Bij deze kan ik eindelijk vertellen dat ook ik, over een paar dagen een A2 heb! De totstandkoming hiervan heeft heel wat voeten in de aarde gehad.
Naast mijn Zwart Grijze Smart Roadster Coupé ((KF-388-T)erg leuk kartje!), was ik op zoek naar een ietwat praktischer autootje, welke betrouwbaar, ruim, efficiënt en licht van gewicht is. En ja, dan kom je al snel uit bij dit toffe wagentje.
Wat ikzelf zo ontzettend tof vind aan deze Audi, is dat hij van buiten compact is maar dat van binnenuit het tegenovergestelde blijkt.
Met enorme interesse heb ik dan ook heel veel onderwerpen hier op het forum lopen lezen en kwam daarbij tot de conclusie dat ik de 2004/2005 1.4 versie benzine graag zou willen hebben.
Na een weken zoeken naar een geschikte wagen op het internet vanuit uitvalsbasis 'Nijmegen', heb ik afgelopen januari de eerste poging gewaagd om een A2 2003 160k aan te schaffen bij iemand in Maastricht. Dat was niets (koppeling kwam zo laat op dat hij telkens bijna afsloeg, remschijven op, benzineklep aansturing stuk, afkeur krassen op de voorruit door krassende ruitenwissers, rare gier direct na het starten van het wagentje, distributie aan vervanging toe, bla bla.). Conclusie: niet kopen.
De tweede auto waar ik in februari naar ben gaan kijken heeft een nog véél interessanter verhaal. In dit geval ging het om een diep blauwe, bijna zwarte A2 bij een dealer in Zwolle. Dit was een heel leuk wagentje die gewoon op orde was (,alleen paste de reservesleutel niet, die was gewoon van een andere wagen, hahaha!). bouwjaar 2005 144k op te teller. Kenteken PH-479-P.
Ik had voor EUR3400 afgedongen dat de wagen opnieuw gekeurd zou worden en dat de ABS Sensoren (wat daar reeds bekend was,) aan de voorzijde vernieuwd moesten worden.
Na aanbetaling ben ik huiswaarts gekeerd in de veronderstelling dat ik de wagen enkele dagen later kon komen ophalen. Dit laatste is echter nooit gebeurd.
Op de dag van de volgende afspraak had ik de dealer gebeld met de vraag of de afspraak nog door ging. Wat ik toen hoorde was schrijnend. Blijkbaar was dat wagentje in eigendom van de garagebaas zijn 'verkoper'. Deze 'verkoper' heeft blijkbaar tijdens het naar de garage rijden om de auto te laten keuren/ repareren, hem frontaal geparkeerd in de achterkant van een andere auto waar een trekhaak op zat.
Conclusie: de zakenman heeft de verkoper ontslagen en de wagen mee de hort op gestuurd (want het was namelijk al "het zoveelste incident",). De gebruikte, maar in goede staat verkerende winterbanden die ik reeds na de eerste bezichtiging had meegenomen mocht ik houden en mijn aanbetaling mocht ik op komen halen.
De koop ging dus gewoon niet meer door. Foto's van het ongeval heb ik nooit mogen ontvangen. Ook mocht ik geen contact opzoeken met zijn verkoper.
Een paar weken later heb ik overigens wel gewoon weer mijn aanbetaling opgehaald. Dat was gelukkig allemaal geen probleem.
Echter wel een zeer, zeer, zeer, raar verhaal waar jullie zelf een interpretatie aan mogen geven. Ik vond dat het zaakje in ieder geval stonk.
Daarna niets meer van de hele wagen vernomen.
Hierna heb ik de afgelopen maanden zonder succes sluimerend lopen zoeken naar een geschikte A2.
En nu, juni 2020! De bovengenoemde A2 staat nu blijkbaar weer te koop via autobedrijf 'Hoge' in Emmen!
Ik hoef hem in ieder geval niet meer te hebben want er zitten rare verhalen achter die eigenaren van dit wagentje.
Maar nu, 2 dagen geleden, vond ik ook meteen een andere A2 met 237k op de teller uit 2004 met verse APK. Ik ben direct gaan kijken omdat deze wagen relatief dicht bij huis te koop stond.
Buiten een paar praktische problemen (Achterbank gaat niet plat omdat de trekhendel niet meer functioneert, rijders deur gaat niet meer helemaal open, wat krassen), was deze wagen gewoon op orde.
Woensdag kan ik hem dus ophalen!

Groetjes aan jullie allen, Thomas