1.4 Color Storm in nieuwe handen
Dat is hem dus, van een gezin geweest in Almere-Buiten. En de wielen gekocht bij het A2 centrum in Ruurlo. Niet goedkoop, maar OEM mag wat kosten... Ik vind hem er nu tien keer zo mooi uitzien, de staat waarin ik hem kocht is met goed zoeken op marktplaats te vinden, bij de wielen die ik te koop heb staan.
Ik moet hem eigenlijk nog wassen, maar de vorige eigenaar had hem nog in de was gezet een paar weken terug, dus op een afstandje lijkt hij wel schoon. Maar, de wasstraat komt hij niet in hoor, ouderwets handwerk zal het worden!Ik zie geen water rondom de auto, dus wasstraatje?
.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Kijk we hebben hier ook een detailer :-h
Wasstraat=Krasstraat
Wasstraat=Krasstraat
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6366
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Prachtkar! :-bd
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ja dus toch van die dame uit Almere buiten.
Zag haar wel eens ook in winkel centrum rijden.
Veel plezier zul je vast mee hebben aangezien ze hem behoorlijk lang in bezit hadden.
Grt
Rolf
Almere
Zag haar wel eens ook in winkel centrum rijden.
Veel plezier zul je vast mee hebben aangezien ze hem behoorlijk lang in bezit hadden.
Grt
Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.630.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Rein
- Audi A2 clublid
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:15
- Locatie: Leidschendam-Voorburg
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Mooie auto Eric, gefeliciteerd met de aankoop! Ik had hem ook gespot op autoscout en het leek me toen een van de betere. Heb je de velgen trouwens vervangen omdat deze op heel andere - en niet zo heel fraaie - aftermarket velgen stond? Dacht dat me dat te herinneren... Deze staan in ieder geval geweldig!
Even een update. Eerste beurt gehad en eerste tank leeggereden (de volgende gaat nu geen maand meer duren, lease-auto vorige week ingeleverd).
Beurt was meevaller, geen cent extra kosten. Ook aandacht gevraagd voor het geluid, vooral bij koude motor. Hebben ze nog geen oorzaak voor kunnen vinden, advies om er eerst maar eens een tijdje mee te rijden. Enige suggestie was dat de smering bij stationair toerental misschien niet helemaal goed is, en dat het zeefje (?) in het oliecarter misschien de boosdoener zou kunnen zijn. Het zit me toch niet helemaal lekker, stationair klinkt de auto bijna als een diesel. Op een iets hoger constant toerental niet meer, maar wel met accelereren. Auto accelereert verder in mijn ogen normaal, verbruik eerste tank met ongeveer helft stadkilometers was 1:15, lijkt me ook normaal.
Ik zal trouwens ook een advertentie gaan plaatsen voor het originele S-line onderstel (veren en schokbrekers). Ik vind de auto met het normale onderstel in combinatie met de 16 inch velgen prima rijden zo, dus dat onderstel verander ik niet. Moet alleen even te weten komen wat dat S-line onderstel waard is.
Beurt was meevaller, geen cent extra kosten. Ook aandacht gevraagd voor het geluid, vooral bij koude motor. Hebben ze nog geen oorzaak voor kunnen vinden, advies om er eerst maar eens een tijdje mee te rijden. Enige suggestie was dat de smering bij stationair toerental misschien niet helemaal goed is, en dat het zeefje (?) in het oliecarter misschien de boosdoener zou kunnen zijn. Het zit me toch niet helemaal lekker, stationair klinkt de auto bijna als een diesel. Op een iets hoger constant toerental niet meer, maar wel met accelereren. Auto accelereert verder in mijn ogen normaal, verbruik eerste tank met ongeveer helft stadkilometers was 1:15, lijkt me ook normaal.
Ik zal trouwens ook een advertentie gaan plaatsen voor het originele S-line onderstel (veren en schokbrekers). Ik vind de auto met het normale onderstel in combinatie met de 16 inch velgen prima rijden zo, dus dat onderstel verander ik niet. Moet alleen even te weten komen wat dat S-line onderstel waard is.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6366
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het S-Line onderstel staat erom bekend dat het vrij hard is. Zolang de strak geasfalteerde wegen niet verlaten worden is dat fun voor het rijplezier, maar elke stuiver wordt hard doorgegeven. Het standaard onderstel is veel comfortabeler, maar ik vond het te soft. Met name bij de lastwisselingen. De Koni FSD is daar een prima alternatief voor en bevalt uitstekend. Nu de veren nog ... ;-)
Een set originele S-Line veren wisselde op eBay recent nog voor €44 van eigenaar. Verwacht €200-250.
Een set originele S-Line veren wisselde op eBay recent nog voor €44 van eigenaar. Verwacht €200-250.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Ruilbeurs?
Ik wil juist zachte veren en 15" met hoge banden...
Of ik echte harde S line heb betwijfel ik vermoedelijk achteraf geplakte maar als iemand gaat de 6 spaaks 16" wil ruilen?
Op 31 mei is het mogelijk want ik kies graag voor om de huidige 185/50/16 te ruilen voor 185/60/15 dus meer rubber....
De veren is ander verhaal, als je 2 voertuigen moet wisselen is dat veel werk en dat zal op 1 dag wel niet lukken, tevens twijfel ik of ik een echte of nep S-line heb.
Ik wil juist zachte veren en 15" met hoge banden...
Of ik echte harde S line heb betwijfel ik vermoedelijk achteraf geplakte maar als iemand gaat de 6 spaaks 16" wil ruilen?
Op 31 mei is het mogelijk want ik kies graag voor om de huidige 185/50/16 te ruilen voor 185/60/15 dus meer rubber....
De veren is ander verhaal, als je 2 voertuigen moet wisselen is dat veel werk en dat zal op 1 dag wel niet lukken, tevens twijfel ik of ik een echte of nep S-line heb.
Ik vind de 16" velgen erg goed staan op een A2. En ik vind qua rijcomfort het best goed. Niet te sompig maar ook geen kart. Ik heb in een grijs verleden een punto gt turbo gehad met 35mm novitec - apex onderstel maar dat was echt een kart. Elke riggel op de snelweg van viaducten voelde je totin je nek.