1.2 TDI gekocht in Italië - Update met foto's!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
MN-NL

22 okt 2012, 14:30 0 x

Dat je, bij de eerste keer, ook met een waarschuwing weg kunt komen is wel gebruikelijk maar zeker géén recht. Dat hangt gewoon af van het humeur van de betreffende ambtenaar.

Internationaal rijbewijs of niet, maakt niet uit. Het gaat om de verplichting tot BPM betaling die je als in NL woonachtig persoon hebt (ongeacht je nationaliteit!). Als je natuurlijk een Duits rijbewijs kunt laten zien (of ander buitenland) wordt het lastiger je woonplaats te achterhalen....

Volgens mij krijg je in Duitsland geen Exportkennzeichen als de auto daar niet geregistreerd stond maar daar wil ik afwezen.

Wat wel kan: auto bij de grens op een aanhanger zetten.

Wat wellicht ook zou kunnen, is alvast je BPM aangifte doen. Volgens mij voldoe je dan aan je wettelijke verplichting en dat kan ook op een buitenlands kenteken. Wordt wel allemaal heel omslachtig natuurlijk. Maar vervolgens rij je met een auto die 1. een kenteken heeft (ook al is dat het Überführungskennzeichen), 2. verzekerd is (zie groene kaart), 3. waar BPM aangifte voor gedaan is.

Maar dan zit je in het grijze gebied van de wet en als je aan het langste eind trekt ben je al wel heel veel discussie en gevechten met ambtelijke molens verder.....

Ik zou dus zeggen: " choose your battles " :mrgreen:
erikvb

23 okt 2012, 00:44 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="erikvb"]
Heb me aangemeld, maar kan niet de juiste pagina vinden. Kun je wat specifieker zijn?

Het verhaal van de platen (meteen als tip). Deze platen zijn kkz (kurzzeit kennzeichen) geldig voor 5 dagen..IN DE HELE EU. [/quote]

Specifieker....
Als ik nu inlog dan staat dat ik een A2 heb heb met het goede chasisnummer, maar hoe ik dat gedaan heb weet ik niet meer.
Je moet volgens mij gaan naar "Home>myAudi>Mein Audi"
Daar moet je het chassisnummer ergens invullen en dan kun je alles bekijken over desbetreffende auto[/quote]

Hij herkent het chassisnummer wel als een Audi A2, maar geeft een foutmelding als ik het autodossier wil openen :(
Audi_gekkie

23 okt 2012, 15:20 0 x

[quote="erikvb"]
Hij herkent het chassisnummer wel als een Audi A2, maar geeft een foutmelding als ik het autodossier wil openen :( [/quote]

Merkwaardig.
erikvb

25 okt 2012, 16:09 0 x

Gisteren al naar de keuring geweest. Ging lekker vlot alleen de hoesjes om de fuseekogels waren niet in orde (uitgedroogd).

Afbeelding
Afbeelding
bikemaster

25 okt 2012, 21:23 0 x

dus nog een keer heen begrijp ik :( jammer dat je dat van te voren niet had gezien, maar als dat het enigste is dan valt het allemaal wel weer mee.

groeten Roel
erikvb

25 okt 2012, 22:18 0 x

[quote="bikemaster"]dus nog een keer heen begrijp ik :( jammer dat je dat van te voren niet had gezien, maar als dat het enigste is dan valt het allemaal wel weer mee.

groeten Roel[/quote]

Ja maar mag ook bij de gewone garage, als het maar binnen 2 maanden is
erikvb

31 okt 2012, 23:32 0 x

Kenteken is binnen! Morgen rijden met deze genaturaliseerde Italiaanse dame..Fantastico!

Die APK-punten kunnen voor 26€ extra alsnog worden afgevinkt door de RDW. Valt dus weer mee.
Audi_gekkie

01 nov 2012, 00:00 0 x

[quote="erikvb"]Kenteken is binnen! Morgen rijden met deze genaturaliseerde Italiaanse dame..Fantastico!

Die APK-punten kunnen voor 26€ extra alsnog worden afgevinkt door de RDW. Valt dus weer mee.[/quote]

Proficiat!
Is toch weer een mijlpaaltje.
Ik heb de mijne wel gelijk een inburgeringscursus gegeven en ze mocht geen bratwursten meer eten.
bikemaster

02 nov 2012, 14:10 0 x

Mooi werk, nu platen halen en genieten van je wagen :)
erikvb

02 nov 2012, 20:16 0 x

Best frustrerend, wachten op je kenteken met een auto voor je deur.

Maar de eerste >100 km rit zit erop en zij loopt prachtig. heel zuinig ook, 3,3L/100km (uit het boekje!)

Dit weekend maar eens goed foto's maken.
Plaats reactie