Dank voor jullie fijne en hartverwarmende reacties, dat waardeer ik zeer!
Het is al met al inderdaad een zeer prijzige A2 geworden en daar heeft de aankoopprijs zeker een groot aandeel in. Daar komt wel bij dat er voor dat geld ook wel het een en ander al is gedaan voor aflevering, zoals deels achterstallig onderhoud wegwerken en modificaties, waaronder cruise control, mistlampen, parkeersensoren enzovoort.
Maar het is niet mals.
@Airspeed
Ik had het inderdaad al gelezen.
Daar schrok ik toch wel even van.
In dat opzicht valt het dan ook wel weer mee, maar het kan misschien toch net de trigger zijn voor dit blok om op drie poten te gaan lopen.
Ieder mens zit anders in elkaar, maar ieder motorblok blijkbaar ook.
Stiekem hoop ik dat het met een nieuwe bobine op cilinder 2 gewoon is opgelost, al blijft het dan wel raar dat het mengsel te arm is...
@eekhoorntje
Welke bougies adviseerde jij ook alweer voor een lange levensduur?
@TDI3
Dank voor je mooie woorden!
Ik denk erover nog wel een bericht op te stellen voor Jan, gewoon om kenbaar te maken wat er het afgelopen halfjaar allemaal is gebeurd.
Ik hoop dan dat Jan inziet dat dat toch ook best wel veel van het goede is allemaal.
Bijvoorbeeld de condensor die lek was, die eigenlijk al lek bleek toen de auto nog in de verkoop stond in Vorden. Heb ik nooit melding van gemaakt bij Jan en gewoon uit eigen zak betaald, maar het stapelt zich zo wel lekker op allemaal.
Dan komen er ook nog de toplagers aan inclusief doorgeroeste mounting…
@karolography
Ach ja, het blijft uiteindelijk een Duitse bak met 4 rondjes op de grill, dus dat zegt al genoeg.
Nee maar leuk is het natuurlijk niet.
Bedoeling is zeker om ‘m in leven te houden, want los van deze gebreken ziet deze auto er zowel van boven als onder en aan de binnenkant zeer gaaf uit. Dat heb ik gisteren, toen-ie op de brug stond, ook nog zelf gezien. Zou zonde zijn om dat verloren te laten gaan. Daar is-ie echt te mooi en ook nog te goed voor, dus zoals je zelf al zei: Ze zijn het waard!
Het stomme is ook dat ondanks al deze tegenslagen en ik de auto soms ook echt wel vervloek, ik het nog steeds een mooie auto vind en er nog steeds iedere keer blij van word als ik ‘m weer zie.
Als ik nog niet voorzien was, dan had je jouw geel-zwarte alu kogel ongetwijfeld aan mij kunnen slijten.
Dat OSS blijf ik ook echt een gave optie vinden, hoewel ik dat mat-zwarte dak ook wel echt typerend vind voor een CS en dat ‘m echt goed staat.
Ik hoop dat je snel een goed baasje voor ‘m vindt.
@Paulus
Goed om jouw kijk hierop even te weten. Dank daarvoor!
Als ik dan kijk naar de waardes van
@HansJan zijn A2, dan vind ik dat er toch wel een behoorlijk verschil aanwezig is met het blokje van mijn A2.
Bougies hadden allemaal dezelfde kleur, maar kan ik binnenkort zelf nog wel even dubbelchecken.
Wat wel opmerkelijk was, is dat na de compressietest, toen ik weer vertrok vanuit de praktijk van de dokter, de auto sowieso weer op 3 cilinders liep en er echt heel weinig vermogen was en de auto echt grote moeite had vooruit te komen. Zo dramatisch had ik het nog niet eerder meegemaakt. Maar ook dit wisselt tijdens het rijden.
Als ik sta te wachten voor een stoplicht, dan kan het zomaar zijn dat het sputteren bij accelereren een stuk minder is dan tijdens het accelereren bij een vorig stoplicht.
Sowieso valt het mij op dat een misfire altijd ontstaat bij langer stationair draaien en vrijwel altijd bij warme motor.
Ik voel het tegenwoordig ook al aankomen. De motor begint voorzichtig ongelijkmatig te lopen met meestal tot gevolg dat-ie op 3 cilinders gaat lopen en het motorlampje gaat knipperen. Ook het bekende ploppende geluid bij de uitlaat is hoorbaar, alsof het een aak is die voorbij vaart.
Maar het kan ook zomaar zijn dat wanneer de auto even heeft stilgestaan en ik opnieuw start, het probleem uit zichzelf weer weg is en ook een tijdje wegblijft.
De auto moet binnenkort naar de garage voor APK en ik denk dat ik dan vraag of ze daar dan ook een compressietest willen doen.
Ben benieuwd wat daaruit komt.
Een second opinion kan nooit kwaad.