14 nov 2018, 09:48
0 x
@audiJan
Zeep werkt goed voor de gasslang van kookplaat en CV ketel zelf plaatsen, maar voor de Airco hoeft het niet meer, de toe gevoegde Chloor met gif groen kleurtje, als je de vul nippels even kort indruk heb je vingers als de Hulk!
Wel is Vacuum trekken voor het leeg halen, soms komt er gruis van kapotte pomp in apparaat dus veel schoonmaak werk en dus niet even aansluiten en laten werken!
Elke lek zal tot deze vrijwel leeg is omdat deze 5 tot 20 % verliest een gif groen vlek veroorzaken die het lek aangeeft.
Soms moet je inderdaad het vullen stoppen omdat het toch lek was ondanks vacuüm zuigen!
Dan is snel op leeg halen drukken de oplossing om geen duur Airco gas te verspillen!
Weglopen en koffie drinken tijdens Airco vullen mag daarom niet en je moet er bij blijven!
Zeep was de oude manier, maar nu ze op de huidige manier werken hoeft dat niet meer.
Kosten Nihil en je vind het lek met groene vegen eerder dan met borrelde zeep!
De Airco kan tussen de 5 en 20 jaren mee zonder vullen maar half gevulde word het vochtig in je auto en werkt de kachel slechter!
Het advies van jaarlijkse controle vind ik broodje aap, maar als je met thermometer in uitblaas en Airco op Lo zet dus onder de 18 graden moet het tussen de 3 en 6 graden komen, als je boven 10 graden en niet lager kom moet je zeker vullen.
Verder is goede instructie voor deze Airco apparaten zeer belangrijk en ervaring opdoen!
Als je even vlug zeg welke knoppen en hij doet het wel, dan gaat het zeker fout.
Een Airco instructie duurde toch al snel 2 uren die je niet kunt werken dus €50,- per uur Ex BTW verlies!
Daarom is een of enkele opgeleide voldoende en niet elke monteur zal dit leren.
Elkaar ongeveer uitleggen en vooral de problemen vinden en oplossen ontbreekt vaak.
Ook de verschillen tussen onze 134 en de nieuwe 1234 gassen leren vele niet, ik weet het al.. en kost geld!
Daarmee gaat er veel fout!
Maar jou zeep, die het ik wel hard nodig na een test door op het Airco ventiel drukken nodig!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...