Verse A2 bezitter

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Alta Plana
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 jul 2019, 22:35 2 x

Recent heb ik een 1.4 benzine uit 2002 gekocht. Daar is een probleem mee, maar daar zal ik later een topic over openen.

Laat ik eerst wat over mezelf vertellen. Als zelfstandige die plots wel erg veel op kantoor 70 km van de woonplaats moet zitten bekroop me de noodzaak om m'n oer zzp-auto (Volvo V70 D5) aan te vullen met een tweede, voor koninklijke belastingen en koninklijke Shell wat minder lucratieve auto, die met name mijn vrouw haar dagelijkse woon-werk verkeer van 40km per dag kan opvangen zonder dat ze bij vrienden moet aankloppen voor een leenauto... En dan liefst ook eentje die wel welkom is in door dieselverboden geteisterde binnensteden.

Al sinds de eerste berichten 20 jaar geleden over de vernuftige kleine Audi was ik gecharmeerd door het ontwerp en de filosofie. Toegegeven, ik ben één van de zeldzame mensen die dat ook heeft bij de Fiat Multipla, maar gelukkig kon m'n vrouw haar teleurstelling in mijn kennelijk slechte smaak na een nachtje ballingschap in de logeerkamer direct vergeten toen ik de A2 voorstelde.

Een A2 dus. Na wat zoeken hebben we er eentje gevonden, binnen het budget. 1.4 benzine, piniengrün, met wat prettige extra's. Zoals gezegd, hij heeft ondanks een nette onderhoudshistorie en realistische kilometerstand van net geen 2 ton wel verbeterpunten, optisch maar ook technisch. Maar daar was de prijs ook naar. Ik maak me geen illusies, hij moet nagezien worden en het zal nog wel wat gaan kosten. Maar hopelijk kan ik met wat hulp hier een eind op weg worden geholpen en deze A2 de liefde geven die hij in onze ogen inmiddels al heeft verdiend :)
auto.jpg
auto.jpg (87.12 KiB) 2820 keer bekeken
Johan 3L

13 jul 2019, 22:44 0 x

Laat ik eens de eerste zijn die je welkom mag heten op dit mooie forum, boordevol informatie over de A2.

Maar ik zift graag altijd even mug.
Als je over een jaar nog eens een reactie leest op je openingspost, staat er nog steeds "verse A2 bezitter"
Nu slaat dat nog op je auto.
Alta Plana
Audi A2 clublid

13 jul 2019, 23:02 0 x

Dank voor het welkom :) Mocht die A2 er al ooit komen, dan is deze A2 waarschijnlijk al verpand en heb ik hier niets meer te zoeken ;)
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

14 jul 2019, 00:35 1 x

H E L D! :heart:, Volvo is goed, en de Multipla...... Misschien komt er hier ooit nog eens één...... In ieder geval vin ik ze ook wel leuk (shtttt, stiekum, niet verder vertellen!), net zo briljant bedacht als een A2!

Welkom!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

14 jul 2019, 13:16 0 x

Een Multipla, vele vrouwen denken gelijk dat je voor haar deze kocht om alle 6 stoelen te vullen!

Ja, de bekende grap waarom deze auto zo geweldig is.
De eerste was erg extreem ontwerp, Olie B Bommel mobiel, en wegens de uitspraken en lage restwaarde nooit naar gekeken maar als 2x uitleen auto, best ruim en goede wegligging.
Ook rijd de Multipla stukken beter dan een Panda, die TwinAir is echt een ramp, eerst gas geven om te voorkomen dat de motor afslaat en waarom daar nu een dure radio in zat?

Welkom en we zien later wel welke groene het is geworden, mooie en redelijk verkochte kleur.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

14 jul 2019, 14:01 1 x

@Spits,
Guilty pleasures are still ...pleasures!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

14 jul 2019, 15:44 0 x

@Alta Plana ,

Van harte welkom op dit prachtige forum, je zal hier de info vinden die je zoekt.

Veel plezier met vrjouw A2, wellicht treffen we elkaar eens op een meeting.

Koos
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Plaats reactie