Moet je dat wel kunnen qua gezondheid! Beetje kort door de bocht zonder achtergrond te weten. Dat is ook de reden dat we een auto hebben met hogere instap.Veertienmeizeventien schreef: ↑10 jun 2019, 07:49
Zo...
(hierbij mijn slechtste post tot op heden...: )
Fietsen!!
Even voorstellen
- CobaltA2
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hij zei al "mijn slechtste post" maar bedoelde dat ongetwijfeld als grap...
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
ja...Peter_Maathuis schreef: ↑10 jun 2019, 11:53Hij zei al "mijn slechtste post" maar bedoelde dat ongetwijfeld als grap...
sorry...
ik schiet ook wel eens naast...

betutteling is zinloos; passie is Goud
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Een 1.4 diesel heeft geen turbo met verstelbare schoepen, maar een waste gate. Tenzij dat bij een 90 pk versie anders is.
De verstelling van de turbo om de druk te regelen zit vaak vast door roet in het verstelmechanisme.
Het hendeltje bij draaiende motor een keer of 50 op en neer halen zal de slag van de verstelling gaandeweg doen toenemen en daarmee de kans dat bij rijden de turbodruk buiten de specificaties valt doen afnemen. Als de turbodruk onder of boven de specificaties komt gaat de motor in de noodloop en komt er een dienovereenkomstige foutmelding.
Als de turbo zn werk op deze manier weer doet zal hij na verloop van tijd weer vaster gaan zitten door roetvorming. De oplossing hiervoor is de egr klep af te blinden met een koperen plaatje dat de opening in de pakking helemaal afsluit. De electronica reageert bij een diesel hierop niet. De turbo zal dan steeds beter gaan regelen. Ik spreek uit ervaring bij diverse diesels.
De verstelling van de turbo om de druk te regelen zit vaak vast door roet in het verstelmechanisme.
Het hendeltje bij draaiende motor een keer of 50 op en neer halen zal de slag van de verstelling gaandeweg doen toenemen en daarmee de kans dat bij rijden de turbodruk buiten de specificaties valt doen afnemen. Als de turbodruk onder of boven de specificaties komt gaat de motor in de noodloop en komt er een dienovereenkomstige foutmelding.
Als de turbo zn werk op deze manier weer doet zal hij na verloop van tijd weer vaster gaan zitten door roetvorming. De oplossing hiervoor is de egr klep af te blinden met een koperen plaatje dat de opening in de pakking helemaal afsluit. De electronica reageert bij een diesel hierop niet. De turbo zal dan steeds beter gaan regelen. Ik spreek uit ervaring bij diverse diesels.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het probleem nu precies was.
(Als ik moet gokken zou ik zeggen lek in de laadluchtkoeler).
Misschien nog iets te vroeg om wat te zeggen? Maar zou het tzt wel graag willen weten.
(Als ik moet gokken zou ik zeggen lek in de laadluchtkoeler).
Misschien nog iets te vroeg om wat te zeggen? Maar zou het tzt wel graag willen weten.