Hoi Jo hier

Stel hier jezelf en je A2 voor.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 jun 2022, 22:10 1 x

Welkom hier, fijn om weer eens een A2 liefhebster in ons midden te mogen ontvangen! Zie ze regelmatig rijden, maar even op het forum kletsen zit er helaas niet in. :joy:

Maar de mannen op dit forum staan allemaal voor je klaar, we proberen je via deze weg een zet in de goede richting te geven.

Als de lampjes op dashboard etc wel gaan branden maar de auto niet wil starten, dan denk ik aan de startblokkering. Vandaar de opmerking van de pechhulp over de sleutel. Het zou ons meer helpen als we een uitdraai / overzicht van de foutcodes kunnen ontvangen?

Of heeft @Blauwbaard een diagnosetool? Jij zit het meest dichtbij. Ba-dum-tsssss :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Medusa79
Motortype: Weet ik niet

03 jun 2022, 09:51 0 x

Een dame in Nood, zo zie ik mezelf niet.....maar alle hulp is welkom!
Ik zou het zo jammer vinden om haar weg te doen na alles wat ik heb laten doen.
Misschien moet ik zelf ook even wat dingen leren......

Pechhulp zei dat de foutmeldingen op dit moment valt kunnen zijn omdat het mogelijk bij de sleutel ligt.

Ik zoek nu vooral een plek waar ik een beetje goedkoper een sleutel kan laten maken.

Ik hoop vooral dat als ze is gefixt ik mijn vertrouwen in de auto een beetje terug krijg....ik moet toch regelmatig afstanden rijden en treinen naar Breda is echt knudde.

Maar he koffie is zo gezet voor jullie hoor 😀
HansJan
Moderator

03 jun 2022, 10:29 1 x

Als je dan toch regelmatig naar Breda moet, drop je de A2 in Waalwijk bij onze dokter, die weet er wel raad mee. Maar dan moet ie wel rijden ...

Heb voor nu ook geen andere tips. 🤔
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
edje13
Audi A2 clublid

03 jun 2022, 15:26 0 x

Als het aan de sleutel zou liggen dan verdenk ik de transponder (chip).
Bij een nieuwe sleutel zal deze dan ook weer geprogrammeerd moeten worden.

Zie hier voor meer info:

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... l-en-alarm
Mark

03 jun 2022, 20:24 1 x

kobus1978 schreef:
01 jun 2022, 11:09
Hoi Jo,

Welkom!

Zonder sleutel start geen enkele auto! :joy: Is dat het probleem of is er iets anders aan de hand?
Kobus: Tegenwoordig bijna alle nieuwe autos starten zonder sleutel ( sleutelloos startsysteem, Keyless Go)

Hans Jan : Met de startblokkering auto zal starten en circa 2 seconden draaien. Ook het lampje zal knipperen .(Niet continue aan staan)

Groeten van Mark
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 jun 2022, 21:08 1 x

Sorry @Mark, kan er ook niets aan doen dat ik een 🦕 dinosaurus 🦖 ben.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
HansJan
Moderator

05 jun 2022, 08:21 1 x

Het is maar hoe je het interpreteert @Mark. Een auto zonder contactslot start enkel wanneer de sleutel in de buurt is (<50cm) van de ontvanger in het dashboard.

Ten aanzien van je opmerking over de startblokkering moet ik je wel gelijk geven. Heb dat ooit ook ervaren en was mij ontschoten. Dank voor deze correctie.

Het zou wellicht aan de transponder kunnen liggen zoals @Edje schetste.

Is Jo al wat verder?
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

05 jun 2022, 09:35 0 x

De startonderbreker heeft 2 delen;

Glazen buisje in de sleutel in plastic.... door de sleutel anderom dus 1/2 slag te draaien ziet de ring die deze uitleest deze misschien wel.....
Als dat zo is.... gewoon stip witte verf en dan weet je andersom problemen.... zo loste ik het ook ooit op.

Nu nieuwe ring gemonteerd + inleren op Laptop met VCDS kabeltje.
Daarvoor hoef je niet naar Waalwijkmet Lukas, maar is Dieverbrug met Jos ook voldoende.

Of heb je 2e sleutel, kan zijn dat ze er 1 lieten vallen en gebroken glaasje binnen zie je niets van.....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Medusa79
Motortype: Weet ik niet

23 jun 2022, 14:21 8 x

Jaaaa daar was ik weer :-)

Nieuwe sleutel laten maken, was blijkbaar niet de issue.
Mannetje erbij, blijkbaar relais stuk.

Nu worden die blijkbaar niet meer gemaakt en geleverd door Audi, dus 1 van de sloop gehaald.
Ik ga morgen eindelijk weer in mijn A2 rijden.

Helemaal happy

Maar ik dacht ik breng jullie even op de hoogte.

Bedankt voor alle tips!
Ik leer steeds meer 😀
A2NOLD
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

24 jun 2022, 14:31 0 x

Fijn dat je het gevonden hebt.
Weet je toevallig ook wat voor relais en wat voor onderdeelnummer?
Misschien handig als andere hetzelfde probleem ondervinden.
Plaats reactie