Yatour/mp3 speler inbouwen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
advanced

01 jul 2014, 17:48 0 x

RVS: wat voor merk is die wisselaar en wat voor bedieningskastje bedoel je? De (officiele) audi wisselaar bedien je namelijk via de radio zelf. Zit de wisselaar van jou niet op een aux aansluiting of iets dergelijks?
" Alleen wrijving geeft glans"
RvS

01 jul 2014, 19:10 0 x

Advanced, het is een Kenwood aftersales apparaat en om de wisselaar te bedienen heb ik een apart bedieningspaneeltje. Als ik je uitleg hoe het werkt, heb je misschien een beetje beeld. Ik zet de radio aan en stem af op FM 88,3, dan zet ik het bedieningspaneeltje aan en op die manier kan ik de wisselaar bedienen.

Je slaat de spijker op de kop; want ik vraag mij al een paar dagen af hoe ik met mijn Chorus de boel zou kunnen bedienen, zonder dat aparte bedieningspaneeltje. Op een Chorus heb je nl. geen bedieningsknoppen voor een een CD speler/wisselaar.

Hier is een fotootje van mijn Chorus.
advanced

01 jul 2014, 21:54 0 x

RvS kijk eens naar deze link http://www.ertasvc.ru/tovar/Audi-Chorus-Grundig.htm deze heeft wel de CD wisselaar functie (links onder) Jij moet dan een blaupunkt versie hebben en die heeft dat niet http://www.ertasvc.ru/tovar/Audi-Chorus-Blaupunkt.htm
RvS

01 jul 2014, 23:57 0 x

Hoi Advanced, duidelijk. Ik heb dus onmiskenbaar een Blaupunkt-Chorus. Ik ga verder zoeken naar de mogelijkheden icm met de Yatour. Of weet jij al iets wat ik nog niet weet en zijn die er niet?
advanced

02 jul 2014, 00:58 0 x

in mijn optiek gaat de Yatour met jouw radio niet samen werken. Ik heb wel eens geëxperimenteerd met een bluetooth dongle die dan de muziek van je iphone/android streamt via FM. Het geluid werd regelmatig gestoord door toch af en toe een zender die dan te ontvangen was. Zo iets dergelijks zou ik niet aanraden.

Iets anders in combinatie met jouw Chorus om MP3 te kunnen afspelen, zou ik niet weten. Succes!
RvS

02 jul 2014, 15:35 0 x

Hoi Advanced,

Dit is wat ik gevraagd heb aan de verkoper in Duitsland:
'I hear different stories about hooking up the MP3 player to my Chorus1. It turns out that I have a Blaupunkt Chorus1 with an FM transmitter. In my present set up I can use a CD Changer with an external operating panel, which operates the CD changer.' Can I do the same with the Yatour?

En dit is wat de verkoper in Duitsland zegt:
'Hello, yes the Yatour system is only a system that simulates a CD changer,
so if your radio had a CD changer port, our system will work'.

Dit geeft dan weer hoop. Misschien gewoon maar eens proberen, ik houd je op de hoogte.

Groeten, Rob.
Peter

02 jul 2014, 15:57 0 x

Nee, dat werkt dus niet. Je aftermarket wisselaar werkt met een fm-transmitter (verboden volgens mij) en je bedient de wisselaar met een apart paneeltje. Je wisselaar zendt uit op een FM-frequentie en je radio (en die van mensen in de buurt) ontvangt dat. De Yatour gedraagt zich gewoon als een wisselaar en heeft dus een radio nodig met knoppen voor een wisselaar.

Ik zou trouwens gaan voor een Bluetooth naar AUX oplossing, dan kun je alles streamen vanaf je telefoon. Een goeie BT adapter kost 2 tientjes: http://www.amazon.de/B-Speech-42245-GB- ... s=b-speech
RvS

02 jul 2014, 18:06 0 x

Peter, dat klinkt interessant(er). Ik ben dan meteen van dat rare externe bedieningspaneeltje af. Ik begreep dat dit met die Yatour ook kan, zij het met een extra apparaat(je). Onze vriend Koop heeft zijn hulp aangeboden bij het inbouwen, ook hij had het over zo'n BlueTooth verbinding icm een smart phone.

Dank je voor je bijdrage.

Groeten, Rob.
advanced

02 jul 2014, 19:34 0 x

Ben benieuwd welke pinnen je dan nodig hebt voor een aux aansluiting op de radio van RvS, volgens mij kan dat n.l. niet.
Peter

03 jul 2014, 11:52 0 x

Ik heb de Yatour aangesloten op de cd-aansluiting en de BT adapter op de AUX van de Yatour.
Plaats reactie