nogmaals voorstellen
- werner
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hi all,
Ik heb me een jaar of 4 geleden als eens voorgesteld als eigenaar van een kobaltblauwe 1,4 benzine. Al 4 jaar veel plezier van. Toen onze 2e auto, een 1998 knalgele Citroen Saxo ermee ophield vorige week heb ik dan ook maar nog een A2 gekocht: een eveneens kobaltblauwe 1,2 TDI uit 2005. Zie foto's.
Nu ik hier toch 'aan het woord' ben nog een vraag over de radio. In mijn benzine zit een concert. Prima, wel ooit andere speakers in gemaakt (foto's op dit forum gepost destijds). In de TDI zit geen radio. Ik heb intussen wel een concert gevonden op marktplaats, uit een audi A4, dus daar zal het frontje van gezaagd moeten worden. Tot zo ver geen probleem. Ik zou echter graag een aux ingang willen. Er zijn aanbieders zat die een aux kabel leveren met een connector die het cd-wisselaar deel van de 20 polige aansluiting gebruiken. Dan past die 20 polige stekker die nu de achterspeakers bedient en de info op mijn dashboard verzorgt toch niet meer ?? of zie ik iets over het hoofd ?
Ik heb me een jaar of 4 geleden als eens voorgesteld als eigenaar van een kobaltblauwe 1,4 benzine. Al 4 jaar veel plezier van. Toen onze 2e auto, een 1998 knalgele Citroen Saxo ermee ophield vorige week heb ik dan ook maar nog een A2 gekocht: een eveneens kobaltblauwe 1,2 TDI uit 2005. Zie foto's.
Nu ik hier toch 'aan het woord' ben nog een vraag over de radio. In mijn benzine zit een concert. Prima, wel ooit andere speakers in gemaakt (foto's op dit forum gepost destijds). In de TDI zit geen radio. Ik heb intussen wel een concert gevonden op marktplaats, uit een audi A4, dus daar zal het frontje van gezaagd moeten worden. Tot zo ver geen probleem. Ik zou echter graag een aux ingang willen. Er zijn aanbieders zat die een aux kabel leveren met een connector die het cd-wisselaar deel van de 20 polige aansluiting gebruiken. Dan past die 20 polige stekker die nu de achterspeakers bedient en de info op mijn dashboard verzorgt toch niet meer ?? of zie ik iets over het hoofd ?
- Bijlagen
-
- 20190417_135848.jpg (2.51 MiB) 3837 keer bekeken
-
- 20190417_135903.jpg (1.84 MiB) 3837 keer bekeken
-
- 20190417_135920.jpg (2.75 MiB) 3837 keer bekeken
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

Stereo heb ik (nog) niet veel kaas van gegeten, althans niet in auto's.....maar ik weet zeker dat je hier info kan opdoen, en misschien komt @DED@2 er nog even in, wat mij betreft een Guru op dit gebied.
Cheers, Menno.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- werner
Ik had niet veel keus met het bouwjaar. Hier in Amsterdam krijg je om millieu-redenen geen parkeervergunning voor een diesel van voor 1 jan 2005. Gelukkig vond ik deze van 02-02 2005
Wel gek dat dat op bouwjaar gaat. Een nieuwe Range-rover stoot zeker 3 keer zoveel elende uit maar daar krijg je probleemloos een vergunning voor !
Wel gek dat dat op bouwjaar gaat. Een nieuwe Range-rover stoot zeker 3 keer zoveel elende uit maar daar krijg je probleemloos een vergunning voor !
Laatst gewijzigd door werner op 17 apr 2019, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Hallo Werner,
Dit kan prima, hier zijn mini iso adapter voor verkrijgbaar. Let op de originele radio’s van 1e en 2e generatie hebben een bijzondere communicatie met de vd wisselaar aansluiting. Je kunt niet elke aux hier op aansluiten. Je moet als het ware de radio voor de gek houden dat er nog steeds een wisselaar is aangesloten. Ook hier zijn meerdere aanbieders voor binnen elk budget. Eea hangt af wat je wilt uitgeven. Marktplaats kan een goede bron zijn.
In de foto’s een voorbeeld van de 20-polige adapter en een aux aansluiting die ik zelf gebruik. Succes en als je er niet uitkomt, laat maar horen
Dit kan prima, hier zijn mini iso adapter voor verkrijgbaar. Let op de originele radio’s van 1e en 2e generatie hebben een bijzondere communicatie met de vd wisselaar aansluiting. Je kunt niet elke aux hier op aansluiten. Je moet als het ware de radio voor de gek houden dat er nog steeds een wisselaar is aangesloten. Ook hier zijn meerdere aanbieders voor binnen elk budget. Eea hangt af wat je wilt uitgeven. Marktplaats kan een goede bron zijn.
In de foto’s een voorbeeld van de 20-polige adapter en een aux aansluiting die ik zelf gebruik. Succes en als je er niet uitkomt, laat maar horen

- Bijlagen
-
- De aux met inbouwdoos voor oem- look
- 445988EB-C9B8-493C-93FF-B013C5058E48.jpeg (46.45 KiB) 3808 keer bekeken
-
- De adapter. Zonder knippen in de kabelboom
- 5D4F39DF-A1F7-426A-9D37-97736EAE940B.jpeg (56.6 KiB) 3808 keer bekeken
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
Ik heb deze al een jaartje in gebruik, werkt perfect. Bij Ali.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20190417-221211.png (497.65 KiB) 3770 keer bekeken
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- werner
Ik zou het liefst een snoertje met 3,5 mm plugje gebruiken om het geluid uit een telefoon o.i.d. af te spelen. Ik neem aan dat de bovenste optie dat heeft, maar kan het niet zien of ergens vinden
- Peter_Maathuis
- Moderator
Ik zou, als je toch een aansluiting maakt, er meteen een nemen waar een SD-kaartje in gaat - de moderne CD-wisselaar. De radio ziet geen verschil en je kunt veel meer muziek meenemen...
Met USB, 3,5 mm en SD-slot voor ca € 50 te koop.
Ik had er zo een in mijn eerste A2 (de huidige heeft een CD-wisselaar). Zo'n kastje is mooi weg te werken in de rechter bovenhoek van het aflegvakje onder de airco-bediening (twee tiewraps en het blijft demontabel).
Met USB, 3,5 mm en SD-slot voor ca € 50 te koop.
Ik had er zo een in mijn eerste A2 (de huidige heeft een CD-wisselaar). Zo'n kastje is mooi weg te werken in de rechter bovenhoek van het aflegvakje onder de airco-bediening (twee tiewraps en het blijft demontabel).
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Of met deze handleiding 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16