Toch maar lid geworden

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gijsvv
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2018, 13:33 0 x

Hallo allemaal,

Begin dit jaar mijn A2 aangeschaft. Een 1.4 die redelijk compleet is uitgerust en daarbij ook nog leren bekleding.
Na wat kleine probleempjes door achterstallig onderhoud rijdt hij inmiddels zoals het hoort.
Vorige maand nog even 3 retourtjes naar zijn geboorteplaats Neckarsulm (D) waar ik voor mijn werk bij Audi moest zijn. Toch ruim 3000 kilometer die zonder problemen onder de wielen zijn door gegaan.
Wel leuk om te zien dat er nog best veel A2's er nog op het fabrieksterrein rond rijden en er buiten op de personeelsparkeerplaatsen staan.
Ik heb veel plezier van de A2 en hoop dit ook nog jaren te hebben. Optisch moeten er nog wat kleine dingetjes gedaan worden en in het interieur moeten wat kleine plastic onderdeeltjes / kapjes vervangen worden die in het verleden door onhandig losmaken gesneuveld zijn, maar dan is hij ook weer helemaal top!

Gegroet,
Gijs

Foto is genomen bij zijn geboortehuis, op het Audi fabrieksterrein in Neckarsulm :D
A2 Thuis.jpg
A2 Thuis.jpg (2.04 MiB) 2981 keer bekeken
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2018, 13:48 1 x

Hoi Gijs, welkom op het Audi A2 forum!

Zo te zien zit je en woon je dicht bij het vuur. Heb in een lang verleden vakantiewerk in het magazijn van PON verricht (woonde er praktisch naast), heel mooie ervaring geweest. Bijzonder om te horen dat er nog zoveel A2's door medewerkers worden gereden, maar in Duitsland is er dan ook een zeer grote groep liefhebbers. Lijkt me een geweldig plan om met de club een bezoek te brengen aan deze plek, het museum moet erg de moeite waard zijn.

Zo langs de beplanting heen staat er een ogenschijnlijk mooie A2 geparkeerd, we zien hem hopelijk eens in het echt.

Heel veel plezier van de alu kogel en veel veilige kilometers gewenst!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

10 okt 2018, 16:31 1 x

Hoi Gijs,

Welkom op het forum en de club. Op dit forum vind je een schat aan informatie wat voor mij al heel handig is gebleken.

Veel veilige en plezierige km toegewenst en wellicht tot in november bij de meeting.

Met vriendelijke groet,

Koos
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

10 okt 2018, 18:59 1 x

Welkom Gijs op het forum. Leuk om te horen dat het aluvirus bij jou er ook inhakt.
Veel veilige en fijne km's gewenst en misschien tot snel op de meeting (nov. 2018).
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Harm
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

10 okt 2018, 21:35 1 x

Welkom Gijs!

Mooie openingspost.
Leid ons de weg naar het audiomuseum. ;)

Wanneer gaan we HansJan? :cool:
Gijsvv

10 okt 2018, 22:24 1 x

Helaas is het Audi Museum niet in Neckarsulm, maar in Ingolstadt. Toch weer zo'n 150 km verder.
In het Audi Forum in Neckarsulm staan wel wat Audi / NSU modellen die de historie van NSU richting Audi laten zien maar dit zijn er maar een paar.
Het Museum in Ingolstadt is zeker het bezoeken waard, ik kom er met enige regelmaat omdat ik daar voor mijn werk nog wel een moet zijn. Er is een vaste collectie die altijd te zien is maar het is interressant om de "Sonder Austellungen" in de gaten te houden deze wisselt regelmatig en hier zitten soms heel zeldzame auto's bij.
Entree is een symbolisch bedrag.
Als je er dan toch bent.... voor een paar Euro kan je een rondleiding krijgen in de fabriek, ditbkan eigenlijk altijd bij elke Audi fabriek. In Neckarsulm doe je dat deels lopend wat het in mijn ogen nog leuker maakt. Ik betaalde hier wel 7 euro voor vorige maand... waren we toch ruim twee en een half uur voor onder de pannen.
Je kan ook speciale rondleidingen krijgen, die zijn wel duurder en moeten vooraf gereserveerd/geboekt worden maar dan zie je wel hoe de R8 gemaakt wordt of hoe de verf nu op de auto komt... erg verrassend voor wie hierin geïnteresseerd is.

In Neckarsulm zit wel het NSU zweirad museum. Ook zeker de moeite waard om te bezoeken.
Plaats reactie