Opnieuw beginnen: Rode CS 90pk Tdi

Stel hier jezelf en je A2 voor.
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

08 dec 2019, 09:11 1 x

Als de inlaat schoon is/blijft, dan zal er minder van die roetkoek in de motor komen. Effect daarvan is een langer leven van de motor. 6-7 ton rijden met een auto is zeer gunstig gebruiken van geinvesteerde grondstoffen en energie. Bovendien zal het verbruik van zo'n schone motor lager zijn dan dat met zo'n gesmoorde inlaat. Ik denk dat het positieve effect van een EGR op de uitstoot van de auto alleen voor de eerste 100.000 km geldt, daarna werkt ie contraproductief...
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

08 dec 2019, 09:50 1 x

rolf schreef:
08 dec 2019, 00:46
Schone diesels......hahahaha, yeah, right. :mrgreen: :P
Dat klopt, en dé oplossing is............gewoon betalen!! :joy: :joy:

Het jammere is dat de nieuwe euro6 motoren echt schoon en economisch draaien. Deze techniek ligt al jaren op de plank, maar de industrie heeft een zeer grove fout gemaakt door het gesjoemel met zowel de software als het niet gebruiken van deze techniek. Qua footprint, dus bouwen en gebruiken van zowel een ev als fossiel aangedreven variant zou beide goed gebruikt kunnen worden. Op de lange afstand blijft de ev een draak van een auto, zeker bij fatsoenlijke snelheden (ritje naar DL en terug met een Tesla, een zeer enerverende ervaring....... :joy: ), in de stad, en dus op korte afstanden is de ev absoluut een goede.

Je zat er de vorige keer om te lachen Rolf, maar in een stad -waar de lucht dus niet schoon is- is het mogelijk dat de uitlaatgassen schoner uit de uitlaat komen dan de lucht die de motor inademt bij de nieuwste generatie dieselmotoren.

Jos.
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 dec 2019, 11:34 0 x

Inderdaad helemaal fout, verbieden en slopen is beter.
Maar dat kan je de eigenaren niet aan doen om die financieel zo te straffen, daarom een ontmoedigingsbeleid.
Na de diesel komt benzine aan de beurt.........

En die Duitse schone diesel sprookjes geloof ik niet zo meer in, gek he?
Het is oprekken van het onontkomelijke.

Maar goed, back to Spits zijn mooie rode. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door rolf op 08 dec 2019, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

08 dec 2019, 11:35 0 x

Ik ga zodra ik de AMF / AUA ombouw klaar heb die diesel ook eens bekijken....

Maar ik heb een echte sjoemel EV!
Een met beperkte hoeveelheid batterijen omdat bij 3x zoveel er maar 2x uit komt omdat die batterijen zo zwaar worden en hij stroom gaat zuipen!

Verder zit er nog wel een diesel tankje in! Voor de Webasto Stand Kachel dus met Phone aanzetten en warm weg rijden!
Maar als ik retour Luxemburg wil en 800 Km moet afleggen zonder laadstop?
Dan monteer ik een Aanhanger met aggregaat. Deze 1.2 Tdi bespaar diesel heeft geen bak meer maar een Dynamo en dan rij ik dus met een Diesel gestookte Lader op 100% Vuile stroom!

Een aanhanger kreeg geen belasting, net als de EV ervoor en valt ook buiten elke Milieu zone !

De BMW I3 en de Opel Ampera /Chevrolet Volt met brommobieltje achterin betalen wel belasting!

En hoe zijn de Noorse wetten?
Mag Rolf hier in zijn Leaf komen voorrijden met een aanhanger met aggregaat?
Benzine, LPG of Diesel, zelfs een stoommachine op Stink kolen zullen wij accepteren!

Omdat Amsterdam een totaal Diesel verbod wil dus ook boten en ketting zagen en zo... moet ik even deze aggregaat even uitzetten binnen de rondweg... maar die afstand overLEAF ik wel. :@@
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 dec 2019, 14:42 2 x

rolf schreef:
08 dec 2019, 11:34

Maar goed, back to Spits zijn mooie rode. :mrgreen:
Dit topic gaat over een sofisticated ultra moderne en krachtige ATL met Euro4 classificatie......
Die van mij is wat grofStoffelijker.... Maar fijn dat je 'm mooi kan vinden! :mrgreen:
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 dec 2019, 20:26 1 x

@Airspeed, even een vraagje; ik lees je topic nog eens vanaf het begin, en lees dat het al 't tweede blokje is wat de handdoek in de ring had gegooid.....

Nu valt mij ook op dat er achterop de auto de letters MTM pronken.
Nu weet ik dat dit een Duitse tuning firma is.
Zou het misschien kunnen dat je A2 tot het uiterste getuned is middels de ECU (te hoge turbodruk oid)? Misschien interessant om te weten, en niet straks je harde werk voor niks te laten zijn.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Airspeed
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

08 dec 2019, 21:41 1 x

Logische gedachte (en ook bij mij ging bij MTM een belletje rinkelen), maar ik zag laatst deze letters ook voor 1,95 te koop waren op Alibaba in een set. Incl verzendkosten :joy:

Meestal gaan ze stuk door gescheurde boost slangen (of de oliepompaandrijving) begreep ik, daarna draait de turbo te hoge toeren en gaat eraan. Hier zijn gelukkig de drukslangen vervangen.

Ik denk dus dat het MTM verhaal allemaal 'nep' is, maar zal hem tzt eens op de bank zetten en dan zien we wel of eraan getuned is of niet ;-)
Airspeed

09 dec 2019, 20:37 3 x

Na hééééeeel veel slangen, slangetjes, stekkers en wat dies meer zij, losgehaald te hebben, is eindelijk het dooie motorblok eruit, yeah!
Wat een werk, pfft!

Afbeelding

Even snel aan de turboschoepen proberen te draaien, maar ook de turbo is dood bij de oude motor: vast.

Nu ga ik het druklager ook maar meteen ff vervangen, maar iemand een idee of uit dit oude Valeo lager nummer een productiedatum te destilleren is?
Afbeelding
Airspeed

02 feb 2020, 18:11 3 x

Even wat minder tijd gehad voor het A2 project, maar het 'nieuwe' motorblok hangt inmiddels erin, moet alleen nog alle slangen en appendages terug monteren.
Tijdens het sleutelen rond de bak merkte ik dat het 'omhoog trekken' van de schakelas (dat doet één van beide schakelkabels), erg veel speling had: de witte kunststof glijnok leek de boosdoener. Dus een nieuwe besteld (6,25 euro) en vandaag ff gemonteerd.

Omdat het effect zo groot was en het monteren zo makkelijk ging, laat ik het hier ff apart zien.
Het ijzeren wiel waarop de glijnok schuift, roest makkelijk, zo ook bij mij en dan slijt het natuurlijk nog sneller.
Om de schakelstang los te halen, een borgklipje loshalen met een klein schroevendraaiertje: lipje terugduwen en de clip schuift zo van de as af, dan asje iets terugtrekken en de glijnok kan verwijderd worden (zit erop drukt).
Ijzeren wiel schijf even opgeschuurd en ingevet, nwe glijnok erop drukken, asje terug duwen, clip erop drukken: klaar!

Dit is de hoek waar je moet zijn: )bovenop de bak)
Afbeelding

As terugtrekken, oude zooi zichtbaar:
Afbeelding

Slijtage duidelijk toch?
Afbeelding

Nieuwe op z'n plaats met weer een gladde en ingevette schijf/rails:
Afbeelding
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
bono05
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2020, 20:25 0 x

OK/ Wat is het bestelnummer van het onderdeel?
Plaats reactie