Dag leden,
Ik heet Jaouad, ben 31 jaar oud en woonachtig in Antwerpen. Ik zal eens schetsen hoe ik de trotse eigenaar ben geworden van een zilvergrijze Audi A2 1.4 fsi, met een aantal opties zoals leder interieur, sky open dak, elektrische ramen vooraan, airco, alu velgen en dat zal het wel zijn.
Ik was al een aantal maanden op zoek naar een stadsautootje. Op de tweedehands auto websites was het aanvankelijk vooral zoeken naar Toyota Aygo's, Yaris, Citroen C1, Peugeot 107, Opel Corsa. Heb zelfs een tijdje liggen zoeken naar Smartjes model For Two maar achteraf bekeken leek dit toch geen goed plan aangezien deze eerder geschikt zijn als 2de autootje.
Na lang zoeken en auto's gaan bekijken was ik er een beetje op uitgekeken.
Maar DAN: een aantal weken geleden reed ik rond met een vriend van me en plots zagen we een propere Audi A2 rondrijden waarop mijn kameraad voorstelde om eens naar dit te zoeken. Ik heb deze wagens altijd al zeer aantrekkelijk gevonden en plots had ik weer zin om mijn zoektocht verder te zetten. Niet lang daarna heb ik dan mijn wagentje gevonden, kwam van 1e eigenaar met 119d km en onderhoudsboekje. De wagen zag er goed uit buiten gebruiksporen hier en daar, mechanisch loopt ie als een klokje. Distributieriem en waterpomp zijn vervangen op 90d km dus daar kan ik al even mee verder.
Een aantal puntjes die ik wel graag zie veranderen:
Ik zou graag de 15" velgjes willen vervangen aangezien deze wel wat borduurschade hebben en de beschermkapjes nogal geoxideerd zijn. Ook wil ik graag de radio willen vervangen zodat ik op zijn minst handsfree(bluetooth) kan bellen en een usb/aux aansluiting heb. Open dak hapert ook langs bestuurderszijde en kraakt bij werking en deze zou ook eens nagekeken moeten worden.
Zo dat was mijn verhaal en kijk uit naar jullie bevindingen
Nieuwe Audi A2 joins d club!
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom! Foto's doen het altijd goed
Leren bekleding is redelijk zeldzaam in de A2, goed geregeld!
Het dak is een kwetsbaar onderdeel van de A2. Als deze nu al kraakt is dat het voorstadium van overlijden en moet je er echt naar laten kijken (of leven met het feit dat ie er een keer spontaan mee ophoudt). Er zijn revisiesetjes te koop en leden die reparaties uitvoeren, daarvoor staat er nog wel informatie op het forum.
De originele radio vervangen is waarschijnlijk de meest simpele oplossing. Als je de originele radio wilt behouden kun je ook een bluetooth setje van Yatour inbouwen, of een Parrot. Zie ook http://www.audi-a2.nl/bluetooth-carkit- ... t2786.html

Het dak is een kwetsbaar onderdeel van de A2. Als deze nu al kraakt is dat het voorstadium van overlijden en moet je er echt naar laten kijken (of leven met het feit dat ie er een keer spontaan mee ophoudt). Er zijn revisiesetjes te koop en leden die reparaties uitvoeren, daarvoor staat er nog wel informatie op het forum.
De originele radio vervangen is waarschijnlijk de meest simpele oplossing. Als je de originele radio wilt behouden kun je ook een bluetooth setje van Yatour inbouwen, of een Parrot. Zie ook http://www.audi-a2.nl/bluetooth-carkit- ... t2786.html
Thanks @Spinazie!
Ik zal zien dat ik straks een aantal mooie foto's kan uploaden na mijn werk.
Het dak wil ik zeker eens laten nakijken, ik doe mijn best om het dak zo weinig mogelijke te gebruiken om verdere schade te voorkomen, alleen is dit wel moeilijk met zulk mooi weer. Ik zou zo n revisiesetje graag wel kopen, heb je een idee van de prijs en iemand die dit kan uitvoeren?
Wat betreft de radio is het zeker geen originele radio meer, er zit nu een Blaupunkt radio ingebouwd met CD-speler, heel basic. Ik zal eens kijken wat mogelijk is om hier een Yatour of Parrot module ingebouwd kan worden.
Ik zal zien dat ik straks een aantal mooie foto's kan uploaden na mijn werk.
Het dak wil ik zeker eens laten nakijken, ik doe mijn best om het dak zo weinig mogelijke te gebruiken om verdere schade te voorkomen, alleen is dit wel moeilijk met zulk mooi weer. Ik zou zo n revisiesetje graag wel kopen, heb je een idee van de prijs en iemand die dit kan uitvoeren?
Wat betreft de radio is het zeker geen originele radio meer, er zit nu een Blaupunkt radio ingebouwd met CD-speler, heel basic. Ik zal eens kijken wat mogelijk is om hier een Yatour of Parrot module ingebouwd kan worden.