel, de veel gewraakte gegalvaniseerde schroeven van de kentekenplaatverlichting gelijk maar vervangen door RVS, tenzij nog niet gedaan (wat ik eigenlijk wel verwacht).

Voor de rest kan je je hart hier flink ophalen, er zijn heel wat mods toe te passen. Wat heb je zoal in gedachten?

Veel plezier van je mooie alu kogel! :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie