Morten Zwarte A2 TDI!
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Hoezo Morten als nickname?
Grappige avatar!
Op youtube heb ik een A2 gezien met de turbo van een VAG 1.9 TDI.
Grappige avatar!
Op youtube heb ik een A2 gezien met de turbo van een VAG 1.9 TDI.
Ik heb thuis iig nog een Garrett GT1749V variabele turbo liggen van een 2.0 HDI, hetzelfde formaat van de VAG 1.9 150pk tdi. Maar voorlopig nog even geen motorische upgrades denk ik. Beetje druk met de studie...
Een van mijn broers heeft een aantal jaar in Noorwegen gewoond (eredivisie handbal) en daar kunnen ze Maarten niet uitspreken, dus dat werd automatisch Morten
.
Een van mijn broers heeft een aantal jaar in Noorwegen gewoond (eredivisie handbal) en daar kunnen ze Maarten niet uitspreken, dus dat werd automatisch Morten

Hey Maarten, ook hier welkom :p
succes met je wagentje!
heb je nog getwijfeld of je de 1.2 moest nemen? of was dat meteen een doorgestreepte optie?
ik snap het wel hoor, met de terugkerende wegenbelasting maakt het wat dat betreft al weinig uit, de 1.4TDI is slechts iets duurder, de automaat daar was je toch al geen fan van, en de 1.4TDI is opzich ook best aardig zuinig, er kan er maar 1 de winnaar zijn, maar de 1.4 komt aardig in de buurt
mijn vader heeft een collega met een 1.4TDI en laatst reden ze ergens samen heen, mn vader met zn 1.2TDI. Maar de variabele-schoepen turbo van de 1.2 maakt het toch nog lastig voor de 1.4. Dus mocht je nog eens wat willen upgraden....daar zit wel wat winst.
succes met je wagentje!
heb je nog getwijfeld of je de 1.2 moest nemen? of was dat meteen een doorgestreepte optie?
ik snap het wel hoor, met de terugkerende wegenbelasting maakt het wat dat betreft al weinig uit, de 1.4TDI is slechts iets duurder, de automaat daar was je toch al geen fan van, en de 1.4TDI is opzich ook best aardig zuinig, er kan er maar 1 de winnaar zijn, maar de 1.4 komt aardig in de buurt

mijn vader heeft een collega met een 1.4TDI en laatst reden ze ergens samen heen, mn vader met zn 1.2TDI. Maar de variabele-schoepen turbo van de 1.2 maakt het toch nog lastig voor de 1.4. Dus mocht je nog eens wat willen upgraden....daar zit wel wat winst.
[quote="pocoloco"]
Johan ik zie wel een dubbele bodem en het is een 5 persoons uitvoering![/quote]
Ach, ik heb me laten misleiden door de 3-persoons achterbank en heb helemaal niet meer op die dubbele bodem gelet.
Je hebt volkomen gelijk.
Scusi
Johan ik zie wel een dubbele bodem en het is een 5 persoons uitvoering![/quote]
Ach, ik heb me laten misleiden door de 3-persoons achterbank en heb helemaal niet meer op die dubbele bodem gelet.
Je hebt volkomen gelijk.
Scusi
5 persoonsuitvoering? Dat zijn ze dus niet allemaal begrijp ik?
Aha, je bent ook hier te vinden Dave
.
Nee, niet getwijfeld, wilde geen 3L meer, het is niets voor mij, al heb ik veel plezier gehad van de Lupo.
ALS er gesleuteld wordt zal ik denk ik de GT1749V turbo gebruiken, deze is ook variabel en heeft aardig wat potentie.
Precies, het verschil in wegenbelasting wordt nu dusdanig klein dat ik dan liever een ruimere auto heb met meer opties dan de kleine kale Lupo. Betalen moeten we toch, lol.
Aha, je bent ook hier te vinden Dave

Nee, niet getwijfeld, wilde geen 3L meer, het is niets voor mij, al heb ik veel plezier gehad van de Lupo.
ALS er gesleuteld wordt zal ik denk ik de GT1749V turbo gebruiken, deze is ook variabel en heeft aardig wat potentie.
Precies, het verschil in wegenbelasting wordt nu dusdanig klein dat ik dan liever een ruimere auto heb met meer opties dan de kleine kale Lupo. Betalen moeten we toch, lol.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="Morten"]5 persoonsuitvoering? Dat zijn ze dus niet allemaal begrijp ik?[/quote]
[quote="Audi-gekkie"]Hallo Maarten een keurige voorstelling en welkom op dit forum....
De 5-persoons uitvoering is zeker niet algemeen.[/quote]
Zie eerdere post.
[quote="Audi-gekkie"]Hallo Maarten een keurige voorstelling en welkom op dit forum....
De 5-persoons uitvoering is zeker niet algemeen.[/quote]
Zie eerdere post.

Juij, vandaag de invoerkeuring gehad, gelukkig allemaal goed gegaan. De auto werd wél gewogen, ik kwam op een fijne 1020kg uit, dus dat is de juiste belasting categorie. Nu nog wachten op de BPM afgifte en we kunnen weer de weg op
.
De sleutels heb ik nog niet aan de praat gekregen... mijn tankklepje wil ook wel eens openspringen, ik begin een vermoeden te krijgen dat mijn comfortmodule niet meer helemaal lekker is.
Ik begreep dat de D en de N versie ook mijn 8Z0959433C versie kunnen vervangen. En hoe zit het met de Q versie? Die kwam ik ook tegen op internet.
Als mensen nog tips hebben, they are more ten welcome
.

De sleutels heb ik nog niet aan de praat gekregen... mijn tankklepje wil ook wel eens openspringen, ik begin een vermoeden te krijgen dat mijn comfortmodule niet meer helemaal lekker is.
Ik begreep dat de D en de N versie ook mijn 8Z0959433C versie kunnen vervangen. En hoe zit het met de Q versie? Die kwam ik ook tegen op internet.
Als mensen nog tips hebben, they are more ten welcome

- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
tankklepje is een bekend probleem.
dit komt omdat je met uitstappen tegen de schakelaar komt met je derièrre.....
gebeurd bij mij ook nogal eens.
vooral mensen die de stoel wat verder naar achteren hebben staan en naar beneden maken dit mee.
niets aan te doen..... of je moet een ander plek voor de schakelaar maken.
schakelaar werkt pas als je deur open staat.
wat is het probleem met je sleutels?
inleren of afstandsbediening? of iets anders.
dit komt omdat je met uitstappen tegen de schakelaar komt met je derièrre.....
gebeurd bij mij ook nogal eens.
vooral mensen die de stoel wat verder naar achteren hebben staan en naar beneden maken dit mee.
niets aan te doen..... of je moet een ander plek voor de schakelaar maken.
schakelaar werkt pas als je deur open staat.
wat is het probleem met je sleutels?
inleren of afstandsbediening? of iets anders.