Laat ik eerst wat over mezelf vertellen. Als zelfstandige die plots wel erg veel op kantoor 70 km van de woonplaats moet zitten bekroop me de noodzaak om m'n oer zzp-auto (Volvo V70 D5) aan te vullen met een tweede, voor koninklijke belastingen en koninklijke Shell wat minder lucratieve auto, die met name mijn vrouw haar dagelijkse woon-werk verkeer van 40km per dag kan opvangen zonder dat ze bij vrienden moet aankloppen voor een leenauto... En dan liefst ook eentje die wel welkom is in door dieselverboden geteisterde binnensteden.
Al sinds de eerste berichten 20 jaar geleden over de vernuftige kleine Audi was ik gecharmeerd door het ontwerp en de filosofie. Toegegeven, ik ben één van de zeldzame mensen die dat ook heeft bij de Fiat Multipla, maar gelukkig kon m'n vrouw haar teleurstelling in mijn kennelijk slechte smaak na een nachtje ballingschap in de logeerkamer direct vergeten toen ik de A2 voorstelde.
Een A2 dus. Na wat zoeken hebben we er eentje gevonden, binnen het budget. 1.4 benzine, piniengrün, met wat prettige extra's. Zoals gezegd, hij heeft ondanks een nette onderhoudshistorie en realistische kilometerstand van net geen 2 ton wel verbeterpunten, optisch maar ook technisch. Maar daar was de prijs ook naar. Ik maak me geen illusies, hij moet nagezien worden en het zal nog wel wat gaan kosten. Maar hopelijk kan ik met wat hulp hier een eind op weg worden geholpen en deze A2 de liefde geven die hij in onze ogen inmiddels al heeft verdiend