Gezien de lange lijst met km standen, die ook ver over de 200000 km gaan, moet je er zeker langer mee kunnen rijden. Alles valt en staat ook met onderhoud van de auto. Maar dit geldt voor elk automerk.
En ja, de meeste A2 ‘s zitten al rond de 15 jaar. Kun je onderhoud verwachten.
Verder kun je dan soms nog beter 1 hebben die km gereden heeft en goed onderhouden, dan 1 met lage km stand en veel stil staat, korte afstanden of minimaal onderhoud heeft gehad.
Verder kom je zeker zaken tegen bij de A2 , waarvan je soms de oplossing via forum vindt, of deskundigen ,die via forum soms benoemd worden, die je prima op weg kunnen helpen.
Ben zelf ook geen techneut, maar is ondertussen wel mijn ervaring na 4 Audi A2’s.
op zoek naar een zwarte A2
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik plaatste de duurste zwarte, en het verschil tussen de 2005 en 2001 was een Jan Eenink prijsje....
Beide mooi en extreem duur.
Maar er staan daar nog 55 andere zwarte te koop!
Vanaf €1600,- maar ik vermoed dat hier zoveel aan moet gebeuren, maar naast NL markt ging het er mij om via deze 2 links deze persoon in Duitsland te laten zoeken, en Donker Grijs/Blauw/Groen is er ook nog, dus volop keuze.
Ik verwacht dat deze 2 niet snel in NL verkocht worden.
Zelf kijk ik eerder naar de andere kant van de prijslijst voor een koopje of sloopje!
Beide mooi en extreem duur.
Maar er staan daar nog 55 andere zwarte te koop!
Vanaf €1600,- maar ik vermoed dat hier zoveel aan moet gebeuren, maar naast NL markt ging het er mij om via deze 2 links deze persoon in Duitsland te laten zoeken, en Donker Grijs/Blauw/Groen is er ook nog, dus volop keuze.
Ik verwacht dat deze 2 niet snel in NL verkocht worden.
Zelf kijk ik eerder naar de andere kant van de prijslijst voor een koopje of sloopje!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Je buurman heeft bijna gelijk ...maar er zijn uitzonderingen hoor...
Neem iemand mee die in autotechniek werkt...en zoek een garage bedrijf het liefst met met monteurs voor onderhoud/reparatie in dienst heeft.
Kijk eens naar volledig Nederlandse wagens (dus geen invoer) waarvan je ook vanuit gaan de km standen en waarbij de onderhoud traceerbaar is.
Er velen op dit forum zag voorbij gaan met mankementen,ex schade met slecht herstel of achteraf onwerkelijke km standen of belofte verkoper partij niet worden nagekomen...vaak pas na advies op forum er over gesproken wordt het eventueel een storing of mankement op te lossen.
Een wagen die lichte schade opgelopen heeft hoeft NIET slecht te zijn als deze maar door goed ( " erkende ") schadebedrijf is hersteld is met kennis herstel Alluminium koetswerk.
Niet je kleur maar kan mooie en goede wagen zijn,
Ga eens kijken en ga eens proefrijden en zet eens een andere bril op, dan is deze audi a2 bijna zwart. ..
Misschien bevalt hij je wel ??
Vraag historie bij Audi dealer op of via @ koop9 van het forum.
Succes met je zoektocht...
een voorbeeld ... ik weet verder geen staat van de wagen en kwaliteit service van deze aanbieder hoor
Audi A2 1.4 AFKOMSTIG VAN 1E EIGENAAR (bj 2001)
€ 3.400,00
http://link.marktplaats.nl/m1344133679? ... ialbuttons
Neem iemand mee die in autotechniek werkt...en zoek een garage bedrijf het liefst met met monteurs voor onderhoud/reparatie in dienst heeft.
Kijk eens naar volledig Nederlandse wagens (dus geen invoer) waarvan je ook vanuit gaan de km standen en waarbij de onderhoud traceerbaar is.
Er velen op dit forum zag voorbij gaan met mankementen,ex schade met slecht herstel of achteraf onwerkelijke km standen of belofte verkoper partij niet worden nagekomen...vaak pas na advies op forum er over gesproken wordt het eventueel een storing of mankement op te lossen.
Een wagen die lichte schade opgelopen heeft hoeft NIET slecht te zijn als deze maar door goed ( " erkende ") schadebedrijf is hersteld is met kennis herstel Alluminium koetswerk.
Niet je kleur maar kan mooie en goede wagen zijn,
Ga eens kijken en ga eens proefrijden en zet eens een andere bril op, dan is deze audi a2 bijna zwart. ..

Misschien bevalt hij je wel ??
Vraag historie bij Audi dealer op of via @ koop9 van het forum.
Succes met je zoektocht...
een voorbeeld ... ik weet verder geen staat van de wagen en kwaliteit service van deze aanbieder hoor

Audi A2 1.4 AFKOMSTIG VAN 1E EIGENAAR (bj 2001)
€ 3.400,00
http://link.marktplaats.nl/m1344133679? ... ialbuttons
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Bart-S
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik denk dat je buurman niet gelijk heeft. In de jaren dat de A2 uit kwam was ‘voorsprong door techniek’ er zeker door Audi.
Audi’s van 2010 tot 2013 met benzine motor laat ik liever staan. Tegenwoordig zijn de tfsi blokken weer super. Net zoals de DSG6. DSG7 moet je ook vanaf blijven.
Audi’s van 2010 tot 2013 met benzine motor laat ik liever staan. Tegenwoordig zijn de tfsi blokken weer super. Net zoals de DSG6. DSG7 moet je ook vanaf blijven.
Laatst gewijzigd door Bart-S op 18 nov 2018, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Buurman rijdt in een Volkswagen Polo?writers schreef: ↑18 nov 2018, 11:44Mijn buurman zegt:
Audi A2 , niet aan beginnen.
Hij zegt , en dat geldt voor alle audi zegt hij:
Zo gauw ze aan de 200.000 km zitten draaien de meeste motoren in de soep??
Kan me dat niet voorstellen met al die liefhebbers hier.
Is dit een bekend probleem??
Writers
Motorisch is de Audi A2 te vergelijken met Skoda Fabia/Seat Ibiza/Volkswagen Polo en daarmee net zo (on)betrouwbaar.
Zoals door andere forummers aangegeven, de jongste A2'tjes zijn inmiddels al meer dan 12 jaar oud.
Bij dit soort leeftijden is de staat van onderhoud veel belangrijker dan de km-stand.
Ik zou me niet teveel op de kleur/km-stand vastpinnen, en al helemaal
niet aan buurmannen met "verstand" van auto's.
Wat is de reden voor de keuze voor de A2?
- FrankDercks
Geen idee of je de volgende auto cq de advertentie al (ergens) bent tegengekomen, maar ik kwam hem toevallig tegen:
https://www.speurders.nl/overzicht/auto ... 89580.html
P.s. Zelf ben ik op zoek naar de (sport)stoelen in deze auto. Maar om nu de hele auto daarvoor te kopen...
https://www.speurders.nl/overzicht/auto ... 89580.html
P.s. Zelf ben ik op zoek naar de (sport)stoelen in deze auto. Maar om nu de hele auto daarvoor te kopen...