Beste (mede) forum leden,
Wil me bij dezen even kort voorstellen.
Mijn naam is Jelle en ben sinds enkele maanden mede trots eigenaar van een audi a2 1.4.
Mijn vrouw is de berijdster ik de verzorger.
Ben in het verleden (ongeveer 10 jaar geleden) ruim 10 jaar werkzaam geweest in de autobranche. Waarvan 7 jaar als monteur bij een vw/audi dealer.
Wellicht komt mijn kennis nog van pas.
Wil direct uitgesproken hebben dat ik erg onder de indruk ben van de inhoud op dit forum.
Zie en lees veel kennis van zaken. Ook valt mij op dat de wijze van communiceren netjes, vriendelijk en ordelijk verlopen. Hier wordt hard gewerkt zaken up to date te houden.
In mijn monteurs/receptionisten tijd heb ik bij de dealer de introductie van de A2 meegemaakt.
Hij werd onthaald en onderhouden als een buitenbeentje. Ik had maar weinig collega's die er enthousiast van werden. Alles was anders en dus zoeken. Het is vaak uitgesproken, maar deze auto was ook naar mijn idee zijn tijd (te) ver vooruit.
Na behoorlijk wat VAG producten te hebben versleten (mijn vrouw rijdt erg veel voor haar werk) was het na een A6 2.5tdi en nu na de vw passaat 1.9 tdi even wennen.
Na een maand of drie is nu zelfs mijn vrouw enthousiast aan het worden over de auto.
In het begin misten we veel ruimte in vergelijking met voorgaande modellen. Haar eerste reactie was tijdens de proefrit dat de motor het nauwelijks deed. (diesel koppel gaat (ver) wennen)
Ben gaan zoeken naar een voor ons passende a2 omdat het een van de weinige 'oude' auto's is met een B-label. Als zelfstandig ondernemer is een young-timer financieel erg aantrekkelijk.
Dat B-label, de belastingdienst en (blijkt uit de praktijk) gunstige verbruik zijn prettig voor de portemonnee.
In de praktijk zijn twee kinderen en een hond(je) ook prima onder te brengen. Moet er nog steeds aan wennen als ik uitstap hoe klein hij eigenlijk is. Lees; ervaren van binnen een volwassenere auto.
Onze inmiddels ingeburgerde a2 had bij aankoop slecht 58.000 op de teller. (nu 67.000) Vond dit zelf erg bijzonder voor een auto van 18 jaar oud. (modeljaar 2000) Omdat de auto geen NAP had en is ingevoerd ook mijn twijfels.
Nu auto inmiddels diverse malen op de brug heeft gestaan zie ik tot in detail deze km stand terug. Voorbeeld; spatkuipen rondom zijn als nieuw. Wel heeft de auto ooit schade gehad. (beetje sinaasappeleffect in lak bij rechter portier).
Mijn wensen-lijstje bouwt zich snel uit na het lezen van veel interessante discussies.
Dit zijn mijn eerste zinnen in het forum. Eerst voorstellen vind ik wel zo gepast. Vandaar deze intro.
Rest mij nog even lid te worden als eerst volgende actie. Geven en nemen kent de langste adem.
join the club
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Welkom,
Ik hoef dus niet vertellen dat dat tellen controle via de Vag- op laptop mogelijk is.....
boordcomputer is lastiger te vervangen dan teller aanpassen
En de oud collega monteurs, hier kun je gewoon zoeken waar zij vele uren mee bezig waren
om dit uit te zoeken.
Veel leesplezier op dit forum of ga je allen naar de Herfst Meeting?
Ergens in vermoedelijk November, midden in het Land, zie je meer als er ooit door jou Ex werkgever ooit geleverd zijn.
Ik hoef dus niet vertellen dat dat tellen controle via de Vag- op laptop mogelijk is.....
boordcomputer is lastiger te vervangen dan teller aanpassen
En de oud collega monteurs, hier kun je gewoon zoeken waar zij vele uren mee bezig waren
om dit uit te zoeken.
Veel leesplezier op dit forum of ga je allen naar de Herfst Meeting?
Ergens in vermoedelijk November, midden in het Land, zie je meer als er ooit door jou Ex werkgever ooit geleverd zijn.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom!
A2 is anders, maar zoveel technisch anders dan een Polo uit die tijd nu ook weer niet, techniek is zo goed als 1:1 qua aandrijflijn.
De rest er omheen is een ander verhaal............
A2 is anders, maar zoveel technisch anders dan een Polo uit die tijd nu ook weer niet, techniek is zo goed als 1:1 qua aandrijflijn.
De rest er omheen is een ander verhaal............
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Welkom @auwie op het forum. Veel plezierige km's met jullie A2 gewenst.
De aanwezige kennis op dit forum en de houding van de leden zullen je aanspreken.
Volgens mij zul je hier best thuis voelen:
Leuk om te horen dat zij ook iets met jou doet!
De aanwezige kennis op dit forum en de houding van de leden zullen je aanspreken.
Volgens mij zul je hier best thuis voelen:
Zo denken de meesten er hier ook over. Wellicht zullen er leden zijn die een ook een beroep op jouw kennis willen doen, ik las dat je een berg VAG ervaring mee brengt. Altijd welkom, natuurlijk.Geven en nemen kent de langste adem.
Ik verbaas me ook iedere keer weer, hoe volwassen zij is van binnen en qua rij-eigenschappen. Lange ritten zijn altijd een feest en als ik dan weer uitstap, verleidt ze me weer met haar koddigheid ...... wennen als ik uitstap hoe klein hij eigenlijk is ...
Leuk om te horen dat zij ook iets met jou doet!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom hier en dank voor de uitgebreide intro!
Zo op gezette tijden passeert weer een bijzondere A2 de revue; met slechts 58.000 kilometer in 18 jaar kan deze auto niet anders dan in nieuwsstaat verkeren. Zijn er ook plaatjes waarop we haar mogen bewonderen?
Als VAG ingewijde hoef ik je niet meer te wijzen op de aankooptips, maar extra kennis is hier altijd welkom. Alhoewel bijna 20 jaar geleden een auto op de weg kwam die zijn tijd (te) ver vooruit was, wordt deze nu door een zeer breed en gemêleerd publiek omarmd. Ons doel is om deze liefde rijdend te houden, mede daarom heeft dit forum vorig jaar een doorstart gehad en is de officiële Audi A2 Club Nederland een feit.
Nieuwe leden zijn van harte welkom, hopelijk zien we elkaar tijdens de eerstvolgende meeting waarvoor de plannen nu gesmeed worden.
Veel veilige en plezierige kilometers gewenst!
Zo op gezette tijden passeert weer een bijzondere A2 de revue; met slechts 58.000 kilometer in 18 jaar kan deze auto niet anders dan in nieuwsstaat verkeren. Zijn er ook plaatjes waarop we haar mogen bewonderen?

Als VAG ingewijde hoef ik je niet meer te wijzen op de aankooptips, maar extra kennis is hier altijd welkom. Alhoewel bijna 20 jaar geleden een auto op de weg kwam die zijn tijd (te) ver vooruit was, wordt deze nu door een zeer breed en gemêleerd publiek omarmd. Ons doel is om deze liefde rijdend te houden, mede daarom heeft dit forum vorig jaar een doorstart gehad en is de officiële Audi A2 Club Nederland een feit.
Nieuwe leden zijn van harte welkom, hopelijk zien we elkaar tijdens de eerstvolgende meeting waarvoor de plannen nu gesmeed worden.
Veel veilige en plezierige kilometers gewenst!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16