Vanaf afgelopen zaterdag een trotse eigenaar van een A2 1600 FSI.
We rijden al jaren Audi en ik had altijd nog de wens om in het bezit hebben te komen van een A2, maar omdat we reeds in het bezit waren van 2 auto's kwam het er maar niet van. Afgelopen tijd toch weer actief opzoek gegaan en de Google veel geraadpleegd .
Ik weet dat de 1600 de nodige kwaaltjes kan hebben maar heb de gok genomen en de A2 met volledige onderhoudshistorie en sinds 2015 geïmporteerd toch gekocht. Ik mag zeggen dat hij voor zijn leeftijd er zeer goed uitziet.
Enkele kenmerken :
1600 FSI
Alu velgen 15 inch
Orginele audi radio met inmiddels een USB box erop aangesloten.
Alle kofferbak accessoires er nog bij .
Dubbele kofferbak
Bekerhouders achter
Sinds vandaag nieuwe schijven
Afdekrollo
Dolfijngrijs
Toekomstplannen :
Winterwielen
17 of 18 inch zomerset
Iets verlagen
Nieuwe koplampen
Nieuwe type grille
Led verlichting
Technisch 100% in orde maken
Mezelf even voorstellen
- marcelaudi
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
- Bijlagen
-
- 20180922_152818.jpg (3.17 MiB) 3744 keer bekeken
-
- 20180922_152806.jpg (3.14 MiB) 3744 keer bekeken
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom hier, je hebt een mooie weten te bemachtigen! Dolfijngrijs blijft een erg sjieke kleur en met de juiste velgen eronder zeker sportief.
Is het doel om de A2 te doen laten lijken op de andere oude telg uit de VAG groep op de foto die er ook schitterend bij staat?
Met de genoemde verlaging en grotere velgen zijn ook goede schokdempers van belang. Je kunt hier verschillende onderwerpen over terugvinden, ook recent nog een mooi epistel van @ArcSissy voorbij gekomen over zijn upgrade naar de nieuwe generatie Koni en KW verlagingsveren (-25mm). Veel gebruikte maat is 17 inch, met 18 inch zoek je de grenzen nog meer op. Er zijn je diverse voorgegaan, maar verdiep je goed in de informatie die je hier, op Engelse, maar ook Duitse forum kunt vinden.
Over de 1.6 FSI gaan allerlei wilde verhalen, maar laat je zeker niet gek maken. Hier genoeg liefhebbers en informatie, mocht er iets gebeuren dan komen we vast wel tot een oplossing. De lijst met mods zal je de komende periode bezighouden, benieuwd naar de vorderingen!
Graag maak ik je attent op de aankooptips, voor zover al niet geraadpleegd.
Veel plezier van de alu kogel en veel veilige en probleemloze kilometers gewenst!

Is het doel om de A2 te doen laten lijken op de andere oude telg uit de VAG groep op de foto die er ook schitterend bij staat?

Over de 1.6 FSI gaan allerlei wilde verhalen, maar laat je zeker niet gek maken. Hier genoeg liefhebbers en informatie, mocht er iets gebeuren dan komen we vast wel tot een oplossing. De lijst met mods zal je de komende periode bezighouden, benieuwd naar de vorderingen!
Graag maak ik je attent op de aankooptips, voor zover al niet geraadpleegd.
Veel plezier van de alu kogel en veel veilige en probleemloze kilometers gewenst!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Welkom,
Gefeliciteerd met je”nieuwe” A2, een grijze zonder trekhaak! Dat is apart, om een of andere reden zit daar bijna altijd een trekhaak onder.
Het lijkt een Jan Eenink auto klopt dat ?
Gefeliciteerd met je”nieuwe” A2, een grijze zonder trekhaak! Dat is apart, om een of andere reden zit daar bijna altijd een trekhaak onder.
Het lijkt een Jan Eenink auto klopt dat ?
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Welkom,
Vooral bekerhouder achter is uniek.
De 18" velgen, naast erg duur ook lastig passend te krijgen en minder comfort.
Ik heb nog licht beschadigde 17" die opgeschuurd en gespoten mooie 9 spaaks opleveren.
De naafkapjes moet ik nog halen en de banden zijn matig dus mag je zelf merk en type uitzoeken..
En in November Herfst Meeting waar je gelijk kunt zien wat anderen hebben!
Mogen we jou hiervoor uitnodigen, datum nog niet vast en je mag hiervoor mee stemmen, zie ander topic?
Vooral bekerhouder achter is uniek.
De 18" velgen, naast erg duur ook lastig passend te krijgen en minder comfort.
Ik heb nog licht beschadigde 17" die opgeschuurd en gespoten mooie 9 spaaks opleveren.
De naafkapjes moet ik nog halen en de banden zijn matig dus mag je zelf merk en type uitzoeken..
En in November Herfst Meeting waar je gelijk kunt zien wat anderen hebben!
Mogen we jou hiervoor uitnodigen, datum nog niet vast en je mag hiervoor mee stemmen, zie ander topic?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- ArcSissy
Welkom @marcelaudi op het forum,
Leuk om te horen dat er weer een BAD bij is gekomen. Zoals @HansJan al aangaf, mocht je vragen hebben over 'foute 1.6 gedragingen' en/of het onderstel, voel je vrij om te vragen. Ik ben intussen een beetje door de wol geverfd ...
Leuk om te horen dat er weer een BAD bij is gekomen. Zoals @HansJan al aangaf, mocht je vragen hebben over 'foute 1.6 gedragingen' en/of het onderstel, voel je vrij om te vragen. Ik ben intussen een beetje door de wol geverfd ...
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- marcelaudi