A2 1.4 Delfingrau 2003 stelt zich voor

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Rens 79

04 mei 2011, 01:24 0 x

[quote="Romulus"]Na de beurt van gisteren met nieuwe banden nu toch even een fotootje kunnen schieten van de wagen.
[album]261[/album]
Betere foto's volgen nog wel. Ik vind het achteraf geslaagd, wat mij betreft had deze velg ook origineel op de A2 geleverd kunnen worden. Bovendien is deze (gesmede) velg erg licht, nog iets lichter dan de originele "Schmiedeleicht" en veel lichter dan de 6-arm "Style" velgen die we als zomerset hadden. Lichtere velg = minder onafgeveerde massa = meer comfort en beter rijgedrag.
En deze bandenmaat (175/65) mag hij rustig hebben, het alternatief was 185/60 geweest (breder, iets minder hoog, tientje duurder).

Door de tussenstap met de Contis kan ik niet helemaal zuiver vergelijken met de Hankook winterbanden, deze Michelins lijken wat soepeler. We hebben zo'n 5000 km met de Hankooks gereden en ik vind het een goede keus. Verbruik, rijgedrag, comfort, geluid - ik ben (voor die prijs zeker) niet teleurgesteld. Hopelijk gaan we van de nieuwe zomerbanden minstens zoveel plezier hebben. Eind deze week gaan we ze twee weken proberen op vakantie naar Oostenrijk.[/quote]
Alvast een prettige vakantie in het mooie Oostenrijk welk gebied gaan jullie ? wij gaan er in July weer naar toe(Mittersill)bergie op bergie af en lekker haarspeld bochten sturen.
Romulus

05 mei 2011, 15:48 0 x

[quote="Rens 79"]Alvast een prettige vakantie in het mooie Oostenrijk welk gebied gaan jullie ? wij gaan er in July weer naar toe(Mittersill)bergie op bergie af en lekker haarspeld bochten sturen[/quote]Hoi Rens, wij gaan naar het Salzburger land en verheugen ons intussen e-n-o-r-m :mrgreen:

Tips voor de reis door Duitsland zijn nog welkom. Omdat ik niet kan kiezen tussen de A3 en de A61 denk ik dat we over de A45 rijden (Sauerlandlinie) - iets om, maar kennelijk veel rustiger. We zullen met onze koter van 15 maanden sowieso regelmatig moeten stoppen dus we zullen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat wel onderweg zijn. Geeft niet, op de boerderij waar we logeren staat ons bedje gespreid...
Rens 79

05 mei 2011, 22:57 0 x

[quote="Romulus"][quote="Rens 79"]Alvast een prettige vakantie in het mooie Oostenrijk welk gebied gaan jullie ? wij gaan er in July weer naar toe(Mittersill)bergie op bergie af en lekker haarspeld bochten sturen[/quote]Hoi Rens, wij gaan naar het Salzburger land en verheugen ons intussen e-n-o-r-m :mrgreen:

Tips voor de reis door Duitsland zijn nog welkom. Omdat ik niet kan kiezen tussen de A3 en de A61 denk ik dat we over de A45 rijden (Sauerlandlinie) - iets om, maar kennelijk veel rustiger. We zullen met onze koter van 15 maanden sowieso regelmatig moeten stoppen dus we zullen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat wel onderweg zijn. Geeft niet, op de boerderij waar we logeren staat ons bedje gespreid...[/quote]
Hallo Thijs,verleden jaar zijn we ook over de A61 gereden,onderweg was het wel zeer druk met enkele Baustelle"s kilometers lang.
Wij blijven dit jaar wat hoger in Duitsland om vervolgens richting Kassel/ Fulda naar beneden te zakken.
Uit ervaring weet ik dat deze weg rustiger is , zijn wel meer zo gereden omdat we kennissen hebben in Coburg (Thuringen).Jij schrijft we gaan naar het Salzburgerland maar noem eens een plaats als je wil natuurlijk
Romulus

23 mei 2011, 15:59 0 x

Zo, we zijn er weer. Grüsst Euch! 8-)

Lekker gewandeld aan de voet van de Hochkönig en prachtig weer gehad. De eigenaar van de boerderij waar wij verbleven klaagde dat er al sinds februari geen neerslag van betekenis was gevallen. Daar is tijdens onze twee weken maar één dag verandering in gekomen.

De A2 heeft het fantastisch gedaan. Voor twee weken met 3 personen in een appartement kregen we met gemak alles mee, incl. kinderwagen en rugdrager. Als je maar een beetje gas geeft/toeren maakt, kom je elke berg wel boven.
[quote="Rens 79"]bergie op bergie af en lekker haarspeld bochten sturen[/quote]Inderdaad, daar leent de A2 zich geweldig voor met zijn korte draaicirkel! Spass! 8-)

De Michelins op deze velgen zijn me zeer goed bevallen. Lekkere terugkoppeling bij kleine oneffenheden maar zeker niet te stug. En fantastisch stil. De goede keuze wat mij betreft.

Op de Autobahn bleek wat een heerlijke reiswagen de A2 is. Het heeft me geen enkele moeite gekost om 950 km op een dag te rijden (heen (A40, A45, A9, A8) 14 uur, terug (A8, A5, A61) 13 uur). Duits ontwerp: de wagen loopt mooier/stiller bij 130 dan bij 120. Ook 140 is heel goed te doen. Op de Autobahnetappes hebben we tussen 1:17 en 1:15,5 verbruikt, grotendeels met de airco aan. De hele vakantie 170,25 liter voor 2763 km: 1:16,2 (6,16 l/100 km). De redding van het vakantiebudget :mrgreen:

Ik had verwacht rond Ingolstadt en Neckarsulm de nodige A2's te zien, maar het bleef bij een handjevol. Daarvoor wel heel wat ander fraais. Als je op je gemakkie met 130 over de rechterbaan tuft, heb je mooi de tijd om te kijken naar wat er midden en links voorbij brult :mrgreen:
Gompie

23 mei 2011, 17:33 0 x

We hebben je gemist hier, Thijs! Welkom terug in Frogcountry, waar het ook erg droog
was, in het noorden tenminste. Jammer dat je niet wat Duitse A2 rijders hebt ontmoet.
Ik kreeg al een mailtje laatst van een Duitse A2 Freund, die vroeg of ik niet bij het Jaartreffen wou zijn om Nederland te vertegenwoordigen. Mijn vakantieplannen zijn nog niet concreet, maar het is leuk om te weten gewenst te zijn bij onze Duitse A2 vrienden.
Geneer je dus niet indien het je leuk lijkt om even aan te wippen bij een Duits A2 treffen.
Groeten, Gompie
Romulus

23 mei 2011, 23:25 0 x

[quote="Gompie"]We hebben je gemist hier, Thijs![/quote]Dank je Gompie! Ik jullie ook! :cry: Maar voor € 2,38 per MB (KPN dongle) waren jullie me toch iets te duur om in te loggen :mrgreen:
[quote="Gompie"]Welkom terug in Frogcountry, waar het ook erg droog was, in het noorden tenminste.[/quote]Hier ook, ik ben blij dat onze oppas trouw de zoden van het nieuwe gazonnetje nat heeft gehouden. Het is verder een en al stof.
[quote="Gompie"]Jammer dat je niet wat Duitse A2 rijders hebt ontmoet.
Ik kreeg al een mailtje laatst van een Duitse A2 Freund, die vroeg of ik niet bij het Jaartreffen wou zijn om Nederland te vertegenwoordigen. Mijn vakantieplannen zijn nog niet concreet, maar het is leuk om te weten gewenst te zijn bij onze Duitse A2 vrienden.
Geneer je dus niet indien het je leuk lijkt om even aan te wippen bij een Duits A2 treffen.
Groeten, Gompie[/quote]Dat is een leuk idee en het zal er hopelijk ook vast eens van komen. Toen ik Günzburg op de borden langs de Autobahn zag staan, moest ik denken aan het minitreffen dat daar een dezer weekends plaatsvond in Legoland (misschien wel zaterdag toen wij er langs reden). Maar met ook nog 950 km te rijden met een koter van 16 maanden is het beter verstandig te zijn. De motorenfabriek van VW in Salzgitter (Jaartreffen 2011) had ik ook best eens willen zien, maar de aanmelding daarvoor was sowieso al volgeboekt voor ik in mijn agenda had gekeken. Komt tijd, komt A2-treffen! 8-)
Rens 79

23 mei 2011, 23:47 0 x

[quote="Romulus"]Zo, we zijn er weer. Grüsst Euch! 8-)

Lekker gewandeld aan de voet van de Hochkönig en prachtig weer gehad. De eigenaar van de boerderij waar wij verbleven klaagde dat er al sinds februari geen neerslag van betekenis was gevallen. Daar is tijdens onze twee weken maar één dag verandering in gekomen.

De A2 heeft het fantastisch gedaan. Voor twee weken met 3 personen in een appartement kregen we met gemak alles mee, incl. kinderwagen en rugdrager. Als je maar een beetje gas geeft/toeren maakt, kom je elke berg wel boven.
[quote="Rens 79"]bergie op bergie af en lekker haarspeld bochten sturen[/quote]Inderdaad, daar leent de A2 zich geweldig voor met zijn korte draaicirkel! Spass! 8-)

De Michelins op deze velgen zijn me zeer goed bevallen. Lekkere terugkoppeling bij kleine oneffenheden maar zeker niet te stug. En fantastisch stil. De goede keuze wat mij betreft.

Op de Autobahn bleek wat een heerlijke reiswagen de A2 is. Het heeft me geen enkele moeite gekost om 950 km op een dag te rijden (heen (A40, A45, A9, A8) 14 uur, terug (A8, A5, A61) 13 uur). Duits ontwerp: de wagen loopt mooier/stiller bij 130 dan bij 120. Ook 140 is heel goed te doen. Op de Autobahnetappes hebben we tussen 1:17 en 1:15,5 verbruikt, grotendeels met de airco aan. De hele vakantie 170,25 liter voor 2763 km: 1:16,2 (6,16 l/100 km). De redding van het vakantiebudget :mrgreen:

Ik had verwacht rond Ingolstadt en Neckarsulm de nodige A2's te zien, maar het bleef bij een handjevol. Daarvoor wel heel wat ander fraais. Als je op je gemakkie met 130 over de rechterbaan tuft, heb je mooi de tijd om te kijken naar wat er midden en links voorbij brult :mrgreen:[/quote]
Welkom Thuis Thijs.,
Wat ik begrepen heb is de vakantie goed bevallen mede door de A2 ?
Je schrijft hij loopt mooier bij 130 dan bij 120 maar ik neem aan dat hij zuiniger is bij 120 of heb je hier niet naar gekeken en alleen het gemiddelde berekend.
Effe een vraag wat heb je getankt in Germany und in Oostenrijk? heb op het duitse forum gelezen over E10 of zoiets.
Waar ben je nu precies geweest ? ik denk dat je net zover van Zell am see ben geweest als wij maar dan de andere kant op.
Over 6 weken ben ik er net hoop ik ook met 3 personen 1 stoeltje omklappen en gaan met die A2
Romulus

24 mei 2011, 13:46 0 x

[quote="Rens 79"]Wat ik begrepen heb is de vakantie goed bevallen mede door de A2 ?[/quote]Absoluut! Foto's volgen nog... 8-)
[quote="Rens 79"]Je schrijft hij loopt mooier bij 130 dan bij 120 maar ik neem aan dat hij zuiniger is bij 120 of heb je hier niet naar gekeken en alleen het gemiddelde berekend.[/quote]Ik heb geen FIS dus kan geen momentaan verbruik aflezen. Op de heenreis waar we veel Baustellen hadden en ook veel 130-140 gereden hebben, was het verbruik 1:15,5 (airco aan). Op de terugreis hebben we 1,5 uur bijna stil gestaan, verder viel het aantal Baustellen mee. Ik heb terug niet harder dan 130 gereden. Hier was het verbruik 1:16,2 (airco aan). Het scheelt dus niet veel, maar het verbruik loopt bij hogere snelheid wel op.
Bij 120 komt er net een resonans opzetten die bij 130 weer verdwenen is. Bij 130 km/h draait hij trouwens precies 3800 tpm (waarbij max. koppel beschikbaar), vast geen toeval. Bij 140 loopt hij trouwens zo mogelijk nog lekkerder dan 130. Bij 150 werd het weer veel onrustiger.
[quote="Rens 79"]Effe een vraag wat heb je getankt in Germany und in Oostenrijk? heb op het duitse forum gelezen over E10 of zoiets.[/quote]Gewoon Super 95, laat je niet gek maken. Langs de Autobahn in Duitsland zijn de prijzen zoals hier in het binnenland (ca. € 1,60/l). In Oostenrijk langs de Autobahn ook, maar in het binnenland zomaar 20 ct goedkoper :s hock: (ca. € 1,39/l).
[quote="Rens 79"]Waar ben je nu precies geweest ? ik denk dat je net zover van Zell am see ben geweest als wij maar dan de andere kant op.[/quote]Klopt, wij zaten in Mühlbach am Hochkönig. We zijn vanuit Zell am See met de trein naar de Krimmler Wasserfälle geweest. Nou ja, trein, een soort bovengrondse metro (diesel-elektrisch). Die kwam door Mittersill, ik moest nog aan je denken. Ziet er daar ook mooi uit hoor. Volgens mij is heel Oostenrijk mooi als de zon schijnt 8-)
[quote="Rens 79"]Over 6 weken ben ik er net hoop ik ook met 3 personen 1 stoeltje omklappen en gaan met die A2[/quote]Ik had overwogen een stoel thuis te laten maar dat was lang niet nodig. Het scheelt veel in de herrie (banden) als de achterstoelen erin zitten. En zo kon mama op de terugweg een stuk naast de kleine zitten, die had het na zo'n 8 uur op de troon wel bekeken. Een deel van de bagage moest toen wel op de voorstoel maar dat geeft natuurlijk niet.
Rens 79

24 mei 2011, 20:50 0 x

[quote="Romulus"][quote="Rens 79"]Wat ik begrepen heb is de vakantie goed bevallen mede door de A2 ?[/quote]Absoluut! Foto's volgen nog... 8-)
[quote="Rens 79"]Je schrijft hij loopt mooier bij 130 dan bij 120 maar ik neem aan dat hij zuiniger is bij 120 of heb je hier niet naar gekeken en alleen het gemiddelde berekend.[/quote]Ik heb geen FIS dus kan geen momentaan verbruik aflezen. Op de heenreis waar we veel Baustellen hadden en ook veel 130-140 gereden hebben, was het verbruik 1:15,5 (airco aan). Op de terugreis hebben we 1,5 uur bijna stil gestaan, verder viel het aantal Baustellen mee. Ik heb terug niet harder dan 130 gereden. Hier was het verbruik 1:16,2 (airco aan). Het scheelt dus niet veel, maar het verbruik loopt bij hogere snelheid wel op.
Bij 120 komt er net een resonans opzetten die bij 130 weer verdwenen is. Bij 130 km/h draait hij trouwens precies 3800 tpm (waarbij max. koppel beschikbaar), vast geen toeval. Bij 140 loopt hij trouwens zo mogelijk nog lekkerder dan 130. Bij 150 werd het weer veel onrustiger.

1 op 16,2 bij 130 is best netjes toch,met daarbij opgeteld dat je bijna een 1,5 uur hebt stilgestaan.
Zat er zelf over te denken om niet harder te gaan dan 100 km/h maar dan verlies je in 5 uur rijden wel 100 kilometer,en dat is ook weer een uur rijden.
Gaan dan maar voor de 120 km/h
[quote="Rens 79"]Effe een vraag wat heb je getankt in Germany und in Oostenrijk? heb op het duitse forum gelezen over E10 of zoiets.[/quote]Gewoon Super 95, laat je niet gek maken. Langs de Autobahn in Duitsland zijn de prijzen zoals hier in het binnenland (ca. € 1,60/l). In Oostenrijk langs de Autobahn ook, maar in het binnenland zomaar 20 ct goedkoper :s hock: (ca. € 1,39/l).
[quote="Rens 79"]Waar ben je nu precies geweest ? ik denk dat je net zover van Zell am see ben geweest als wij maar dan de andere kant op.[/quote]Klopt, wij zaten in Mühlbach am Hochkönig. We zijn vanuit Zell am See met de trein naar de Krimmler Wasserfälle geweest. Nou ja, trein, een soort bovengrondse metro (diesel-elektrisch). Die kwam door Mittersill, ik moest nog aan je denken. Ziet er daar ook mooi uit hoor. Volgens mij is heel Oostenrijk mooi als de zon schijnt 8-)

Verleden jaar zijn wij met die trein vanuit Mittersill naar Zell am See geweest ,ik vondt het best geinig, zit in Nederland nooit in de trein maar met de vakantie is het dus best leuk.
Verleden jaar kon je trouwens niet eens met de trein naar Krimmel,waren toen nog aan het spoor bezig dat is/was een jaar of 4/5 geleden weggespoeld bij een overstroming.
Trouwens wij hebben verleden jaar een pas gekocht (hohe Tauern pas) en dan kan je gratis met die trein,electrische fietsen gehuurd (ook gratis) Gross clockner ook gratis met de auto naar boven ben je daar ook nog geweest? daar kan je pas lekker sturen
[quote="Rens 79"]Over 6 weken ben ik er net hoop ik ook met 3 personen 1 stoeltje omklappen en gaan met die A2[/quote]Ik had overwogen een stoel thuis te laten maar dat was lang niet nodig. Het scheelt veel in de herrie (banden) als de achterstoelen erin zitten. En zo kon mama op de terugweg een stuk naast de kleine zitten, die had het na zo'n 8 uur op de troon wel bekeken. Een deel van de bagage moest toen wel op de voorstoel maar dat geeft natuurlijk niet.[/quote]

Verleden jaar nog met 4 personen naar Oostenrijk geweest met de T4 en dan kan je meenemen wat je wilt,dit jaar met 3 man(oudste blijft thuis)het zal mij benieuwen hoe we het er allemaal in gaan krijgen,zullen wel een paar tassen thuis moeten laten :lol:
Romulus

25 mei 2011, 00:40 0 x

Helaas geen tijd gehad om er veel foto's op te zetten, maar alvast een voorproefje:
<!-- ia0 -->album262.jpg<!-- ia0 -->
Plaats reactie