Hallo A2 Fans!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 690
Lid geworden op: 24 sep 2010, 19:37

11 aug 2012, 13:25 0 x

Welkom op het forum,
Normaal zeg ik altijd veel veilige km's en hou de glimmende kant boven.
Jij hebt aangetoond dat beide aardig gelukt zijn tot nu toe :D
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

12 aug 2012, 21:02 0 x

Welkom volleerde A2-eigenaar! :D

Inmiddels stqqt mijn karretje boven de 3 ton. ;)
Gebruikersavatar
falcon
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 mei 2010, 13:04

13 aug 2012, 10:35 0 x

[quote="Pieter454"]-Een elektrische storing waardoor de motor onregelmatig begon te lopen. Dit bleek een doorgeschuurde draad te zijn die sluiting veroorzaakte. Stuk bedrading is door dealer (Schueler Nijkerk) gratis gemonteerd, alleen het onderdeel hoeven te betalen.[/quote]Welkom hier! Weet je zo nog welke draad destijds door geschuurd is? Is wellicht iets om bij onze eigen a2's te controleren...
Die 3 ton heb ik alle vertrouwen in! Motortje is ervoor gemaakt en doorroesten zal die niet doen :)
Gebruikersavatar
Romulus
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:33

13 aug 2012, 12:23 0 x

[quote="falcon"]Weet je zo nog welke draad destijds door geschuurd is? Is wellicht iets om bij onze eigen a2's te controleren...[/quote]
Vermoedelijk het beruchte kabelboompje van de pompverstuivers?
Gebruikersavatar
chipsoer
Audi A2 clublid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Roermond
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 aug 2012, 14:23 0 x

Wat is dat, Thijs ? Avatar gewijzigd ? Tja ik moet ook eens een andere foto erop zetten, plaats eens een foto van je gepolijste koplampen. ik ben benieuwd naar het resultaat. Is dat trouwens duur zoiets ?

Natuurlijk ook welkom Pieter, fijn dat er ook personen bijkomen die al veel ervaring met de A2 hebben opgedaan.
Gebruikersavatar
Pieter454
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2012, 00:39

13 aug 2012, 16:43 0 x

YellowFellow schreef:Hoi Pieter,

Allereerst welkom op het forum!
-Koelvloeistoftemperatuursensor geeft onjuiste/geen waarden door aan de temperatuurmeter. Deze moet eerdaags eens vervangen worden.
Hoe is dit vastgesteld? Het kan namelijk best dat de sensor stuk is, maar in de regel begeeft een thermostaat het eerder dan een sensor. Door metaalmoeheid gaan thermostaten na verloop van tijd eerder open staan, wat voor meer koeling en dus lagere motortemperaturen zorgt, maar geen oververhitting. Dus als je temperatuur altijd aan de lage kant is maar nooit hoger dan 90, dan zou je ook 's naar je thermostaat kunnen (laten) kijken.

De temperatuurmeter valt soms ook helemaal terug naar 60 graden om vervolgens weer naar de 90 te gaan.
-De oliepeilstokken zijn van een dubieuze kwaliteit, ik heb de vierde er inmiddels inzitten.
Yes, daar klaagt inderdaad iedereen over. Heb de mijne ook net weer vervangen.
-Ik vind dat ik bovengemiddeld vaak de lampjes van de koplampen moet vervangen. Ook duurdere lampen gaan maar kort mee vind ik. Gelukkig ben ik er inmiddels zelf behoorlijk handig in geworden ze te vervangen.
Dit hoor je wel vaker. En vaak wordt de dynamo (m.n. de spanningsregelaar) als schuldige aangewezen. Niet terecht in veel gevallen. Want een defecte regelaar (=hoge spanning) heeft juist meer effect op laag vermogen lampen zoals interieurverlichting dan op hoogvermogen (kop)lampen. Dit vanwege de grotere spanningsval in de bedraging bij lampen met grotere vermogens. Als de laadspanning van je dynamo normaal is en alléén de koplampen veel stuk gaan moet je het eerder zoeken in de adereindhulsjes in de stekkertjes die achter op de lampen gaan. Deze worden naar verloop van tijd lam en zeker als er al eens wat lampjes zijn vervangen, klemmen ze minder goed om de contacten van de lamp. Dat heeft als gevolg: overgangsweerstand. En stroom + weerstand = warmte met als gevolg daarvan: de lamp wordt aan de voet verhit in plaats van gekoeld en omdat de gehele lamp daardoor veel heter wordt brandt de gloeidraad sneller stuk dan normaal. Kijk er maar eens naar, en knijp zonodig met een punttangetje de hulsjes iets verder in voordat je de stekkertjes terugplaatst op de lampen.

Dank voor de tip, de volgende ronde ga ik knijpen!
Deze A2 is voor zover ik weet de enige met een handbediende airco. Deze is door de eerste eigenaar ingebouwd en wordt bediend met de normale kachel draaiknoppen.
Leuk gevonden is de manier waarop je hem aan- en uitzet. Hiervoor is een 3L middenconsole gemonteerd met daarin een "ECO" knop (onder de ASR) waarmee je bij mij de airco bediend. Als je niet beter zou weten zou je denken dat het "echt' is. ;)
Nou, dat mag je dan wel eens komen showen op de volgende meeting :)
Lijkt me leuk!
Gebruikersavatar
Pieter454
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2012, 00:39

13 aug 2012, 16:44 0 x

[quote="falcon"][quote="Pieter454"]-Een elektrische storing waardoor de motor onregelmatig begon te lopen. Dit bleek een doorgeschuurde draad te zijn die sluiting veroorzaakte. Stuk bedrading is door dealer (Schueler Nijkerk) gratis gemonteerd, alleen het onderdeel hoeven te betalen.[/quote]Welkom hier! Weet je zo nog welke draad destijds door geschuurd is? Is wellicht iets om bij onze eigen a2's te controleren...
Die 3 ton heb ik alle vertrouwen in! Motortje is ervoor gemaakt en doorroesten zal die niet doen :) [/quote]

Ik zou het echt niet weten, sorry....
Gebruikersavatar
Pieter454
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2012, 00:39

13 aug 2012, 16:46 0 x

[quote="Rens 79"]Welkom op het forum,
Normaal zeg ik altijd veel veilige km's en hou de glimmende kant boven.
Jij hebt aangetoond dat beide aardig gelukt zijn tot nu toe :D [/quote]

We doen ons best!
Gebruikersavatar
Pieter454
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2012, 00:39

13 aug 2012, 16:47 0 x

[quote="Rinus"]Hallo !! Welkom hier. Dan toch dit forum gevonden na al die jaren A2 bezit. :D :D :D [/quote]

Soms moeten dingen even rijpen! :)
Gebruikersavatar
Pieter454
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2012, 00:39

13 aug 2012, 16:50 0 x

[quote="Bossink"]Welkom,

Dat euvel met de achterstoelen is vaak wel op te lossen met professioneel duw en trekwerk. Op het Duitse forum ook veel over te vinden.

Wanneer de bovenste sluiting niet goed werkt komt dat vaak doordat de 1 van de onderste pinnen niet goed vergrendeld is. Wanneer je de greep achter de zitting goed aantrekt en tegelijk hard duwt op de stoel (en een beetje heen en weer trekken ;) kan die onderste pin weer terug in z'n gat. Zo ging dat bij mij tenminste!
Wanneer je de stoel vanuit volledig ingeklapte stand (met z'n kont omhoog zegmaar..) weer terug rechtop wil klappen en hij valt niet goed in z'n pinnen, dan ook aan de achterste hendel trekken en goed hard duwen op de rug van de stoel (recht boven de pinnen dus).

Wanneer het boven dus niet goed sluit kun je het beste weer van voren af aan beginnen, bij het inklikken van de stoel in de onderste pinnen. En als je het uiteindelijk los hebt even goed die pinnen in het vet zetten ;) [/quote]

Dank voor de tips, ik ga er eerdaags eens mee stoeien!
Plaats reactie