A2 1.4 Delfingrau 2003 stelt zich voor

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Romulus

08 mar 2010, 20:49 0 x

Hoi mede-A2-enthousiasten,

Met de wagen intussen al vier dagen voor de deur wordt het hoog tijd me voor te stellen!

De eerste vier jaar van mijn autorijdend leven deelde ik met een witte Caddy SDI die ik van 160dkm naar 255dkm gestuurd heb. Fijne auto om mee te beginnen en met een studenten-MRB-tarief ;) (grijs kenteken 130,- per jaar) nog betaalbaar ook. Heel wat kleine dingen aan verbeterd met als hoogtepunt een ombouw naar 100% PPO. De Caddy heeft ons zelfs naar de Noordkaap gebracht (en weer veilig thuis).

Echter intussen was het meisje in mijn leven gekomen en de wens van meer zitplaatsen kwam op. Bovendien was het studententarief geschrapt (flauw, ze wisten zeker dat ik was afgestudeerd). We konden toen de Golf Variant 1.8 GL van haar ouders overnemen en de Caddy verkopen aan een producent van PPO. De volgende vier jaar hebben we de dragongreen Golf van 1995 van 171dkm naar 222dkm gebracht. Nog fijnere auto, stuk vlotter en betrouwbaar - hij heeft ons nooit laten staan. Ook hier weer veel details aangepakt, zoals hoofdsteunen en leeslampjes achter, mistlampen, een Vento console (opbergvak met 12V stopcontact) en een origineel VW cruise control (vacuümsysteem). Intussen ook het nodige onderhoud gepleegd (nieuwe radiateur en thermostaat, vier nieuwe veerpoten, kachelbediening) en vooral veel roest :s hock: beteugeld. Dat laatste zorgde er, samen met nog meer onderhoud en gebrek aan veiligheidsvoorzieningen, voor dat we langzaamaan uitkeken naar de volgende stap.

Als W-man (energietechnoloog in de duurzame hoek) was ik altijd al gefascineerd door het innovatieve van de A2. Langzaamaan het meisje ook aan dit idee laten wennen en haar zelfs enthousiast gekregen. Dit voorjaar hebben we na lang sparen onze wens in vervulling kunnen laten gaan: we hebben deze Delfingraue A2 uit 2003 gekocht met nog geen 90dkm op de teller. Dat is passend vervoer voor onze zoon die midden januari geboren is!

We hopen de A2 nog lang (4 jaar op z'n allerminst) en gelukkig te mogen rijden, en ik hoop dat ik er nog her en der wat aan kan verfijnen. De auto overtuigt me hoe langer hoe meer. Ik houd jullie op de hoogte en hoop her en der ook wat aan het forum te kunnen bijdragen. Tenslotte was het dit en het Duitse forum dat mijn laatste vragen rond de A2 beantwoord heeft.
<!-- ia0 -->album98.jpg<!-- ia0 -->
<!-- ia1 -->album99.jpg<!-- ia1 -->
Peter

08 mar 2010, 21:59 0 x

Hoi en welkom ! Mooi (auto)verhaal. We hebben nog een PPO-man op het forum (vegamobiel). Ennuh, gefeliciteerd met je zoon !
Gerrit-Jan

08 mar 2010, 22:24 0 x

welkom op het hét A2 forum

grappig is dat ook ik ongeveer 1,5 maand na de geboorte van mijn zoontje mijn A2 heb gekocht :)

Groeten!
Johan

09 mar 2010, 16:11 0 x

Leuk verhaal!

Alsnog welkom hier. ;)
rini

09 mar 2010, 21:52 0 x

nou proficiat romolus met je zoontje,en een mooie a2 hoor,hopen dat je er veel plezier van zult beleven net als ik en de andere op de site,groetjes rini
Romulus

20 mar 2010, 01:15 0 x

Dank voor jullie respons! Ook namens mijn zoon natuurlijk die nog even op mijn buik ligt te slapen voor ik hem in bed leg (mama slaapt al)...

Vandaag kon ik eindelijk de A2 terug ophalen. De trekhaak is gemonteerd en enkele garantiepuntjes opgelost waaronder portierslot linksachter (microswitch overleden). Weer een genot om in de A2 te rijden na 1,5 dag in een Peugeot gebakje uit het jaar plop :mrgreen:
De hoeveelheid werk om de trekhaak te monteren was de garage vies tegengevallen. Gelukkig hadden we een vaste prijs afgesproken (de prijs van Audi zelf, bijna 900 euro) zodat ik geen risico liep. En de haak gaat bij de Bovag-garantie bij in, zodat we één aanspreekpunt hebben als er wat niet in de haak ;) zou zijn.
Tenslotte vanavond voor het eerst getankt. Dat viel niet tegen met 1:18, dat gaan we eens proberen vast te houden!
Romulus

26 sep 2010, 00:47 0 x

Na een half jaar blijkt dat we de A2 veel gebruiken: er staat bijna 12.000 km meer op dan bij aankoop. Voorgaande jaren reden we wel eens minder dan 12.000 per heel jaar... maar toen hadden we ook nog geen 3 kleine kinderen in de familie, verspreid over Nederland.
Onze A2 is dan ook een heel fijne auto gebleken. We hebben al snel geleerd met 'm om te gaan (o.a. met wat meer gevoel koppelen bij het wegrijden) en hij (ze?) geeft daar veel voor terug. Het verbruik lijkt zich inderdaad op 1:18 in te stellen (weinig stadsverkeer, weinig airco, af en toe een aanhangertje) waarbij we ook al beter dan 1:20 gescoord hebben. Het olieverbruik vind ik met ongeveer 0,5 liter op 4000 km (LL) aanvaardbaar. Het enige probleem dat tot nu toe niet is opgelost, heeft met de centrale vergrendeling te maken. Bij het op contact draaien sluit en opent de CV alle deursloten. Vermoedelijk zit er ergens een kapotte microswitch in een slot. Het geluid irriteert me, het hoort niet en 't lijkt net alsof je met je "dikke vingers" de knopjes op de sleutel bedient. Volgende week gaat de A2 nog een keer naar de verkoper die het als uitvloeisel van de garantie zal proberen op te lossen. De eerste keer is dat (met alleen basisinstelling uitvoeren) niet gelukt.

Vorige week zijn we op vakantie naar de Eifel geweest (een week in een huisje). De auto zat behoorlijk vol, maar we krijgen het erin zonder dakkoffer of aanhanger. Als we volgend jaar gaan kamperen, zal dat wel anders worden. Op de Autobahn blijkt waarvoor de A2 ontworpen is: hij ligt als een huis en loopt prachtig. Kilometers vreten is geen kunst (en dat met de 1.4 en het standaard onderstel). Maar ook op de bergweggetjes in de Eifel vond ik de auto verrassend: ondanks de geringe trekkracht onderin kun je er toch erg lekker haarspeldbochtjes mee rijden. Kennelijk maakt het lage gewicht hier veel goed, de bochten nemen en vlot uitaccelereren in 2 is geen probleem. En met de korte draaicirkel kun je lekker scherp de bocht om. Ik heb me wel geamuseerd 8-)

Tenslotte blijkt dat meerderen de A2 een lekker ding vinden. De lama's in Wildpark Daun waren dol op aluminium (of restjes wax?) :s hock:
<!-- ia0 -->album167.jpg<!-- ia0 -->
Romulus

27 nov 2010, 17:19 0 x

Na nog eens twee maanden weer eens een update. Twee weken terug hebben we de 100.000 km grens gebroken en wat denk je - hij doet het nog steeds gewoon. Ik had natuurlijk niet anders verwacht 8-) :lol:

Sinds deze week liggen de winterbanden erop. De velgen zijn originele 5,5J stalen 15" velgen, zilvergrijs gespoten. Ik had oorspronkelijk 175/60R15 banden gewild van Semperit, maar die waren al snel uitverkocht. De Hankook die ik als alternatief in die maat wilde, idem dito. Uiteindelijk zijn het Hankook W440 Icebear in 165/65R15 geworden. Eén maatje smaller dus. Ik verwacht voor 57 euro per band geen wonderen maar wilde wel per se een goed geteste band.

Net op tijd voor de sneeuw van vanmorgen ;)
Echte rijervaringen kan ik nog geen melden (van de garage naar huis, 3 stoplichten...) maar dat komt nog wel. Ze lijken wat soepeler dan de Michelin Energy zomerbanden in 175/60R15 op de 6-arm Style-velgen.
<!-- ia2 -->album186.jpg<!-- ia2 -->
<!-- ia1 -->album189.jpg<!-- ia1 -->
<!-- ia0 -->album188.jpg<!-- ia0 -->
Romulus

03 mei 2011, 22:32 0 x

Na de beurt van gisteren met nieuwe banden nu toch even een fotootje kunnen schieten van de wagen.

Betere foto's volgen nog wel. Ik vind het achteraf geslaagd, wat mij betreft had deze velg ook origineel op de A2 geleverd kunnen worden. Bovendien is deze (gesmede) velg erg licht, nog iets lichter dan de originele "Schmiedeleicht" en veel lichter dan de 6-arm "Style" velgen die we als zomerset hadden. Lichtere velg = minder onafgeveerde massa = meer comfort en beter rijgedrag.
En deze bandenmaat (175/65) mag hij rustig hebben, het alternatief was 185/60 geweest (breder, iets minder hoog, tientje duurder).

Door de tussenstap met de Contis kan ik niet helemaal zuiver vergelijken met de Hankook winterbanden, deze Michelins lijken wat soepeler. We hebben zo'n 5000 km met de Hankooks gereden en ik vind het een goede keus. Verbruik, rijgedrag, comfort, geluid - ik ben (voor die prijs zeker) niet teleurgesteld. Hopelijk gaan we van de nieuwe zomerbanden minstens zoveel plezier hebben. Eind deze week gaan we ze twee weken proberen op vakantie naar Oostenrijk.
<!-- ia0 -->album261.jpg<!-- ia0 -->
Smarty707
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

03 mei 2011, 23:24 0 x

Zonder grapje maar voor Oostenrijk en ook zuid-Duitsland zou ik gezien de weersomstandigheden vandaag en de komende dagen zeer zeker de winterbanden er weer onder leggen. Op enkele autowegen in zuid-Duitsland was rijden vanwege enorme sneeuwval bijna geen verkeer mogelijk.

Groetjes
Smarty
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
Plaats reactie