Normaal zeg ik altijd veel veilige km's en hou de glimmende kant boven.
Jij hebt aangetoond dat beide aardig gelukt zijn tot nu toe

Lijkt me leuk!YellowFellow schreef:Hoi Pieter,
Allereerst welkom op het forum!
Hoe is dit vastgesteld? Het kan namelijk best dat de sensor stuk is, maar in de regel begeeft een thermostaat het eerder dan een sensor. Door metaalmoeheid gaan thermostaten na verloop van tijd eerder open staan, wat voor meer koeling en dus lagere motortemperaturen zorgt, maar geen oververhitting. Dus als je temperatuur altijd aan de lage kant is maar nooit hoger dan 90, dan zou je ook 's naar je thermostaat kunnen (laten) kijken.-Koelvloeistoftemperatuursensor geeft onjuiste/geen waarden door aan de temperatuurmeter. Deze moet eerdaags eens vervangen worden.
De temperatuurmeter valt soms ook helemaal terug naar 60 graden om vervolgens weer naar de 90 te gaan.
Yes, daar klaagt inderdaad iedereen over. Heb de mijne ook net weer vervangen.-De oliepeilstokken zijn van een dubieuze kwaliteit, ik heb de vierde er inmiddels inzitten.
Dit hoor je wel vaker. En vaak wordt de dynamo (m.n. de spanningsregelaar) als schuldige aangewezen. Niet terecht in veel gevallen. Want een defecte regelaar (=hoge spanning) heeft juist meer effect op laag vermogen lampen zoals interieurverlichting dan op hoogvermogen (kop)lampen. Dit vanwege de grotere spanningsval in de bedraging bij lampen met grotere vermogens. Als de laadspanning van je dynamo normaal is en alléén de koplampen veel stuk gaan moet je het eerder zoeken in de adereindhulsjes in de stekkertjes die achter op de lampen gaan. Deze worden naar verloop van tijd lam en zeker als er al eens wat lampjes zijn vervangen, klemmen ze minder goed om de contacten van de lamp. Dat heeft als gevolg: overgangsweerstand. En stroom + weerstand = warmte met als gevolg daarvan: de lamp wordt aan de voet verhit in plaats van gekoeld en omdat de gehele lamp daardoor veel heter wordt brandt de gloeidraad sneller stuk dan normaal. Kijk er maar eens naar, en knijp zonodig met een punttangetje de hulsjes iets verder in voordat je de stekkertjes terugplaatst op de lampen.-Ik vind dat ik bovengemiddeld vaak de lampjes van de koplampen moet vervangen. Ook duurdere lampen gaan maar kort mee vind ik. Gelukkig ben ik er inmiddels zelf behoorlijk handig in geworden ze te vervangen.
Dank voor de tip, de volgende ronde ga ik knijpen!
Nou, dat mag je dan wel eens komen showen op de volgende meetingDeze A2 is voor zover ik weet de enige met een handbediende airco. Deze is door de eerste eigenaar ingebouwd en wordt bediend met de normale kachel draaiknoppen.
Leuk gevonden is de manier waarop je hem aan- en uitzet. Hiervoor is een 3L middenconsole gemonteerd met daarin een "ECO" knop (onder de ASR) waarmee je bij mij de airco bediend. Als je niet beter zou weten zou je denken dat het "echt' is.![]()
![]()