Islandgrun 1.4
Hoi Luukske,
Scherp gezien, schrik sloeg me even om het hart. Bij onze eigen foto's lijkt dat in bepaalde hoeken ook zo te zijn, maar is het in andere hoeken niet consequent, dan loopt het wel goed door. Zeker met de voorkant en de a-stijl. In het echt was het ons sowieso niet opgevallen.
Wat ons in het echt wel was opgevallen, is dat de kleur continu lijkt te veranderen. Zowel door de kijkhoeken als door het licht (wisselde snel van bewolkt naar zon naar bewolkt).
Scherp gezien, schrik sloeg me even om het hart. Bij onze eigen foto's lijkt dat in bepaalde hoeken ook zo te zijn, maar is het in andere hoeken niet consequent, dan loopt het wel goed door. Zeker met de voorkant en de a-stijl. In het echt was het ons sowieso niet opgevallen.
Wat ons in het echt wel was opgevallen, is dat de kleur continu lijkt te veranderen. Zowel door de kijkhoeken als door het licht (wisselde snel van bewolkt naar zon naar bewolkt).
Komt door de plastic schermen ,kijk ook eens naar de bumper precies eender.Het linker voorscherm is volgens mij zeker die kleur maar hij lijkt wat kleurverschil te hebben met de achterdeuren kan ook aan de foto liggen?
Dit zie tegenwoordig heel vaak af fabriek ,als wij een zo,n schadeauto krijgen kijken we eerst naar de kleur en attenderen de klant er op dat de kleur al afwijkt van af fabriek.
Komt door de ondergrond ,plastic geeft een ander effect op lak ,dit is niet met alle kleuren maar vooral lichte metallic kleuren.
Dit heet metamerieHoi Luukske,
Van metamerie is sprake wanneer twee voorwerpen onder bepaalde omstandigheden dezelfde kleur lijken te hebben, terwijl er onder andere omstandigheden een kleurverschil te zien is. Men noemt de spectra van twee verschillende lichtbronnen metameer als de kleur van die bronnen voor het menselijk oog hetzelfde is.
Zichtbaar licht van bijvoorbeeld een gloeilamp of de zon is samengesteld uit elektromagnetische straling van een continu spectrum van golflengtes. Om de samenstelling van dat licht goed te kunnen meten zou het oog in staat moeten zijn al die frequenties van elkaar te onderscheiden. In werkelijkheid bevat het oog voor het onderscheiden van kleuren echter slechts drie verschillende soorten lichtgevoelige cellen.
De golflengte-afhankelijke gevoeligheid van drie typen lichtgevoelige cellen in het oog.
Om de indruk van wit licht te krijgen moeten de drie soorten kegeltjes in gelijke mate worden geprikkeld. Dat kan met echt wit licht (met een vlak spectrum), maar ook met allerlei combinaties van gekleurd licht, zolang de kegeltjes maar in gelijke mate worden geprikkeld. Al deze verschillende samenstellingen heten metameer.
De kleurindruk van een voorwerp wordt bepaald door de straling van de lichtbron en de weerkaatsing van dit opgestraalde licht door het onderwerp en uiteindelijk de gevoeligheid van het oog voor de verschillende golflengtes.
kleur = belichting × voorwerp × oog
Gisteravond de A2 opgehaald en natuurlijk een stuk rond gereden.
De auto rijdt verder prima! Even wennen aan de vering, maar oncomfortabel is het zeker niet. Gelijk de antieke Pioneer vervangen voor een Alpine met BT en USB. Morgen het microfoontje goed wegwerken.
Twee dingen vielen mij op. De ruitenwisser lijkt traag te gaan, ik heb daar gevraagd naar te kijken en gezien hoe de rest van de werkzaamheden zijn opgepakt, heb ik het gevoel dat dit ook wel is gedaan. Gaat ie gemiddeld wat trager in de A2 of toch weer naar laten kijken?
Daarnaast is de aircopomp ietwat hoorbaar. Ook een eigenschap, of juist niet?
Gelukkig nog 6 maanden garantie, dus kan gemakkelijk met die punten terug
Ps: groeten A2-rijders elkaar?
De auto rijdt verder prima! Even wennen aan de vering, maar oncomfortabel is het zeker niet. Gelijk de antieke Pioneer vervangen voor een Alpine met BT en USB. Morgen het microfoontje goed wegwerken.
Twee dingen vielen mij op. De ruitenwisser lijkt traag te gaan, ik heb daar gevraagd naar te kijken en gezien hoe de rest van de werkzaamheden zijn opgepakt, heb ik het gevoel dat dit ook wel is gedaan. Gaat ie gemiddeld wat trager in de A2 of toch weer naar laten kijken?
Daarnaast is de aircopomp ietwat hoorbaar. Ook een eigenschap, of juist niet?
Gelukkig nog 6 maanden garantie, dus kan gemakkelijk met die punten terug

Ps: groeten A2-rijders elkaar?
- Audi_gekkie
Mooi @Auzz geniet er maar van!
Ik neem aan dat je het microfoontje achter het onderdeel doet met die sleufjes nabij de voorste binnenverlichting?
Ruitenwisser traag? Maakt hij geen rare geluiden?
Misschien lijkt het zo, omdat het één wisserarm betreft?
Met de aircopomp kan ik je niet helpen. Geen idee hoe die klinkt.
Jazeker groeten wij elkaar.
Ik die het in iedergeval wel. :-h
Ik neem aan dat je het microfoontje achter het onderdeel doet met die sleufjes nabij de voorste binnenverlichting?
Ruitenwisser traag? Maakt hij geen rare geluiden?
Misschien lijkt het zo, omdat het één wisserarm betreft?
Met de aircopomp kan ik je niet helpen. Geen idee hoe die klinkt.
Jazeker groeten wij elkaar.
Ik die het in iedergeval wel. :-h
- Audi_gekkie
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Effe sproeien en dan wissen? Een droge ruit zal de motor niet heel erg vetragen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16