Voorstellen
Hallo,
Ik was al bang dat het niet zo'n gangbare onderneming zou worden.
Op de trekhaak discounter heb je wel een complete set (met kabelboom) voor 295.83 euro incl. verzenden, maar monteren is een 2e.. Wel een erg duidelijke en mooie montage overzicht trouwens!
Mvgr
Ik was al bang dat het niet zo'n gangbare onderneming zou worden.
Op de trekhaak discounter heb je wel een complete set (met kabelboom) voor 295.83 euro incl. verzenden, maar monteren is een 2e.. Wel een erg duidelijke en mooie montage overzicht trouwens!
Mvgr
Wat de condens van die koplamp betreft. Dit is hier op het forum al uitgebreid behandeld. Ik had het zelfde probleem. Met het advies van Theo opgelost (gaatje boren). Dit zou ik toch eerst proberen voordat ik er de hele complete koplamp er uit zou halen.
Gr. Sjors
Gr. Sjors
Beste allen,
Een 2 tal vragen:
Weet iemand wat de officiële naam van het rode tasje in de kofferbak is? Verband tasje? Hij ontbreekt in de mijne...
Ik denk dat de auto weinig olie gebruikt (weinig km en droog). Kan je er op één of andere manier de kans verkleinen dat het olieverbuik buitenproportioneel toeneemt?
Geschat wordt dat er max 20.000 km p.j. wordt gereden en geregeld kortere ritten. Wellicht van de longlife afstappen?
Mvgr
Een 2 tal vragen:
Weet iemand wat de officiële naam van het rode tasje in de kofferbak is? Verband tasje? Hij ontbreekt in de mijne...
Ik denk dat de auto weinig olie gebruikt (weinig km en droog). Kan je er op één of andere manier de kans verkleinen dat het olieverbuik buitenproportioneel toeneemt?
Geschat wordt dat er max 20.000 km p.j. wordt gereden en geregeld kortere ritten. Wellicht van de longlife afstappen?
Mvgr
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ja, verband hoort erin te zitten, en ik dacht ook de gevarendriehoek. Ik dacht momenteel eentje op ebay.de Wat betreft olieverbruik, droog wilt niet zeggen geen olieverbruik, de ene gebruikt zo goed als geen olie en de andere wel, wanneer het punt komt dat hij olie gaat gebruiken is ook niet vast te stellen. Mocht het gele olielampje gaan branden, een halve liter olie erbij, doe ik al bijna 5 jaar bij mijn A2
- Rinus
Gewoon regelmatig je oliepeil zelf checken via het serviceluik. Bij de A2 doe ik het in iedergeval elke maand (ik ga het lampje niet af zitten wachten), meestal als ik de auto net gewassen heb en bij de oldies doe ik het sowieso voor elke echt grote rit en na elke grote rit en anders om de 1500 Km ongeveer. Onze A2 heeft gewoon een goede 10w40 olie in het blok zitten, en dat wordt elk jaar vervangen, incl. filter. Dat wordt gedaan bij de APK, het ene jaar een kleine beurt erbij, het andere jaar een grote.
Bij de oldies geef ik de kleine beurt zelf, en ik denk erover, om dat ook bij de A2 te gaan doen.
Bij de oldies geef ik de kleine beurt zelf, en ik denk erover, om dat ook bij de A2 te gaan doen.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
[quote="Rinus"]Gewoon regelmatig je oliepeil zelf checken via het serviceluik. Bij de A2 doe ik het in iedergeval elke maand (ik ga het lampje niet af zitten wachten), meestal als ik de auto net gewassen heb en bij de oldies doe ik het sowieso voor elke echt grote rit en na elke grote rit en anders om de 1500 Km ongeveer. Onze A2 heeft gewoon een goede 10w40 olie in het blok zitten, en dat wordt elk jaar vervangen, incl. filter. Dat wordt gedaan bij de APK, het ene jaar een kleine beurt erbij, het andere jaar een grote.
Bij de oldies geef ik de kleine beurt zelf, en ik denk erover, om dat ook bij de A2 te gaan doen.[/quote]
Dat ben ik vanaf volgend jaar ook van plan, de A2 zelf een kleine beurt te geven. Over twee weken de grote beurt, net voor de vakantie geeft me een goed gevoel.
Bij de oldies geef ik de kleine beurt zelf, en ik denk erover, om dat ook bij de A2 te gaan doen.[/quote]
Dat ben ik vanaf volgend jaar ook van plan, de A2 zelf een kleine beurt te geven. Over twee weken de grote beurt, net voor de vakantie geeft me een goed gevoel.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="Drenthe"]Beste allen,
Mvgr[/quote]
Bij 20.000KM per heeft het gebruik van Longlife geen zin! Longlife is zinvol indien je zo'n 30.000KM per jaar (of meer) rijdt aangezien je jaarlijks moet verversen of op het moment van een melding (bij Longlife) en dat zit zo'n beetje rond die 30.000KM per jaar (beetje afhankelijk van de wijze waarop je de kilometers hebt gemaakt, het aantal start handelingen wodt n.l. geregistreerd, dat is een van de parameters waarmee wordt bepaald wanneer er ververst moet worden).
Dus gewoon een goede kwaliteit synthetische olie erin doen.
Om nog even op het monteren van de trekhaak terug te komen, gezien het feit dat het bwj. 2001 is zal ook bij jou op het kentekenbewijs bij "aanhanger gewicht" alleen streepjes staan!!
D.w.z. dat er "officieel" geen aanhanger achter mag (dat wil dus niet zeggen dat het niet kan officieus).
De vraag is dan "wat wil je aan die trekhaak gaan hangen"? Een heel klein aanhangwagentje om (kleine) spulletjes in te vervoeren of b.v. een fietsdrager?(een probleem)
Dus denk hier even goed over na alvorens tot acties over te gaan.
Theo
Mvgr[/quote]
Bij 20.000KM per heeft het gebruik van Longlife geen zin! Longlife is zinvol indien je zo'n 30.000KM per jaar (of meer) rijdt aangezien je jaarlijks moet verversen of op het moment van een melding (bij Longlife) en dat zit zo'n beetje rond die 30.000KM per jaar (beetje afhankelijk van de wijze waarop je de kilometers hebt gemaakt, het aantal start handelingen wodt n.l. geregistreerd, dat is een van de parameters waarmee wordt bepaald wanneer er ververst moet worden).
Dus gewoon een goede kwaliteit synthetische olie erin doen.
Om nog even op het monteren van de trekhaak terug te komen, gezien het feit dat het bwj. 2001 is zal ook bij jou op het kentekenbewijs bij "aanhanger gewicht" alleen streepjes staan!!
D.w.z. dat er "officieel" geen aanhanger achter mag (dat wil dus niet zeggen dat het niet kan officieus).
De vraag is dan "wat wil je aan die trekhaak gaan hangen"? Een heel klein aanhangwagentje om (kleine) spulletjes in te vervoeren of b.v. een fietsdrager?(een probleem)
Dus denk hier even goed over na alvorens tot acties over te gaan.
Theo
Wat Theo zegt klopt niet helemaal. Als je longlife olie gebruikt kun je in de computer van het motormanagement aangeven hoeveel km de olie maximaal mee mag gaan tot de service melding opnieuw verschijnt. Meestal is dit bij longlife 30000km. Ook kun je het maximale aantal dagen aangeven tot de servicemelding verschijnt. Ik heb dit voor mijn auto op 720 dagen gezet en dat is niet ongebruikelijk bij longlife. Het is dan maar net welke waarde je eerder bereikt. Daarnaast meet de auto de verontreiniging van de olie op basis van hoe de auto gebruikt wordt. Veel korte stukjes is meer verontreiniging. Zo kan het zijn dat de computer van de auto na 22000 km en 1,5 jaar vindt dat je aan een olie-service toe bent terwijl je nog niet op 30000 of 720 dagen zit.
Dan het puntje trekhaak gewicht. Als jij een trekhaak installeert met ce goedkeuring, dan kun je je kenteken aangetekend naar de rdw in veendam sturen met het verzoek of ze jouw kenteken aan willen passen met een toelaatbaar trekgewicht. Omdat er al andere a2's uit jouw bouwjaar rondrijden met een trekhaak heeft de rdw hier al een typegoedkeuring voor afgegeven en passen ze jouw kenteken moeiteloos aan. Je ontvangt het na enkele dagen retour per post, met gespecificeerd trekgewicht!
Dan het puntje trekhaak gewicht. Als jij een trekhaak installeert met ce goedkeuring, dan kun je je kenteken aangetekend naar de rdw in veendam sturen met het verzoek of ze jouw kenteken aan willen passen met een toelaatbaar trekgewicht. Omdat er al andere a2's uit jouw bouwjaar rondrijden met een trekhaak heeft de rdw hier al een typegoedkeuring voor afgegeven en passen ze jouw kenteken moeiteloos aan. Je ontvangt het na enkele dagen retour per post, met gespecificeerd trekgewicht!
Ah dat is goed om te horen. Kan er voor de zomer ook daadwerkelijk een tandem Tabbert aangeschaft worden..
Ik heb een adres mogen vinden die het voor 200 incl. BTW wil monteren. Al met al zou je dus voor een kleine 500 euro klaar moeten zijn, even los van het RDW.
Een dure grap maar het overwegen waard.. zeker omdat het een afneembare haak betreft.
Mvgr

Ik heb een adres mogen vinden die het voor 200 incl. BTW wil monteren. Al met al zou je dus voor een kleine 500 euro klaar moeten zijn, even los van het RDW.
Een dure grap maar het overwegen waard.. zeker omdat het een afneembare haak betreft.
Mvgr